KİPA İstanbul'daki ilk mağazasını Via/Port'ta açacak
KİPA'nın 28'inci mağazası, İstanbul'un Kurtköy semtindeki VIA/PORT Alışveriş Merkezinde yarın kapılarını açacak.
Açılış öncesinde düzenlenen bilgilendirme toplantısında konuşan Tesco
Kipa Hukuk ve Kurumsal İlişkiler Direktörü Yılmaz Attila, Tesco'nun 13
ülkede faaliyet gösterdiğini, ABD'nin batısında da mağaza açmaya
başladığını aktardı.
Tesco'nun en hızlı büyüyen perakendecilerden biri ve geçen sene de
Türkiye'de en hızlı büyüyen perakendeci olduğunu kaydeden Attila, geçen
yıl yüzde 50'nin üzerinde büyüme kaydettiklerini dile getirdi.
Soruları yanıtlayan Attila, Kurtköy mağazasının maliyetinin kira hariç 7
milyon avro olduğunu belirterek, tam olarak faaliyete geçtiklerinde 40
bin müşteri beklentileri olduğunu, haftalık olarak 6 rakamlı cirolar
beklediklerini bildirdi.
Attila, geçtiğimiz yıl mağaza açma konusunda önemli atılımlar
yaptıklarını, bu yıl da metre kare bazında bunu gerçekleştirmeyi
beklediklerini dile getirdi.
Tesco'nun önemsediği üç ülkenin ABD, Çin ve Türkiye olduğunu belirten
Yılmaz Attila, Türkiye'de organize perakendeciliğin az olması nedeniyle
fırsatları takip ettiklerini, ülke çapında çalıştıklarını, kendilerine
uygun olan bölgeleri seçiklerini ve her şehir için geliştirdikleri
stratejileri bulunduğunu söyledi.
Attila, Türkiye'de epeyce yol katettiklerini vurgulayarak, Silivri
mağazasının büyük bir hızla devam ettiğini ve burayı 3 hafta sonra
açmayı planladıklarını kaydetti.
Derince'de mağaza açma planları bulunduğunu ve İstanbul'da Bahçeşehir
ile Gaziosmanpaşa'daki Forum Alışveriş Merkezinde olmak üzere 2 adet
duyurdukları sözleşme bulunduğunu, bunların alışveriş merkezleri
gerçekleştiren şirketlerle anlaşmalar yapmak biçiminde olduğunu aktaran
Attila, 2010'a kadar İstanbul'da 2 tane mağaza daha açacaklarını
bildirdi.
Attila, yıl sonuna kadar 3 mağaza açmayı planladıklarını ve Ankara'daki
ikinci mağazalarının, Ağustos ayının sonunda Etlik'te açılacağını, şu
anda İstanbul'da ekspress mağazalarla ilgili bir projeleri bulunmadığını
kaydetti.
Mağazalarındaki "yeşil mağaza konsepti" konusunda bilgi veren Attila,
2020 yılına kadar atmosfere saldıkları karbondioksiti metre kare başına
yarı yarıya indirmeyi planladıklarını ve Türkiye'nin bu açıdan oldukça
ilerlemiş durumda olduğunu söyledi.
Attila, geçen yıl ile bu yılın ilk çeyreği karşılaştırıldığında yüzde 10
daha az enerji sarf ettiklerini, Kuşadası mağazalarının güneş pilinden
sağlanan enerji ile çalıştığını ve su tasarrufuna da önem verdiklerini
anlattı.
Kurtköy mağazasında 350 kişinin istihdam edildiğini kaydeden Attila,
rakip firmalardan 3 bin ürünün fiyatını takip ettiklerini belirtti.
-"RAMAZAN ORTASINDA GIDADA FİYAT ARTIŞI OLABİLİR"-
Tahıl fiyatlarında yılın başından itibaren artış bulunduğunu belirten
Attila, kuraklığın Türkiye'yi çok etkilediğini, üretimde düşüş
yaşandığını kaydetti.
Attila, talep olacağı için tahıl, bakliyat grubunda fiyat artış
yaşanabileceğine dikkat çekerek, "Ramazan ortasında fiyat artışı
olabilir ama bunun korkulacak kadar çok olacağını zannetmiyorum" diye
konuştu.