28 / 09 / 2024

Konut satışları artınca kozmetik yerinde saydı

Konut satışları artınca kozmetik yerinde saydı

Küresel malî kriz sebebiyle ekonominin küçüldüğü 2009'da satışlarını yüzde 16 artıran temizlik ve kozmetik sektörü bu yıl çift haneyi bulan büyümeden nasibini alamadı




Kozmetik ve Temizlik Ürünleri Sanayicileri Derneği Başkanı Ahmet Pura, ekonomik canlanmayla konut ve otomobile yönelen tüketicinin, bütçesinden kişisel bakım ürünlerine ayırdığı payı azaltmaya başladığını söyledi.

Sabun ve Deterjan Sanayicileri Derneği ile Kozmetik ve Tuvalet Müstahzarları Üreticileri Derneği'nin birleşmesiyle kurulan Kozmetik ve Temizlik Ürünleri Sanayicileri Derneği'nin yöneticileri önceki akşam gazetecilerle buluştu.

Burada sektördeki gelişmeler hakkında bilgi veren Başkan Ahmet Pura, 2009 yılında kozmetik ürünler satışlarının yüzde 16,5, temizlik ürünleri pazarının da yüzde 15,7 oranında büyüdüğünü aktardı. Aynı dönemde Türk ekonomisi ise yüzde 4,7 küçülmüştü. Kriz yılında halkın kendini mutlu etmek için temizlik ve kişisel bakım ürünlerini daha fazla tüketme eğilimine girdiğini dile getiren Pura, "Ancak ekonominin toparlanıp halkın yeniden banka kredisiyle gayrimenkul ve otomobil alımına ağırlık vermesi sebebiyle geçen yılki artış trendini bu yıl yakalayamadık." dedi.

Aynı zamanda Colgate Palmolive Türkiye Yönetim Kurulu üyesi de olan Pura'nın verdiği bilgilere göre Türkiye'de pazar, 3,3 milyar doları kozmetik ve kişisel bakım, 2 milyarı temizlik ürünleri ve 1,7 milyar doları da hijyenik kâğıtlar olmak üzere yıllık 7 milyar dolara ulaştı. Pazar AB ülkelerinde 115, dünya genelinde ise 520 milyar dolarlık hacme sahip.
Zaman/NECİP ÇAKIR

 


Geri Dön