Konut reklamları satışları uçurdu!
İstiklal Gazetesi köşe yazarı Yalçın Şimşek bugünkü yazında gayrimenkul sektöründe reklamların artmasıyla birlikte satışlarında yükseldiği vurguladı. İşte o yazı...
Siz de dikkat etmişsinizdir, televizyon ve gazetelerde konut reklamından geçilmiyor. İstanbul’dan Ankara ve İzmir’e dek onlarca konut projesi müşteri kapmak için birbiriyle yarışırken, halkın ilgisi de bayağı yüksek.
Hem emek yoğun hem de lokomotif bir sektör olan inşaat, sadece istihdama ve büyümeye olumlu katkı yapmakla kalmıyor, diğer sektörleri de peşinden sürüklüyor.
İşte Hükümet bu özellikleri nedeniyle inşaat sektörünü canlandırmak için, vergi indirimlerine yönelince, konut satışları hızla yükselmeye başladı.
Konuta yoğun talep, fiyat artışlarını beraberinde getirse de, talep yoğunluğunu sürdürüyor. Türkiye genelinde konut fiyatları mart ayında yüzde 13’ün üzerinde artmasına rağmen, satışlar hız kesmedi. Konut satışları nisan ayında Türkiye genelinde yüzde 7.6 artarak 114 bin 446 adete ulaştı.
Nisan ayında ipotekli yani, banka kredisi ile yapılan konut satışlarındaki artış ise yüzde 29.6’ya ulaşarak 43 bin 334 adet oldu. Genel konut satışlarında İstanbul 20 bin 66 konut ile başı çekerken, İstanbul’un toplam satıştan aldığı pay da yüzde 17.5’e ulaştı.Satışlarda İstanbul’u 13 bin 364 satış ve yüzde 11.7 pay ile Ankara, 7 bin 170 satış ve yüzde 6.3 pay ile İzmir izledi.
Nisan ayında yabancılara yapılan konut satışları da bir önceki yılın aynı ayına göre yüzde 2.7 artarak bin 624 oldu. Yabancılara konut satışlarında ilk sırayı 571 konut ile İstanbul aldı. İstanbul’u 385 konut ile Antalya, 109 konut ile Bursa, 97 konut ile Trabzon, 69 konut ile Yalova, 65 konut ile de Ankara izledi.
Konut geçmişte olduğu gibi günümüzde de en önemli yatırım aracı olarak öne çıkıyor. Sadece Türkiye’de değil, dünya genelinde geliri artan insanlar, yaşam kalitelerini yükseltmek için tercihlerini konut, otomobil, lüks mallar, seyahat ve elektronik eşyadan yana kullanıyorlar.
İşin ilginç yanı Nobel Ekonomi Ödülü sahibi Dr. Angus Deaton’ın da dikkat çektiği gibi, insanlar geliri azalsa da, harcamalarına devam ediyorlar. Yani insanların geliri düşse bile, harcamaları aynı hızla gerilemiyor.
Hükümetin de teşvik etmesiyle konut satışları hızla yükseliyor. Satışlar arttıkça yeni projeler devreye giriyor. Bakalım lokomotif bir sektör olan inşaat büyüme ve istihdama nasıl katkı yapacak. Önümüzdeki aylarda göreceğiz.
İstiklal Gazetesi