17 / 05 / 2024

çöken Karadeniz sahil yolu

çöken Karadeniz sahil yolu

Karadeniz Sahil Yolu 1960’larda planlandı, 1987’de temeli atılıp ara verildi. 1997’de yapımına yeniden başlanan yol yer seçimi ve çevre tahribatı nedeniyle şiddetle eleştirildi, dava konusu oldu...

Karadeniz sahil yolu, dalgaların isnitat duvarlarını yıkmasıyla çöktü!

Karadeniz sahil yolu, Artvin’in Hopa İlçesi’nde denizde 10 metreyi bulan dalgaların istinat duvarını yıkması sonucu meydana gelen çökme nedeniyle, Sarp Sınır Kapısı’ndan Hopa yönüne kapandı

Kanuni Bulvarı Projesi'nin yüzde 60'ı tamam!

Trabzon merkezi ve Karadeniz Sahil Yolu'nun şehir geçişinde inşa edilen Kanuni Bulvarı Projesi'nin yüzde 60'ı tamamlandı. 

Hüseyin Alan: Kanal İstanbul Marmara'da sahil bırakmaz!

Jeoloji Mühendisleri Odası Başkanı Hüseyin Alan, "Kanal İstanbul yapılacak olursa Karadeniz'den gelen deniz suyu kot farkı nedeniyle Marmara'ya dolacak. Bunun sonucunda da Marmara Denizi'nin kıyılarında sahil kalmayacak" dedi...

Ordu Çevre Yolu'nun ilk etabı açıldı!

Karadeniz Sahil Yolu Projesi kapsamındaki Ordu Çevre Yolu'nun ilk etabı, Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan'ın katılımıyla açıldı.

Ordu Çevre Yolu yılbaşında açılacak!

Ordu’da yapımına 4 yıl önce başlanılan Ordu Çevre Yolu yılbaşında hizmete açılıyor. Toplam 2 milyarlık Karadeniz Sahil Yolu projesinin ilk etabı 3 ay sonra hizmete giriyor.

Karadeniz Sahil Yolu'nun Giresun güzergahı meclis gündeminde!

Karadeniz Sahil Yolu'nun Giresun ili güzergahı meclis gündemine taşındı. CHP Giresun Milletvekili Bülent Yener Bektaşoğlu konuya ilişkin soru önergesi hazırladı..

Karadeniz Sahil Yolu'ndaki binalara estetik görünüm kazandırılıyor!

Ordu'da yürütülen "Dış Cephe İyileştirme" projesi kapsamında şehrin estetik bir görünüme kazandırılması amaçlanıyor.

Akyazı Tünellerinin İsmi belli oldu!

Trabzon’da Karadeniz Sahil Yolunun Akyazı mevkiinde hayata geçirilen çift tüplü tünelin isimleri netleşti. Tünelin birine “Bordo” ismi verilirken, diğerine ise “Mavi” ismi verildi.

Ordu Yeni Sanayi Kavşağı'nda altyapı çalışmaları başladı!

Ordu Büyükşehir Belediyesi, Altınordu'da trafiği rahatlatacak ve çevre yolunun Karadeniz sahil yoluna bağlantısını sağlayacak yeni sanayi kavşağında çalışmalarına devam ediyor. Bu kapsamda Büyükşehir ekipleri, altyapı çalışmalarını sürdürüyor.

Ordu Çevre Yolu Nisan sonunda açılacak!

Karadeniz Sahil Yolu'nun tek otoban yapılmayan güzergahı olan Ordu'da trafiği rahatlatacak en önemli yatırım olan çevre yolu inşaatı hızla sürüyor. 1 milyar 200 milyon liraya mal olması beklenen Ordu Çevre Yolu'nun Nisan ayı sonunda hizmete açılması bekleniyor.

Ordu’da sahil yolundaki binaların cephesi tek renge boyanıyor!

Karadeniz Sahil Yolu üzerindeki Altınordu ilçesinin Atatürk Bulvarı üzerinde bulunan binaların cephelerinin farklı renklerde olması sebebiyle ortaya çıkan görüntü kirliliğinin önüne geçmek amacıyla geçen yıl başlatılan çalışmalar aralıksız sürüyor.

Ordu Şehit Polis Yalçın Yamaner Bulvarı açıldı!

Ordu Büyükşehir Belediye Başkanı Enver Yılmaz’ın talimatıyla yapım çalışmalarına başlanan ve çevre yolu ile Karadeniz sahil yolu arasındaki bağlantıyı sağlayan Şehit Polis Yalçın Yamaner Bulvarı, hem trafiği rahatlattı hem de modern görünümüyle vatandaşlardan tam not aldı.

Karadeniz Sahil Yolu yeni yüzüne kavuştu!

Ordu’nun Altınordu ilçesi otogar mevkiinde, her gün binlerce aracın geçtiği Karadeniz sahil yolu üzerinde ana kollektör hattında meydana gelen çökmenin ardından, Büyükşehir Belediyesinin etkin ve anında müdahalesiyle sahil yolu trafiğe açıldı.

Kaşif Tercan Camii’nin yıkımına başlandı!

Ordu çevre yolunun Karadeniz sahil yoluna bağlantısını sağlayacak yeni sanayi kavşağında genişletme ve yeniden düzenleme çalışmaları kapsamında yol üzerinde bulunan Kaşif Tercan Camii’nin yıkımına başlanıldı.

çöken Karadeniz sahil yolu Haberi

çöken Karadeniz sahil yolu

 

Yüce Divan’a kadar giden yol, her şeye rağmen tamamlanıp 2007’de açıldı. Ancak insan cephesindeki mücedele yavaşlarken, doğanın mücadelesi şiddetlendi ve Karadeniz kendisinden alınanları geri almaya başladı     Denize dolgu yöntemiyle yapılması ve yer seçimi büyük tartışma yaratan Karadeniz Sahil Yolu, bir taraftan dalgalara, bir yandan da dağlardan inen sel sularıyla, yapıldığı günden bu yana mücadelesini sürdürüyor. Ancak tartışmalı otoyol, bu mücadeleden çoğu zaman yenik ayrılıyor. Son olarak geçtiğimiz günlerde Artvin Hopa’da otoyolun 60 metrelik bölümü çöktü. Boyu 10 metreyi bulan dalgalar, önce yolu korumak için yapılan istinat duvarını, ardından da dolgusuyla birlikte asfaltı parçaladı ve 20 yılı aşkın bir süre tamamlanan otoyolun doğru bir karar olup olmadığı, yeniden gündeme geldi.   4.2 milyar dolar harcandı   Kimilerinin, bölgenin gelişimine ve ulaşıma büyük bir rahatlık kazandıracağı...