Koçsistem, Samsun'a 400 kişilik çağrı merkezi kurdu
Türkiye'nin dev şirketleri, göç veren Anadolu illerine çağrı merkezleri kurarak yeni istihdan imkanları meydana getiriyor
Turkcell'in Erzurum ve Diyarbakır'a, Avea'nın Erzincan'a çağrı merkezi kurmasının ardından Koç Topluluğu'na bağlı Koçsistem, Yapı Kredi işbirliğiyle Samsun'da toplam 5 milyon dolar yatırımla çağrı merkezi kurdu. 120 kişiyle faaliyete başlayan merkezde istihdam sayısının yıl sonuna kadar 400'e çıkarılması hedefleniyor. Koç Bilgi Grubu Genel Müdürü Mehmet Nalbantoğlu, şu aşamada 500 koltuk kapasiteli binanın, 2 yıl içerisinde, farklı sektörlerden firmalara vereceği hizmetle, yaklaşık 850 kişiye istihdam oluşturacağını söyledi. Yatırımla Samsun ekonomisine yılda yaklaşık 20 milyon lira gelir sağlayacaklarını vurgulayan Nalbantoğlu, "Kuruluşundan bu yana Koçsistem bünyesinde faaliyet göstermekte olan Koçsistem Dışkaynak Çağrı Merkezi'ni, Türkiye'nin en değerli çağrı merkezi şirketi olma vizyonuyla, Callus Bilgi ve İletişim Hizmetleri AŞ adlı yeni bir şirkete dönüştürdük. Bugün bu şirketimizin de açılışını yapıyor olmaktan mutluluk duyuyoruz." dedi. Nalbantoğlu, gelişen teknolojiye paralel çağrı merkezlerinin öneminin arttığına işaret ederek, buna Hindistan'ın sektörden yılda 40 milyar dolar kaynak sağlamasını gösterdi. Yeni dönemde bütün işletmelerin yeni iş modellerinde müşteriyle temas halinde olmak mecburiyetinde kaldığını ifade eden Nalbantoğlu, "Şirketler için müşteri artık bulut olmaktan çıktı. Bu ortamda çağrı merkezleri tüketicinin sorunlarına çare ürettikleri, ürün pazarlama için aktif olarak kullanılan merkezler haline geldi." diye konuştu.
Yapı Kredi Alternatif Dağıtım Kanallarından Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Yakup Doğan, Anadolu'da çağrı merkezi kurmak için 10 il üzerinde çalışma yaptıklarını, kriterlerine en uygun yer olarak Samsun'u gördüklerini söyledi. Samsun'un tercih edilmesinde deprem riskinin olmaması, terör yaşanmaması, sosyal hayatın hareketliliği, eğitimli insan kaynağı ve ulaşımda kolaylık etkili oldu. Merkez için personelin hepsi İşkur aracılığıyla Samsun'dan seçildi. Doğan, çağrı merkezi çalışanlarını iş hayatı süresince eğitimden geçirdiklerini, özel bankacılık, ticari bankacılık ve kredi kartları konusunda uzmanlaştırdıklarını belirterek, "Personeli, kariyer beklentileri doğrultusunda üç yılın sonunda öncelikle şubelerimizde satış pazarlama elemanı olarak değerlendiriyoruz." dedi.
Doğan, Samsun'da ayrıca, öğrencileri part time çalıştırmak üzere 19 Mayıs Üniversitesi ile bir merkez kurulması konusunda görüşmeler yaptıklarını da açıkladı. Yapı Kredi'nin Samsun'da kurduğu merkezde kredi kartı satış, kart limit artırma ve kart tahsilat hizmeti veriliyor. Yakup Doğan, krizde çağrı merkezlerinden tahsilat aramalarının arttığını, ancak yılın ilk üç ayında krizin hafiflemesiyle aramaların yarı yarıya azaldığını söyledi. En çok maaş ödemelerinin olduğu ay başlarında ve Anneler Günü ve bayram arefesi gibi özel günlerde arama yapılıyor.
Zaman/Yetkin Bilgin
Konuyla ilgili basında yer alan diğer haberler
'Atatürk'ü izledik' diyen Koç'tan Samsun'a 1350 kişilik çağrı merkezi
Yapı Kredi Bankası ve KoçSistem, İstanbul'dan sonra ikinci çağrı merkezlerini bu kez birlikte Samsun'a kurdu. 'Atatürk'ü izledik Samsun'a ayak bastık' diyen Yapı Kredi Genel Müdür Yardımcısı Doğan, '3 milyon TL maliyetli merkezimizde üç yıl sonra 1350 genç çalışacak. Amacımız Anadolu'da istihdam yaratmak' dedi
Koç Grubu şirketlerinden Yapı Kredi Bankası ve Koç System Samsun'a çağrı merkezi açtı. Yapı Kredi Bankası üç yılda 500 kişi, Koç System ise iki yılda 850 gence istihdam sağlamayı hedefliyor. 3 milyon TL'ye malolacak çağrı merkezine sadece Samsunlu gençleri aldıklarını söyleyen Yapı Kredi Alternatif Dağıtım Kanallarından Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Yakup Doğan, “Bu yatırım, bankamızın sosyal sorumluluk projesi kapsamında yapıldı. Amaç Anadolu'da istihdam yaratmak” dedi.
Türkiye'nin öncelikli sorununun işsizlik olduğuna da vurgu yapan Yakup Doğan buna “20 kişilik yönetici ilanı verdik 1000 kişi başvurdu” örneği verdi.
Çağrı merkezi için çok sayıda kritere göre illeri incelediklerini ve bunun sonucu Samsun'a karar verdiklerini söyleyen Doğan, ‘Biz Atatürk'ü takip ettik' diyerek ilin önemini bir kez daha ortaya koydu. Doğan, “Finansbank Erzurum'da, Garanti Sivas'ta çağrı merkezi açınca biz de Atatürk'ü takip ettik ve Samsun'a açmaya karar verdik” dedi.
Deprem riski yok
10 ili incelediklerini ve birçok kriter açısından en uygun ilin Samsun çıktığını vurgulayan Yakup Doğan ‘Neden Samsun sorusuna' ise şu yanıtı verdi:
“Çağrı merkezi 7 gün 24 saat çalıştığı ve kadın ağırlıklı olduğu için ilin insan kaynağı sosyal ortamı çok önemli. Samsun bu anlamda gelişmiş bir il. Karar vermeden önce Samsun sahillerine gidip gençlere baktık gençlerin gittiği yerleri inceledik, kaça kadar dışarda kalıyorlar baktık ve ve bu tempoda çalışma şartı bulunduğunu gördük. Ayrıca ilde deprem riski yok, terör yok. Bu sayede İstanbul'un trafik, sel baskını gibi riskini de dağıtmış olduk. Aslında bu elemanlara İstanbul'da ne ödüyorsak Samsun'da da benzer ücret ödüyoruz yani sanılanın aksine maliyet düşürmeyi hedeflemedik. Bu yatırım aslında bankanın tamamen sosyal sorumluluk projesi kapsamında yürüyor. Anadolu'da istihdam yaratacak bir pogram.”
Doğan, Yapı Kredi'nin diğer bankalardan farklı olarak ‘Stratejik İnsan Kaynakları' yaklaşımı doğrultusunda çağrı merkezindeki gençleri üç yılın sonunda eğilimlerine göre bankada başka birimelere yönelttiğini de söyledi.
Görüntülü merkez
Yakup Doğan'ın verdiği bilgiye göre, kasım ayında banka görüntülü çağrı merkezini Samsun'da devreye sokacak. Bu sayede 3G'li telefonu bulunan müşterilerine görüntülü hizmet verecek.
Halen İstanbul Gebze'deki çağrı merkezinde 1000 kişinin çalıştığını ve yıllık 19 milyon arama ve sesli yanıt sistemi ile toplam 34 milyon arama yapıldığını açıklayan Yakup Doğan, “Günde 100 bin çağrı geliyor. Yeni açılan Samsun'da ise yıl sonuna kadar yaklaşık 3-3.2 milyon arama yapılması hedefleniyor” dedi.
‘En çok ne zaman çağrı merkezi aranıyor' sorusuna ise Doğan, ‘Aybaşı maaş ödeme dönemleri ayrıca Anneler Günü öncesi, bayram öncesi kredi kartı limiti artırımı ve kredi kartı harcama bilgileri için telefon aramaları artıyor” yanıtı verdi.
Samsun'a 20 milyon TL
Koç Bilgi Grubu Genel Müdürü Mehmet Nalbantoğlu, KoçSistem'in şirketlere çağrı merkezi hizmeti verecek olan yeni şirketi Callus ile Samsun'da iki yıl içinde yaklaşık 850 kişiye istihdam sağlamayı hedeflediklerini belirterek, “Bu sayede Samsun ekonomisine yılda yaklaşık 20 milyon TL gelir sağlayacak bir kaynak yaratmış oluyoruz” bilgisi verdi.
Koç'u duydu, Bosch da geliyor
Uzun süredir Samsun'a çağrı merkezi kurma girişi olan ancak bu konuda bugüne kadar somut bir adım atmayan Bosch Siemens'in Koç Grubu'nun bölgeye çağrı merkezi kurması üzerine harekete geçtiği öğrenildi. Şirketin bu konudaki çalışmalarına hız verdiğini hatta Koç grubu ile bağlantı kurduğunu belirten yetkililer, Bosch Siemens'in çağrı merkezinin 300 kişiye istihdam sağlayacağını söyledi.
Radikal/Esin Çetinel