17 / 02 / 2025

Demiryolu İhale

Demiryolu İhale

Avrupa Birliği ile Türkiye’nin ortaklaşa finanse ettiği Türkiye’deki en büyük proje olma özelliği de taşıyan Irmak-Karabük-Zonguldak Demiryolu Rehabilitasyon ve Sinyalizasyon Projesi’nin temel atma töreni 15 Mayıs’ta gerçekleştirilecek

Bakü-Tiflis-Kars Demiryolu Çalışma Toplantısı yapıldı!

Bakü-Tiflis-Kars Demiryolu Çalışma Toplantısı'nda konuşan Ulaştırma Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Ahmet Arslan, Bakü-Tiflis-Kars Demiryolu'nun, doğu-batı aksında Avrupa ile Asya arasında taşıma koridorlarının kesintisiz hale getirilmesi adına çok önemli bir proje olduğunu söyledi.

Bakü-Tiflis-Kars Demiryolu Projesi'nde çalışmalar sürüyor!

Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Arslan, Bakü-Tiflis-Kars Demiryolu Projesi'ne ilişkin, "İnşallah kısa sürede bitirerek Londra'dan, Pekin'e demiryolunu kesintisiz hale getireceğiz." dedi.

Bakü-Tiflis-Kars Demiryolu Haziran sonunda açılacak!

Bakü-Tiflis-Kars Demiryolu projesi Haziran sonu itibarıyla hizmete girecek. Ulaştırma Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Arslan, "Böylece ülkemiz taşımacılığında pay alabilir hale gelecek" dedi.

TÜMOSAN demiryolu projelerine ortak olacak!

Traktör ve dizel motor üreticisi TÜMOSAN; tren, hızlı tren ve demiryolu ekipmanlarının üretimi, satışı ve bakımı için yurtiçi veya dışında şirketlerle ortak proje veya girişim konusunda görüşmeler yapma kararı aldığını açıkladı.

Erol Günaydın: Lojistik maliyeti demiryolu ile düşer!

Günaydın Group Yönetim Kurulu Üyesi Erol Günaydın, Türkiye'de demiryolu taşımacılığı konusuna daha çok önem verilmesi gerektiğini söyledi. Günaydın, "Hükümetin bu konudaki yaklaşımlarını olumlu buluyoruz" dedi

Türkiye'nin en uzun demiryolu tünelinin 250 metresi açıldı!

Türkiye'nin en uzun demiryolu tünelinin 250 metresi açıldı. Adana-Gaziantep-Malatya konvansiyonel hattı üzerinde bulunan Bahçe-Nurdağı ilçeleri arasında inşa edilen çift tüp geçit için toplam 20 bin 800 metre tünel kazılacak.

Eskişehir ile Antalya arası demiryolu hattı geliyor!

Antalya'nın 100 yıllık demiryolu hayali startı verilen Eskişehir- Antalya hattı ile gerçek oluyor. Bölge iş dünyası komşu illerdeki OSB'lerin yüklerinin Antalya Limanı'na ulaştırılması için "Baladız-Keçiborlu" hattının öncelikle bitirilmesini istiyor.

Kaynarca Semt Polikliniği binası depreme dayanıklı hale getirildi!

Kaynarca Semt Polikliniği hizmete açıldı. Binası depreme dayanıklı hale getirilen polikliniğin açılışına katılan Belediye Başkanı Dr. Kenan Şahin, ilçedeki kurumların tek tek depreme dayanıklı hale getirildiğini söyledi.

12 yılda 1.895 kilometre demiryolu hattı yapıldı!

Başbakan Ahmet Davutoğlu, “2002'de AK Parti iktidara gelene kadar yaklaşık 40 yıl yeni bir demiryolu hattı açılmamıştı. Şimdi 2002'den bu yana bin 895 kilometre demiryolu hattı yapıldı” dedi.

Eskişehir-Antalya Hızlı Demiryolu Projesi'ne başlanacak!

Ulaştırma, Haberleşme ve Denizcilik Bakanlığı'nın Antalya'yı, İstanbul ve Kapadokya'ya bağlaması planlanan Eskişehir-Antalya Hızlı Demiryolu Projesi'ne start vermesi Antalya iş dünyasında sevinçle karşılandı.

Kayseri'deki Erciyes modeli kış turizmini cazip hale getirecek!

Kış aylarının vazgeçilmez sporları arasında bulunan kayak turizmi, Türkiye'de ilk kez Kayseri'de uygulanan Erciyes A.Ş. modeliyle geniş tabana yayılıp, fiyat bakımından cazip hale getirilecek.

İran-Türkmenistan-Kazakistan demiryolu hattı hizmete açıldı!

İran-Türkmenistan -Kazakistan uluslararası tren hattı, üç ülke cumhurbaşkanlarının katıldığı törenle hizmete açıldı. Projenin Kazakistan-Türkmenistan ayağı ise geçen yıl mayıs ayında aktif hale getirilmişti...

Bakü-Tiflis-Kars demiryolu hattında çalışmalar sürüyor!

Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Lütfi Elvan, TBMM Plan ve Bütçe Komisyonu'nda, milletvekillerine Bakü-Tiflis-Kars demiryolu hattı ile ilgili son bilgileri verdi. Proje, 2015 sonunda tamamlanacak.

Demiryolu İhale Haberi

Demiryolu İhale

 

Toplam maliyeti 227 milyon euro olan projenin 188.3 milyon euroluk kısmı AB tarafından karşılanacak.     Türkiye’nin en önemli yük akslarından biri olan Irmak-Karabük-Zonguldak Demiryolu Rehabilitasyon ve Sinyalizasyon Projesi kapsamında yenilenecek. Toplam maliyeti 227 milyon euro olan projenin 188.3 milyon euroluk kısmı AB tarafından karşılanacak.   Proje kapsamında mevcut hattın rehabilitasyonu ile sinyalizasyonu yapılacak, ayrıca hat üzerine telekomünikasyon tesisleri kurulacak. Altyapısının yenilenmesi ve kapasitesinin ge-liştirilmesiyle hattın, Türkiye’nin ekonomik ve bölgesel gelişmişliğine büyük katkı sağlayacağını belirtiliyor.   Proje tamamlandığında seyahat süresi kısalacak   Proje tamamlandığında hattın standartları yükselecek, seyahat süresi kısalacak. Projenin hayata geçmesiyle toplam 415 km uzunluğundaki hattın rayları tamamen yenilenecek, taşıma kapasitesi ve işletme hızı artırılacak. Projenin IPA fonlarından karşılanmasına dair “İkili Anlaşma” Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı ve Avrupa Komisyonu arasında 27 Mart 2012 tarihinde gerçekleşen törenle...