Kentsel dönüşümde bunlara dikkat edin! Kentsel dönüşüm başvurusu nasıl yapılır? Hemen okuyun!
Kentsel dönüşüm faaliyetleri kapsamında, risk altında kabul edilen yıkılmak yerine deprem yönetmeliğine uygun daha kalıcı yapılar inşa ediliyor. Peki kentsel dönüşümün şartları nelerdir, dönüşüm kira yardımı nasıl, nereden alınır, kira yardımı alma belgeleri neler? Devlet, kentsel dönüşümü teşvik etmek için vatandaşlarını destekliyor
Kentsel dönüşüm faaliyetleri kapsamında, risk altında kabul edilen yıkılmak yerine deprem yönetmeliğine uygun daha kalıcı yapılar inşa ediliyor. Devlet, kentsel dönüşümü teşvik etmek için vatandaşlarını destekliyor. Peki kentsel dönüşümün şartları nelerdir, dönüşüm kira yardımı nasıl, nereden alınır, kira yardımı alma belgeleri neler? İşte kentsel dönüşüm başvuru şartları...
Kentsel dönüşüm başvurusu nasıl yapılır?
Yeni Şafak'ta yer alan habere göre; riskli olduğu düşünülen bir bina ile ilgili olarak Çevre, Şehir ve İklim Değişikliği Bakanlığı'na talepte bulunulması gerekmektedir. Başvuru yapıldıktan sonra, risk düzeyini belirlemek için bir yapı denetimi yapılacaktır. Risk durumu netleştikten sonra bina kentsel dönüşümden faydalanabilir.
Kentsel dönüşüm için istenen belgeler neler?
- Oturan kişilerin ya da sahibinin Kimlik belgesi fotokopisi
- Tapunun fotokopisi Hisse oranlarını belirten belge
- Belediyeden statik proje belirten belge
- Vekaletname Yerleşim yerini doğrulayan yazı belgelerinin toplanması gerekiyor.
Kentsel dönüşüm kira yardımı ne kadar?
Binaları kentsel değişim geçiren mülk sahiplerine kira yardımı sağlanmaktadır. İstanbul'daki sosyal konut projesi kapsamında konuşan Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanı Murat Kurum, kentsel dönüşüme kira desteği konusunda da açıklama yaptı.
Bakan Kurum, kentsel dönüşüm kira desteğinin yüzde 30 oranında arttığını, böylece 1.500 TL'ye çıkarıldığını paylaştı. Eski kira yardım ücreti 1.150 TL idi. Bakan Kurum ayrıca şunları söyledi:
"Kampanyada faiz ve alım desteği olacak, bu kampanya ile konut fiyatı ve kiralar daha da düşecek. Kampanyaya katılan firmalar süre boyunca fiyatta değişiklik yapmama sözü verecek"
Kentsel dönüşüm kira yardımı için gerekli evraklar neler?
- Nüfus cüzdanı aslı ve fotokopisi
- Başvurunun yapılacağı Altyapı ve Kentsel Dönüşüm Hizmetleri Müdürlüğü'nden alınacak başvuru formu
- Nüfus müdürlüğünden alınacak ıslak imzalı nüfus kayıt örneğinin aslı
- Gayrimenkulün bağımsız bölümünü gösterir tapu senedinin aslı ve fotokopisi
- Konut çok hisseli ise kira yardımı almak isteyen malike ait bölümün son 3 aya ait doğal gaz, elektrik ya da su faturalarından birinin aslı ibraz edilmelidir.
- IBAN numarasının yer aldığı hesap cüzdanı fotokopisi (T.C.Çevre, Şehir ve İklim Değişikliği Bakanlığı İstanbul Altyapı ve Kentsel Dönüşüm Hizmetleri Müdürlüğü, banka hesabının kamu bankalarına ait vadesiz hesap olmasını ve mümkünse Ziraat Bankası ya da Halkbankası olması gerektiğini belirtmektedir.)
- Vekilin nüfus cüzdanının aslı ve fotokopisi
- Vekaletname aslı ve fotokopisi
- Vekaletname ile yapılacak kira yardımı başvurusunda vekaletnamede "6306 sayılı Kanun kapsamında yapılacak kira yardımı başvurusu için yetki verilmesi" ibaresinin yer alması gerekmektedir.
- Kentsel dönüşüm kira yardımı şartları neler?
Kentsel dönüşüm bölgesindeki mahallelerde kiracı olarak oturanlar da kentsel geçiş kira yardımından yararlanabilmektedir. Kiracılar 2 aylık kira bedeli alırlar. Kayıt koşulları aşağıdaki gibidir:
- Başvuru, veriliş tarihinden itibaren en fazla 1 yıl içinde yapılmalıdır.
- Kentsel dönüşüm için kira yardımı başvuruları doğrudan merkezi yönetime bağlı belediyelere yapılıyor.
- Binanın kentsel dönüşüme uygun olduğuna dair belge ile başvuru yapılması gerekmektedir.
- Binanın risk altında olduğunu teyit eden yıkım raporları ve formları kullanılarak talepte bulunulmalıdır.
- Mevcut unvan ve tescil belgeleri gereklidir.
- Nüfus cüzdanı fotokopisi alınarak talepte bulunulur.
|