2. Finans Zirvesi Haberi
Dr. Selim Seval konuşmasında 2008 yılında yaşanan ekonomik krizi değerlendirirken şunları söyledi: “Türkiye’de krizin şirketler üzerindeki etkilerini incelemek için 2008, 2009 ve 2010 yıllarına ait şirket bilançolarına bakıyoruz. Krizin en yoğun etkileri 2008’in son çeyreği ile özellikle 2009’un ilk çeyreğinde hissedildi. Bu dönemde satışlar yüzde 30 oranlarında düştü. Orta ve küçük boyutlu şirketlerde satışların düşüş oranı bundan da fazla oldu. 2010 yılına gelindiğinde ise satışlarda 2008 başındaki olumlu seviye tekrar yakalandı. Hatta bazı sektörlerde artış bile yaşandı”.
“2008, 2009 ve 2010 yıllarında kriz etkilerine bakıldığında şunu görüyoruz ki Türkiye’de sermayeler yetersiz, teknolojiler eski. Satış artışları çok fazla işletme sermayesi açığına neden oluyor. Artan satışlar, iç kaynak yaratmaya katkıda bulunmuyor, çünkü brüt kâr marjları düşük. 2010’da artan...