04 / 11 / 2024

Kentsel dönüşüm kira yardımı kaç ay verilir?

Kentsel dönüşüm kira yardımı kaç ay verilir?

Kentsel dönüşümde riskli binasını anlaşma yolu ila tahliye eden hak sahipleri, Bakanlık tarafından sunulan finansal desteklerden yararlanabiliyor. Bu yardımların başında kira yardımı geliyor. Peki, kentsel dönüşüm kira yardımı kaç ay verilir?




Kentsel dönüşüm kira yardımı kaç ay verilir?

Kentsel dönüşümde riskli binasını anlaşma yolu ile tahliye eden hak sahipleri, Bakanlık tarafından sunulan finansal desteklerden yararlanabiliyor. Bu yardımların başında kira yardımı geliyor.


Hak sahipleri; kira yardımı için bulundukları ildeki Çevre ve Şehircilik İl Müdürlüğüne başvuru yapabiliyor. Kira yardımları başvuru yapanlardan ancak aranan koşullara uygunluk gösteren kimselere veriliyor.


Daha önce riskli binasındaki mesken sayısı kadar kira yardımı alınabiliyorken, 2015'ten itibaren ancak riskli binada ikamet eden kimseler kira yardımı alabiliyor. 


Kira yardımı başvurusunda bulunmak için hak sahiplerinin riskli yapı onay tarihinden önce riskli yapıda oturuyor olması gerekiyor. Aranan bu ikamet şartı ise, faturalar ile ispatlanıyor. Kentsel dönüşüm kira yardımı için ne gerekir? Kentsel dönüşüm kira yardımı kaç ay verilir?


Kentsel dönüşüm kira yardımı süresi:

18 ay boyunca aydan aya ödenen kentsel dönüşüm kira yardımı 2015 tarihi itibarıyla 735 TL olarak ödeniyor.


Kira yardımı başvuruları gerekli belgeler:

1.Ek-1 Başvuru Formu (Kurumda Verilecek) 


2.Nüfus Cüzdanı Aslı ve Fotokopisi 


3.Konut veya İşyerinin Bağımsız Bölümünü Gösterir Tapu Belgesi Aslı ve Fotokopisi 


Tapu arsa paylı ise; bağımsız birimin kime ait olduğunu gösterir Emlak Vergi Beyannamesi (İlgili Belediyeden alınacak, yetkili birim amiri tarafından imzalanmış ve mühürlü, bağımsız birim numarasını ve bağımsız birimin hisse oranını gösterir olmalı ) veya son 3 aya ait elektrik, su ve doğalgaz faturalarından birinin aslı (son 3 aya ait fatura; malikin adına kayıtlı, açık adres ve bağımsız bölüm numarasını gösterir olmalı) 


4. Taşınmaza Ait Güncel Tapu Kaydı (yetkili birim amiri tarafından imzalanmış ve mühürlü) 


5. Adrese Dayalı Nüfus Kayıt Örneği Aslı (Nüfus Müdürlüğünden alınacak, ıslak imzalı olmalı) 


6. Kamu Bankalarına Ait (IBAN) Numarasını Gösteren Hesap Cüzdanı Fotokopisi (Mümkün olması halinde Ziraat Bankası ve Halkbankası, vadesiz hesap) 


Vekâletname ile başvuru yapılacak ise; 

1. Vekâletname ile yapılacak başvurularda vekâletnamede “6306 sayılı Kanun kapsamında yapılacak kira yardımı başvurusu için yetki verilmesi” ibaresinin yer alması


2. Vekaletname aslı ve fotokopisi


3. Vekâletname ile birlikte vekilin kimlik aslı ve fotokopisi


Kentsel dönüşüm başvurusu nereye yapılır?



Işıl Seren KESKİN/Emlakkulisi.com




Geri Dön