Konut sitelerinde elektrikli araç şarjları risk oluşturuyor! Ev sahipleri ve kiracılar bunlara dikkat!
Elektrikli araçların site ve apartmanlarda gerekli altyapısı bulunmadan şarj edilmesi birçok riske neden oluyor. İşte dikkat edilmesi gerekenler...
İstanbul'da bir konut sitesinin otoparkında şarj edilen elektrikli otomobilin alev alması üzerine 14 katlı binanın tahliye edilmesi, gözlerin bu konuda dikkat edilmesi gerekenlere çevrilmesine neden oldu.
Tesis Yöneticileri Konfederasyonu Başkanı Yahya Sağır, konu ile ilgili açıklamalarda bulundu ve vatandaşların, site ve apartman otoparklarında istedikleri gibi şarj yapamayacağına dikkat çekti.
Elektrikli araç kullanıcıları ile apartman ve site yönetimleri tarafından dikkat edilmeyen durumun büyük problemler oluşturacağının altını çizen Sağır, tahsisli otopark alanlarına elektrikli şarj istasyonu kurulmasının mümkün olmadığına vurgu yaptı.
Tesis Yöneticileri Konfederasyonu Başkanı Yahya Sağır, Çevre Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanlığının ilgili talimatında, elektrik tesisatında değişiklik olmadan bağlantı sağlanması ve şarj ünitesi kurulumunun diğer bağımsız bölümler ile ortak alanları etkilememesi şartı olduğunu aktardı.
"Pek çok konut sitesinin elektrik sayaçları konut katlarında bulunuyor, buradan veya elektrik sayacından otoparklara kablo çekmek Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanlığının belirlediği şarta açıkça aykırılık barındırıyor. Bu durum diğer bağımsız bölümlere ve ortak alanlara olumsuz etki edebiliyor" diye konuşan Sağır, kabloların geçmesi için bazı yerlerde perde betonların delinmesinin bile söz konusu olduğuna, bu şekildeki bir işlemin binaları deprem açısından riskli duruma getireceği gibi ciddi bir görüntü kirliliği ile güvenlik sorunu da oluşturduğuna dikkat çekti.
Bu durumda trafoların gücünün yeterli olmayacağını ve trafoların hepsine güç artırımı yapılması gerektiğini aktaran Sağır, bu durumun elektrik tesisatında değişikliğe sebep olmasının da Bakanlık talimatına aykırı olacağının altını çizdi.
Sağır, oldukça masraflı bu işlemlerin masrafının, Kat Mülkiyeti Kanunu'na göre yararlananlar tarafından karşılanmasının gerekli olduğunu söyledi ve "Yararlananları da belirlemek ve masrafını tahsil etmek oldukça zor olacaktır. Ayrıca siteye sonradan taşınanların da bundan faydalanmak istemesi halinde sorun daha da büyür" ifadelerini kullandı.
Tesis Yöneticileri Konfederasyonu Başkanı Yahya Sağır, konutlara verilen elektrik gücünün elektrikli otomobil şarjı için yeterli olmayacağına da vurgu yaptı ve açıklamasını şu ifadeleri kullanarak tamamladı:
"Elektrikli araçların şarjı için konutlardan çekilen kablolar oldukça büyük hasarlara neden olabiliyor. Burada normal priz çoğaltma kablosunun kullanılması da uygun olmaz. Elektrikli araçların şarjında kullanılan kabloların ebatları ve güç aktarım seviyeleri normal kablolar gibi değil, buna uymamak yangınlara ve farklı hasarlara sebep olabilir. Her ne kadar konutlara sağlanan elektrikle araçların şarj edilmesi mali anlamda daha uygun görülse de ilgili kurumlardan kesinlikle altyapının uygunluğuna ilişkin onay alınması gerekli. Bu onayı almayan kişiler ve kurumlar, oluşabilecek zararlardan sorumlu olur."
Belediyelerden Gaziantep ve Konya’da satılık 7 arsa!
Altın yükselişe geçti! Gram altın fiyatı 3.057 TL oldu! 11 Aralık 2024 son dakika altın fiyatları!