Hüseyin Alan: Kanal İstanbul Marmara'da sahil bırakmaz!
Jeoloji Mühendisleri Odası Başkanı Hüseyin Alan, "Kanal İstanbul yapılacak olursa Karadeniz'den gelen deniz suyu kot farkı nedeniyle Marmara'ya dolacak. Bunun sonucunda da Marmara Denizi'nin kıyılarında sahil kalmayacak" dedi...
Jeoloji Mühendisleri Odası Başkanı Hüseyin Alan, Kanal İstanbul projesi hakkında gazetecilerle konuştu. Hüseyin Alan Kanal İstanbul'un yapılması halinde Marmara Denizi kıyısındaki tüm sahilleri su basacağını belirtti.
Sözcü gazetesinden Erdoğan Süzer'in haberine göre, Kanal İstanbul yapılırsa Marmara’da sahil kalmayacağını belirten Hüseyin Alan, fay hattı üzerindeki 100 bin konutun ilk depremde yıkılacağına dikkat çekti.
Jeoloji Mühendisleri Odası Başkanı Hüseyin Alan, Karadeniz ile Marmara Denizi arasındaki kot farkı sebebiyle Kanal İstanbul'un yapılması halinde Marmara Denizi kıyısındaki tüm sahilleri su basacağını, plajların da yok olacağını belirtti. Alan, ülke genelinde 100 bin binanın doğrudan fay hattının üzerinde olduğunu, ilk depremde hepsinin yıkıma uğrayacağını söyleyerek, “Bu binalarda güçlendirme işe yaramaz, boşaltılmalı” dedi. Alan, Ankara-İstanbul hızlı tren hattı ile otobanın fay hattı üzerine denk geldiğini, İzmir-Ankara hızlı tren hattının ise obruklara gömülebileceğini aktardı. Hüseyin Alan, gazetecilerle yaptığı sohbette Kanal İstanbul, imar barışı ve deprem risklerine yönelik çok kritik uyarılar yaptı. Kanal İstanbul projesinin çok büyük doğal felaketlere sebep olabileceğini söyleyen Alan, olası tehlikeleri şu şekilde açıkladı:
PLAJLAR YOK OLUR
Hüseyin Alan: “Karadeniz ile Marmara Denizi arasındaki kot farkı Marmara için büyük bir tehlike oluşturuyor. Denizdeki 1 santimlik kot farkı kıyıda 10 santimlik erozyona neden oluyor. Eğer bütün uyarılara rağmen Kanal İstanbul yapılacak olursa Karadeniz'den gelen deniz suyu kot farkı nedeniyle Marmara'ya dolacak. Bunun sonucunda da Marmara Denizi'nin kıyılarında hiçbir plaj, sahil kalmayacak, hepsini su basacak. Ayrıca kıyıda büyük dolgu alanları yapılmıştı. Denizin doldurularak yapıldığı bu dolgu alanları da zaman içerisinde erozyona uğrayıp deniz suyunun altında kalacak. Deniz suyunun zaten dünya genelinde yükseldiği bir dönemde bir de kot farkıyla Marmara'ya riske atmak büyük hata olur.” şeklinde konuştu.
İSTANBUL-ANKARA-İZMİR HATLARI TEHLİKEDE
Hüseyin Alan, normalde hiçbir yolun fay hattı boyunca ilerlememesi gerektiğini ancak hem İstanbul-Ankara otobanının hem de yapımı devam eden İstanbul-Ankara hızlı tren hattının en tehlikeli fay hatları boyunca yapıldığını belirtti.
TEHLİKE ALTINDAKİ KENTLER
Ülke genelinde 100 bin civarında konutun doğrudan fay hattı üzerine inşa edildiğinin tahmin edildiğini belirten Hüseyin Alan, bu binaların 512 köy, 80 ilçe ve 17 kentte bulunduğunu belirtti. Bu iller şöyle: Aydın, Aksaray, Bolu, Bursa, Bingöl, Denizli, Erzurum, Eskişehir, Hakkarı, Hatay, İzmir, Kahramanmaraş, Kütahya, Muğla, Manisa, Sakarya ve Yalova.