23 / 12 / 2024

Koçtaş bu yıl 40 milyon dolar yatırım yapacak!

Koçtaş bu yıl 40 milyon dolar yatırım yapacak!

Ev geliştirme perakendeciliği alanında faaliyet gösteren Koçtaşın bu yılki toplam yatırımının 40 milyon doları aşması bekleniyor. Koçtaş 2012de de büyümeye devam edecek



Ev geliştirme perakendeciliği alanında faaliyet gösteren Koçtaşın bu yılki toplam yatırımının 40 milyon doları aşması bekleniyor. Koç Grubunun İngiliz Kingfisher Grubu ile 2000 yılında yüzde 50 ortaklık anlaşması imzalamasıyla ev geliştirme perakendeciliği sektörüne adım atan Koçtaş, bu güne kadar Türkiye genelinde 35 mağaza açtı.

Son olarak geçtiğimiz günlerde, Kapalıçarşı konseptinden esinlenerek Eryamanda açtıkları mağaza ile Ankaradaki mağaza sayısını 4e çıkaran Koçtaşın Genel Müdürü Alp Önder Özpamukçu, 2000 yılındaki ortaklıktan sonra 2001 yılında ilk büyük mağazalarını İstanbulda açtıklarını anımsattı.Daha sonraki 3-4 yılda Türk tüketicisine adaptasyon, taleplere nasıl karşılık verileceği konusunda çalışmalar yürüttüklerini anlatan Özpamukçu, 2004 yılıyla birlikte girilen hızlı bir büyüme sürecini devam ettirdiklerini kaydetti.

2001-2002 döneminin ekonomik kriz dönemi, 2003 yılının ise krizden çıkışın planlandığı ve bankalar sistemindeki eksikliklerin giderildiği bir dönem olduğunu ifade eden Özpamukçu, "Doğal olarak 2004te yatırımlara başlandı. Yoksa 4 sene sürmedi Türk tüketicisinin neyi istediğini anlamamız" dedi. 2001deki krizden Türkiyenin dersler çıkardığını, ekonomide önemli bir yol aldığını anlatan Özpamukçu, Koçtaş markasına olan güvenleri ve ekonomideki gidişatın kendilerini cesaretlendirdiğini söyledi.

Gelecek yılın planlarını yaptıklarını da bildiren Özpamukçu, "Faaliyetlerimize 2012de de yüksek bir büyümeyle devam etmeyi düşünüyoruz. Aralık ayında Kayseride açacağımız mağazayla bu seneki 6ncı mağazamızı açacağız. 2012de de aynı sayıyı yakalarız diye düşünüyorum" dedi.

"ANKARA'DA3-4 MAĞAZAYLA YETİNMEYECEĞİZ"

Firma olarak Ankaradaki tüketici potansiyeline ilişkin görüşlerini de paylaşan Özpamukçu, Ankaranın nüfus olarak Türkiyenin ikinci büyük ili olduğunu hatırlattı.

Ankaranın sürekli olarak ilgi alanlarında olduğunu belirten Özpamukçu, "Biz Ankaralılarla uzun yıllardır beraberiz.  Ankara  mağazamızı açalı 4 yılı geçti. Ankaralı tüketicilerden çok güzel tepkiler alıyoruz. Ankara büyük bir şehir. Burada 3-4 mağazayla yetinilmeyecek. Süreç içerisinde daha da artacağını düşünüyoruz" dedi.

Ev geliştirme perakendeciliği üzerine açılan mağazaların Türkiyede yeni sayılabilecek bir olgu olduğu değerlendirmesi üzerine Özpamukçu, tüketicinin bu konsepte son derece olumlu yaklaştığını belirtti.

Sektörün yeni olarak görülmemesi gerektiğini dile getiren Özpamukçu, "10 yılı aştı. Tüketici, uzmanlık alanı olan mağazalardan alışveriş yapmayı tercih ediyor. Koçtaş, ev geliştirme sektöründe çok önemli bir uzmanlığı ifade ediyor" diye konuştu.

Yaptıkları araştırmalarla firmanın tüketici yönünden beğenisini ölçtüklerini anlatan Özpamukçu, bu konuda iyi neticeler aldıklarını, firmanın bugünkü toplam bilinirliğinin yüzde 100 olduğunu söyledi.

"Bu sene itibariyle Türkiye genelindeki toplam yatırımların 40 milyon doları aşacağını" vurgulayan Özpamukçu, "2012 için bütçe çalışmaları yapılıyor. Yatırımlar içerisinde sadece yeni mağaza açılışları değil, diğer mağazalardaki yatırımları da söylüyoruz. IT yatırımlarına kadar yatırım yaptık. 500e yakın ilave istihdam sağladık" ifadesini kullandı.

"ORGANİZE PERAKENDE KAYITLI EKONOMİYE GEÇİŞTE ÖNEMLİ         

"Ev geliştirme perakendeciliğinde pazarın çok küçük bir kısmının organize perakende olduğunu" ifade eden Özpamukçu, "Yüzde 15leri dahi bulmadığını düşünüyoruz. Geri kalan kısım geleneksel perakende tarafından üretiliyor. Organize perakende, kayıtlı ekonomiye geçmek, istihdamı kayıt altına almak, bütün buradaki vergi gelirlerini de düşündüğümüzde memleketimiz açısından son derece önemli. Organize perakendenin kayıtlı ekonomiye geçişte çok büyük bir rolü var" değerlendirmesinde bulundu.

Kendi yaptıkları perakendeciliği "uzman perakendecilik" olarak tanımlayan Özpamukçu, "O bakımdan tüketicinin beklentisinin de ötesine geçerek ona ürün ve hizmet sunduğu için pazarı büyütme potansiyelini taşıyor. Bir taraftan hali hazırdaki pazarın içindeki payını büyütüyor diğer taraftan pazarın büyümesine vesile oluyor" dedi.

Tüketicilerin önceden nalbura giderek ihtiyaçları olan bir ürünü aldıklarını kaydeden Özpamukçu, bugün ise mağazalardaki birbirinden farklı ürünler arasından en uygun fiyat ve kalitede ürünü temin edebildiklerini söyledi. Özpamukçu, "Ürünlerimizin yüzde 85inin yerli olduğunu dikkate aldığınızda üreticisini geliştiren, ekonomiye birçok yönden katma değer sağlayan
 bir iş" diye konuştu.

AA


Geri Dön