Genel

Kıtalararası yolculuk Marmaray'la 4 dakika sürecek!

Asrın projesi Marmaray önümüzdeki salı günü devletin zirvesinin katılacağı törenle hizmete açılacak. Üsküdar-Sirkeci arasını denizaltından 4 dakikaya indiren projeyle vatandaşlar her iki yakada metro, metrobüs ve banliyö hatlarına ulaşabilecek....

Asrın projesi Marmaray önümüzdeki salı günü devletin zirvesinin katılacağı törenle hizmete açılacak. Üsküdar-Sirkeci arasını denizaltından 4 dakikaya indiren projeyle vatandaşlar her iki yakada metro, metrobüs ve banliyö hatlarına ulaşabilecek. Vatandaşlar 1,95 TL’ye kıtalar arası yolculuk yapacak.


Asya ile Avrupa kıtalarını deniz altından birleştirecek asrın projesi tamamlandı. İstanbul’da Anadolu yakasını denizin 60 metre altından Avrupa’ya bağlayacak olan Marmaray önümüzdeki salı günü açılacak. Asrın projesi için Cumhuriyet’in kuruluşunun 90. yıl dönümünde Cumhurbaşkanı Abdullah Gül ve Başbakan Recep Tayyip Erdoğan’ın da katılacağı görkemli bir tören düzelenecek. Törene yabancı devlet adamları da katılacak.


TARİHİ ESER ERTELEMESİ


Projenin inşaatına 2004 yılında başlandı. Yenikapı’daki kazı çalışmaları sırasında ortaya çıkan tarihi eserler nedeniyle proje 4 yıl gecikti. Her iki yakadaki banliyö hatlarının devreye alınmasıyla birlikte Gebze-Halkalı arası 105, Bostancı-Bakırköy arası 37, Söğütlüçeşme-Yenikapı arası 12, Üsküdar-Sirkeci arası 4 dakika olacak. Gebze-Halkalı banliyö hattının hizmete girmesiyle 2-10 dakikada bir sefer yapılacak. Bir yönde saatte 75 bin yolcu taşınacak.




TRAFİK YÜKÜNÜ AZALTACAK


Marmaray projesi, üçü yer altında olmak üzere 5 istasyondan oluşuyor. Proje ile Boğaz köprülerinin trafik yükünün hafifletilmesi planlanıyor. Marmaray, İstanbul- Ankara Yüksek Hızlı Tren Hattı’nın yanı sıra İstanbul Metrosu’na da bağlanacak. Marmaray’da uygulanacak bilet fiyatlarının 1,95 lira civarında olacağı bildirilirken, İstanbulkart, Marmaray’da geçerli olacak.


Üsküdar-Çekmeköy hattı yüzde 50 tamamlandı


Ana­do­lu ya­ka­sı­nın Ka­dı­köy-Kar­tal Met­ro­su­’n­dan son­ra ikin­ci met­ro hat­tı olan Üs­kü­dar-Üm­ra­ni­ye-Çek­me­köy-San­cak­te­pe hat­tı­nın ka­zı ça­lış­ma­la­rı yüz­de 50 ora­nın­da ta­mam­lan­dı. 9 bin 100 met­re tü­nel ka­zıl­dı.


Bu­gü­ne ka­dar pro­je­de gün­de or­ta­la­ma 70 met­re tü­nel ka­zı­lır­ken, ba­kım­da­ki ma­ki­ne­le­rin dev­re­ye so­kul­ma­sıy­la gün­lük tü­nel met­ra­jı­nın or­ta­la­ma 130 met­re­ye çı­ka­rı­la­ca­ğı bil­di­ril­di. 20 ki­lo­met­re­lik met­ro tü­ne­li, 16 is­tas­yon ve 2,7 ki­lo­met­re bağ­lan­tı tü­ne­lin­den olu­şu­yor. 11 is­tas­yon böl­ge­sin­de ka­zı-des­tek ça­lış­ma­sı­nın de­vam et­ti­ği pro­je kap­sa­mın­da 3 bin 200 met­re ana hat­tın be­ton kap­la­ma­sı ya­pıl­dı.


1808 personel işbaşında


2012’de inşaat çalışmaları başlayan Üsküdar- Çekmeköy hattının 2015’te işletmeye alınması planlanıyor. Üsküdar istasyonunda yapılan arkeolojik kazı çalışmaları büyük oranda tamamlandı. Çalışmalar hali hazırda 17 noktada, 1808 personelle devam ediliyor.


Yeraltında hatlar arası geçiş


Üsküdar istasyonunda, yeraltından hatlar arası yolcu geçişi sağlanacak.


Altunizade istasyonunda metrobüsten metro hattına yolcu geçişleri yapılacak.


Dudullu istasyonunda Bostancı Dudullu hattı ile ortak bir istasyon yapısı oluşturulacak.



Mehmet Ali Ay/ Bugün Gazetesi