Konut projeleri çadırlarda satılıyor!
Pazarlamada her gün yeni bir trend ortaya çıkıyor. Farklı lokasyonlarda yeni müşterilerle buluşma isteği, yeni stratejiler bulmaya olanak sağladı. Çadırlarda hızlı tüketimden tekstile, kuyumdan konut satışına çok geniş bir yelpazede satış gerçekleşiyor.
Alışverişinizi nereden yapmayı tercih edersiniz? Rotası adalar olan şehir hatları vapurundan mı, yoksa yolunuzun üzerine kurulmuş bir indirim çadırından mı? Adı üzerinde pazarlama... Herhangi bir ürünün tanıtımı ve satışını artırmak için yapılan stratejik ve taktik faaliyetler bütünü olan pazarlama disiplini, tanıtımında yer alan özelliğinden, yani satış artırma amacından dolayı her gün kendisini yeniliyor.
Pazarlamada her gün yeni bir trend ortaya çıkıyor. Haberimizin giriş cümlelerindeki çadır ve vapur dokundurmaları da bu yeni trendlerden sadece iki tanesine işaret ediyor. Perakendecileri mağaza giderleri ve personel masrafları gibi maliyetleri düşürme çabasının ötesinde, farklı lokasyonlarda yeni müşterilerle buluşma isteği de yeni stratejiler bulmaya itiyor. Haberin konusu olan ''mekânsal stratejiler'" depolardaki stokların bir an önce eritilmesi amacıyla öne çıkmakta. Müşterinin nerdeyse ayağına giden firmalar klasik dükkânlarından çıkıp kolay ulaşılabilir mekânlarda satışlarını gerçekleştiriyor.
E-ticaretin yaygınlaşmasıyla indirimli ürünler müşterilerin bir tık uzağında olsa da, yüz yüze satış yapan perakendeciler insanların hala görerek deneyerek ürün satın alma istekleri üzerine yoğunlaşmaya devam ediyor. Yeni mekânsal alışveriş trendleri derlendi.. Vapurda satış, pop-up mağazalar, çadır satışlar mercek altına alındı.
Bunlar arasında en yaygın kullanılanın çadırlar olduğu görüldü. Çadırlarda hızlı tüketimden tekstile, kuyumdan konut satışına çok geniş bir yelpazede satış yapılıyor.
"İÇİNDEKİ MAL VE MİKTARI ÇOK ÖNEMLİ"
Tüketim alışkanlıklarımızın değişmesiyle zihinlerimizdeki çadır imgeleri de farklılaştı. Genellikle geçici barınma ihtiyacı için kullanılan çadırlar, boyutları büyütülerek alışverişlerin yapıldığı, yöresel günlerle memleket hasretinin bir ölçüde dindirilmeye çalışıldığı, kısa süreli alışveriş mekânları haline dönüştü. İndirim çadırlarını artık her şehirde, bazen bir AVM bahçesinde veya otoparkında, bazen bir şehir meydanında görüyoruz. 30 günü geçmemek kaydıyla kurulan çadırlar, "indirim" kavramıyla özdeşleşmiş durumda. Markalar ellerinde kalan stoku bir an önce eritebilmek, vatandaşlar ise ürünlerin uygun fiyatlı satıldığı, hemen kaldırılacak geçici bir mekan algısıyla çadırlara ilgi gösteriyor.
Sektörü indirim çadırıyla tanıştıran Vapur Turnesi ve Çadır Organizasyonları adlı firmanın CEO'su Hüseyin Tanrıverdi, çadırda bir firmanın yaptığı cironun normal bir AVM'de bulunan mağazada yaptığı cironun 3-4 katı olduğunu ifade ediyor. Bu ciroların yüksek olmasındaki en önemli etken ise içeriye konulan ürünün özelliği ve miktarı oluyor.
"HER KESİME HİTAP EDEN BİR AVM"
OND Medya Grup ve Organizasyon adlı firma da tüketicinin ayağına alışverişi getiren bir başka isim. Bu yıl ilk defa düzenledikleri Çadır Günleri uygulamasıyla ünlü markaların indirimli ürünlerini alıcılarla buluşturdu. Böyle bir girişimde bulunma amaçlarını ise, "Türkiye'nin ekonomik canlanmasına katkı sağlamak" olarak açıklıyorlar.
İstanbul Maltepe'deki Çadır Günleri hem lokasyondan hem de indirimden dolayı vatandaşların yoğun ilgisini çekiyor. Çadırda sadece AVM'lerde mağazaları olan firmalar değil, kurulan bölgedeki küçük esnaf ve kadın girişimciler de stant açıyor. Bu duruma ilişkin OND Medya Grup ve Organizasyon Grup Yönetim Kurulu Başkanı Sadullah Daştan, "Çadır demek her kesime hitap eden, giyimden zücaciyeye, ev tekstilinden yeme içmeye birçok ürünün bir arada olduğu küçük bir AVM'dir. Klasik AVM'lere herkes gidip alışveriş yapamıyor. Çadır günleri etkinliğinde her gelir grubundan insanlar gelip alışveriş yapma imkânı buluyor" diyor.
Çadır günlerinde stant metrekare fiyatları. OND Grup'un sosyal sorumluluk projelerine göre, işbirliği içinde olunan kuruluşlar ile maliyetler göz önüne alınarak belirleniyor. Firma önümüzdeki dönemde İstanbul Üsküdar ve İzmir başta olmak üzere Anadolu'nun çeşitli illeri ve sahil projeleriyle adından sıkça bahsettirecek.
KONUT DA SATIYORLAR
Bugüne kadar çadır günlerinde tekstilden zücaciyeye pek çok ürün satıldı ama hiç konut satılmamıştı. Türkiye'de çadır günleri anlayışını gayrimenkul sektörüne ilk Sinpaş Yapı taşıdı. Firma. Ankara'da teslime hazır Altınoran adlı projesinde son kalan daireleri yüzde 30 indirimle çadır günleri etkinliği ile sattı.
Simpaş Yönetim Kurulu Üyesi Mahmut Sefa Çelik. "Kampanya hem biz, hem sektör, hem de Ankaralılar için gerçekten heyecan verici bir deneyim oldu. Kampanyayı elimizde bulunan yüzde 5 oranındaki stok daireler için yaptık. Kampanyanın verimli olduğunu düşünüyoruz" diye konuşuyor.
YÜZDE 25 ÇADIR İNDİRİMİ
DAP Yapı da satış ofisleri dışında, satışta olan konutlarını ve yeni projelerini tanıtmak için müşterilerle bu yeni lokasyonlarda buluşuyor. Bu seyyar ofisler, müşterilerin taleplerini en hızlı ve doğru şekilde nasıl karşılamak ve müşterinin ulaşımını kolaylaştırmak için tercih ediliyor. DAP Holding Yönetim Kurulu Başkanı Ziya Yılmaz, Çadır Kampanyası çerçevesinde konut alanlarında yüzde 25 indirim yaptıklarını ve 2017 yılının ilk üç ayında 700 milyon TL'lik satış gerçekleştirdiklerini ifade etti. Yılmaz, "İstanbul'da başlayan, Ankara'da devam eden çadır kampanyası ile satış ofislerinin tamamlamasını beklemeden ön talep dönemini nihayete erdirdik. Projenin metrekaresine 20-25 bin TL yerine, 9-10 bin TL'den başlayan fiyatlarla ön talep oluşturduk. Yoğun ilgi devam edince, Ümraniye'deki bir alışveriş merkezinde bir çadır daha kurduk" diye sözlerini sürdürüyor.
Para