Konutta marka olmak
Konut sektöründe marka olmak için öncelikle, kurumsal altyapının tamamlanması gerekmektedir. Öncelikli kriterler arasında; güçlü kurumsal yapı, kalite standartlarında yönetim ve faaliyet bilinci, güvenilirlik ve kuvvetli referanslara sahip olma gibi madde
Diğer sektörlerde olduğu gibi konut sektöründe de marka olmak, uzun bir süreç gerektirir. Marka olma yolunda yürütülen çalışmalar belirli bir plan dahilinde gerçekleştirilmelidir. Üretilen konut projelerinin nitelik bakımından iyi özelliklere sahip olması ve müşteride güven uyandırması, marka olma yolundaki ilk süreç olarak belirlenebilir. Üretim süreçlerindeki kalite anlayışı ile üretim sonrasında müşteriye verilen hizmetin kalitesi bütünlük sağlamalıdır. Ayrıca, toplumsal faydaya yönelik projeler yürüten konut firmalarının, toplum ve kamuoyu nezdindeki saygınlığı daha da artacak ve bu sayede kurumsal imajın pekiştirilmesi sağlanacaktır.
Konut sektöründe marka olmanın en önemli getirisi, şüphesiz ki güvenilirlik kazanmaktır. Güven, kurumsal itibarın en önemli girdilerinden biridir. Kurumsal itibara yönelik olarak, iletişim içerisinde bulunulan tüm sosyal paylaşların beklenti ve ihtiyaçları tespit edilerek, varolan kurumsal stratejiye entegrasyonu sağlanır. Hedeflenen yüksek hizmet ve üretim kalitesine paralel olarak tüm iletişim faaliyetlerinde kurumsal süreçlerin yönetilmesi ve sürekliliği büyük önem kazanmaktadır. Buna bağlı olarak, marka olan firmaların ürettiği konut projelerine olan talep artacak ve rekabet üstünlüğü sağlanacaktır. Ayrıca, marka olan konut firmalarının yurtdışı yatırımları daha sağlam bir zeminde ilerleyecek ve yabancı firmaların ilgisini üzerlerine çekeceklerdir.
Soyak olarak kuruluş yılımız olan 1961 yılından bu yana, markalaşma adına çeşitli faaliyetlerde bulunuyoruz. Bu çalışmalarımızın amacına ulaştığını araştırma sonuçlarından da görmekteyiz. Müşterilerimiz Soyak'tan bir daire satın aldıklarında, hem Soyak'lı olmaktan, hem de satın aldıkları daireden gurur ve memnuniyet duymaktadırlar. Bunu, markalaşmayı başarmış olmamıza borçluyuz. Sosyal paydaşlarımızla sürekli iletişimimiz, sosyal sorumluluk projelerimiz, sponsorluklarımız ve başarı ile teslim ettiğimiz konut projelerimiz sayesinde rekabet gücümüz ve marka bilinirliğimiz sürekli artış gösteriyor. 2005 yılında, dünya çapında tanınmış "Superbrands" kurumu tarafından "Türkiye'nin Süper Markaları" kataloğuna, sektörümüzden dahil edilen tek firma olmamız, markalaşma konusundaki başarımızı tescilleyen bir gelişme.
2007 senesinde gayrimenkul sektöründe ilk ve tek firma olarak kazandığımız "Ulusal Kalite Başarı Ödülü" ise markalaşma sürecinin doğru yönetilmesine yönelik en prestijli girdi olarak değerlendirebileceğimiz bir ödüldür.
Türkiye'nin geçirdiği ekonomik sıkıntılar neticesinde zaman zaman içine çekildiği kriz dönemleri aslında tüm şirketlern en büyük öğrenme ve deneyim kazanma zamanları olmuştur. Bu dönemlerde en kritik sektörlerden biri sayılan garimenkul sektörü; kurumsallaşma yolunda büyük ilerlemeler kaydetmeye başlamıştır. Çünkü kurumsal yapıya sahip şirketler, gerek yönetim politikaları, gerek verdikleri hizmetlerdeki devamlılıklarıyla toplum üzerindeki güvenilirliklerini pekiştirmişlerdir. Dolayısıyla bugün itibarıyla kurumsal yapıya sahip ve marka olan konut firmalarına talep daha fazla olmaktadır.
Türkiye'de markalaşmaya verilen önem, gelişmiş ülkelerle kıyaslandığında azımsanmayacak seviyededir. Bu yüzden Türk tüketicileri de; gerek duygusal, gerekse rasyonel açıdan beklentilerine cevap verecek nitelikteki marka olan konut projelerine yönelmektedirler.