KİM, 5 yılda 200 mağaza açacak!
KİM Genel Müdürü Hamit Akçay, ağırlıklı olarak İstanbul´da bulunan 52 mağaza ile 2010 yılında 300 milyon dolar ciro hedeflediklerini belirtti
Kiler perakende zincirinden ayrılarak 2007 yılından bu yana Ersan Grubu´nun iştiraki olarak faaliyetlerini sürdüren Kazançlı İstanbul Marketleri (KİM) Genel Müdürü Hamit Akçay, ağırlıklı olarak İstanbul´da bulunan 52 mağaza ile 2010 yılında 300 milyon dolar ciro hedeflediklerini belirterek, "2015 yılına kadar ulaşacağımız 180-200 mağaza sayısı ile birlikte 1 milyar dolar ciro elde etmeyi hedefliyoruz" dedi.
Akçay, şu bilgileri verdi: "KİM olarak her yıl ortalama yüzde 25 büyüme yakaladık. Bu yılın sonuna kadar 48´i İstanbul´da 4´ü İzmit´te olmak üzere 52 olan mağaza sayımızı 60´a çıkaracağız. 2009´da 200 milyon dolar ciro elde ettik. Bu yıl şu ana kadar metrekare başına yüzde 20 büyüme kaydettik. Yeni mağazalarla ve 2015 yılına kadar mağaza başı ciromuzu artırarak Türkiye´nin önde gelen perakende oyuncuları arasında olmayı planlıyoruz."
Yabancı payı artar
Türkiye´de perakende sektöründe rekabetin giderek sertleştiğini söyleyen Akçay, şöyle devam etti: "2016 yılı sonrasında Türkiye´de organize perakende sektöründe büyük zincirlerin pazarda daha da büyük bir paya sahip olacaklarını öngörüyoruz. O döneme kadar piyasanın 10 büyük oyuncusunun organize perakende pazarının yüzde 70´ini kapsayacağını öngörüyoruz. Uluslararası perakende zincirlerinin ise şu anda yüzde 40 civarında olan payının 2015´e kadar yüzde 50´nin üzerine çıkacağı öngörülüyor. Bize de yabancı şirketlerden görüşme talepleri geliyor ancak biz şimdilik yola tek başımıza devam etmeyi planlıyoruz."
500 milyon dolarlık pazar
KİM´in ramazan ayında Kızılay ile işbirliği yaparak yeni bir kumanya kampanyası başlattığını da belirten Akçay, "Türkiye´de Ramazan ayına özel yaklaşık 200 milyon dolarlık bir kumanya pazarı olduğu tahmin ediliyor. Yıl boyunca dağıtılan kumanyaların oluşturduğu pazar da 500 milyon dolar tahmin ediliyor. Ancak kumanya konusunda yıl boyunca raflarda olmayan markaların ramazanda piyasaya çıkması bu alandaki suistimallere işaret ediyor" diye konuştu.
500 bin liralık yardım köprüsü kuracak
RAMAZAN kampanyaları hakkında da bilgi veren Hamit Akçaş, şöyle konuştu: "KİM, hazırladığı kuponlarla, Ramazan kumanyası vermek isteyen ancak kime vereceğini bilemeyen müşterilerine bir kampanya başlattı. Kızılay, İHH ve Kimse Yok mu? gibi yardım kuruluşları ile işbirliği içindeyiz. Geleneklerimizdeki `Veren elin alan eli´ görmediği bu kampanya ile müşterilerimiz 19 TL´den 90 TL´ye kadar kumanya kuponlarından satın alacaklar ve işbirliği içinde bulunduğumuz kuruluşlara bağışta bulunacaklar. 500 bin TL´lik yardıma köprü olmayı hedefliyoruz."
Hürriyet