24 / 11 / 2024

KOBİ'ler inşaata yöneldi!

KOBİ'ler inşaata yöneldi!

İnşaat mı sanayi mi tartışmaları devam ederken, bu alandaki yüksek kâr marjlarını gören KOBİ’lerin inşaata yöneldiği ortaya çıktı. Yapılan araştırmaya göre şirketler en fazla inşaat sektöründe markalaşmak istiyor...




İnşaat mı sanayi mi tartışmaları devam ederken, bu alandaki yüksek kâr marjlarını gören KOBİ’lerin inşaata yöneldiği ortaya çıktı. Yapılan araştırmaya göre şirketler en fazla inşaat sektöründe markalaşmak istiyor.



Geçtiğimiz haftalarda, yatırımcının sanayiden elini çekerek inşaat sektörüne yönelmesi tartışmaları ekonomi gündemine oturmuştu. Her ne kadar inşaat sektöründen bu söylemlere tepki gelse de, KOBİ’lere marka desteği veren idemama.com’un üçüncü çeyrek verileri, KOBİ’lerin de inşaat sektörüne yöneldiğini gösteriyor. İnşaat sektörünün genel anlamda yükselişte olması, her geçen gün yeni projelerin lansmanının yapılması, sektöre ilgiyi artırıyor.


İNŞAAT İLK SIRADA

 

KOBİ'lerin uluslararası pazarda rekabet güçlerini artırması ve yeni firmaların uzun ömürlü olabilmeleri için onlara markalaşma desteği veren idemama.com'un 2014 yılı üçüncü çeyrek verilerine göre; markalaşma sürecinde inşaat, teknoloji, gıda, tekstil ve özellikle e-ticaret sektörlerinde büyük bir hareketlilik var.  Türkiye’nin 78 ilinde 4 binden fazla KOBİ’ye verdikleri tasarım hizmetini analiz eden idemama.com; hangi tasarımın en çok talep edildiğine, en çok hangi ilden ve sektörden talep geldiğine göre bir sıralama yaptı. Yüzde 13,4’lük oranla ilk sırada yer alan inşaat sektöründe en çok rağbet gören tasarımlar arasında logo, amblem, kurumsal kimlik ve kartvizit çalışmaları yer alıyor.


E-TİCARETİ KOBİ'LER BÜYÜTÜYOR

 

İnşaat sektöründen sonra en fazla talebin yüzde 10.2 oranla e-ticaret sektöründen geldiğini belirten İdemama.com’un kurucularından Rahşan Tan, e-ticaret hacminin büyümesinde KOBİ’lerin önemli bir paya sahip olduğunu ve bu sektörde yer alan KOBİ’lerin markalaşma yönünde en fazla web sitesi tasarımı talep ettiklerini belirtti.

 

TEKNOLOJİ, GIDA VE TEKSTİL

 

Son zamanlarda özellikle teknoloji, gıda ve tekstil sektöründe yer alan KOBİ’lerden gelen markalaşma taleplerde de ciddi artış var. İnşaat ve e ticaret dışında teknoloji, gıda ve tekstil en fazla ilgi gören sektörler. Bu verilerin Türkiye’nin genel ekonomik konjonktürünü birebir yansıttığını belirten Rahşan Tan “İnşaat ülkemizin lokomotif sektörü, bizim yaptığımız çalışmaların büyük bir kısmı da bu sektör için oldu. E-ticaret ise son zamanlarda hepimizin gündeminde. Online alışveriş giderek artıyor. Teknoloji ise hayatımızın en büyük vazgeçilmezi ve gıda ile tekstil sektörünün performansı mevsimsel olarak değişiyor" dedi.


ANADOLU DA MARKA İSTİYOR


İdemama.com’un genel şehirsel dağılımına göre marka talebi en çok İstanbul,  Ankara  ve İzmir’den geliyor. Bu üç büyük şehrin markalaşma talebi toplam talebin yüzde 55’ine tekabül ediyor. Geri kalan Anadolu şehirlerinin markalaşma talebi ise yüzde 45 oranında. İdemama.com yetkililerine göre Anadolu şirketlerindeki markalaşma isteği ve ihtiyacı büyük şehirler ile yarışır noktada. 


Sümeyra KIRCA- BUGÜN GAZETESİ



Geri Dön