29 / 04 / 2024

Kocaeli'nde Kızılay Kampüsü inşa edilecek!

Türk Kızılayı Genel Başkanı Ahmet Lütfü Akar, Kocaeli'de kendilerine verilecek arsa üzerinde ''Kızılay kampüsü'' inşa etmeyi planladıklarını söyledi

Akar, İzmit'teki bir restoranda düzenlenen ''Türk Kızılayı Kocaeli Bölge Toplantısı'' öncesi gazetecilere yaptığı açıklamada, 14 Nisan'da yapacakları genel kongreye hazırlandıklarını belirterek, söz konusu kongrenin kendileri için ''şölen'' olacağını kaydetti.

''Türk Cumhuriyeti hükümeti, çok aktif bir politika izliyor, biz de onu takip etmeye gayret ediyoruz'' diyen Akar, Kızılay'ın dünyanın çeşitli bölgelerinde operasyon halinde olduğunu bildirdi.

Akar, Somali'de 200 kişilik ekiplerinin bulunduğunu dile getirerek, ''10 yıla yakın zamandır Gazze'den hiç ayrılmadık. Sürekli ekibimiz var. Şu anda da 3 kişilik ekibiz, Gazze'deki ofisimizde faaliyet gösteriyor. Batı Şeria'da bir ofisimiz var, orada da kalıcı bir ofis yapmak için Filistin hükümetinin bize bağışladığı arsa üzerinde inşaata başlıyoruz. Gazze'ye 15 gün önce hem de İsrail üzerinden 3 bin koli gıda malzemesi yolladık'' diye konuştu.

Türkiye'nin Suriye'ye göndermek üzere Türk Kızılayı'na 50 bin ton buğday hibe ettiğini belirten Akar, bu buğdaydan 38 bin ton un meydana geldiğini, söz konusu unların da 13 bin tonunun Suriye'ye gönderdiklerini söyledi.

-''Filistin hür olana kadar çalışmalarımız devam edecek''-

Akar, İsrail'in Türkiye'den özür dilemesiyle ilgili olarak, Başbakan Recep Tayyip Erdoğan'ın bu konudaki tutumunu takdir ettiklerini ifade ederek, kendilerinin Filistin'deki ambargoyu yaşadıklarını vurguladı.

''Kızılay Genel Başkanı olarak o sınırdan içeriye 4 saatte geçebiliyorum'' diyen Akar, ''Bizim oradaki operasyonlarımız devam edecek ta ki Gazze, Batı Şeria ve Filistin hür olana kadar. Türk Kızılay'ı olarak biz, mazlum kardeşlerimizin yanında olmaya devam edeceğiz'' şeklinde konuştu.

-Kocaeli'de Kızılay kampüsü kurulacak-

Akar, Kocaeli bölgesinde Türkiye'nin en büyük çadır stoku bulunduğunu dile getirerek, çadırların içinde battaniye, mutfak seti gibi malzemelerin de yer aldığını söyledi.

Kocaeli Valisi Ercan Topaca'yı ziyaretlerinde bir prensip kararı aldıklarına dikkati çeken Akar, şunları kaydetti:

''Kocaeli'de bize verilecek arsa üzerinde 'Kızılay kampüsü' inşa etmeyi düşünüyoruz. Kampüsün içinde lojistik merkezi, asgari 10 bin metrekare alanda depolarımız olacak. Bölge kan merkezimiz olacak. Şubemiz olacak, Kızılay'a ait Kocaeli'de ne tür faaliyetimiz varsa bunların hepsini bir çatı altında toplamış olacağız. Arsası devletten, inşaatı ve operasyonu Kızılay'dan olmak üzere böyle bir sinerji oluşturduk. Valimiz, 'ben arsayı 3-4 ay içinde temin ederim, sizin de inşaata başlamanızı isterim' dedi. Kaynaklarımız ve paramız mevcut. Kocaeli, geçmişte büyük bir deprem yaşadığımız yer, bundan sonra hazırlıksız yakalanmak istemiyoruz.''

Akar, daha sonra Türk Kızılayı'na maddi yardımda bulunanlara plaket verdi.