22 / 12 / 2024

Konya Ovası'nda 100 yıllık rüya gerçekleşiyor!

Konya Ovası'nda 100 yıllık rüya gerçekleşiyor!

Konya Ovasını suyla buluşturacak 100 yıllık rüya Mavi Tünel Projesinde 235 işçi tarafından 3 vardiya sistemiyle 24 saat sürdürülen çalışmalarla 17 bin 34 metrelik Mavi Tünelin, 15 bin 275 metresi tamamlandı



Konya Ovasını suyla buluşturacak "100 yıllık rüya" Mavi Tünel Projesinde 235 işçi tarafından 3 vardiya sistemiyle 24 saat sürdürülen çalışmalarla 17 bin 34 metrelik Mavi Tünelin, 15 bin 275 metresinin tamamlandığı bildirildi.

KOPun en önemli adımı olan, Konya Ovasını suyla buluşturacak "100 yıllık rüya" Mavi Tünel Projesi, tüm hızıyla devam ediyor. 2007 yılında temeli atılan 17 kilometre 34 metrelik Mavi Tünel Hattında çalışmalar 235 işçinin, 3 vardiya 24 saat çalışmasıyla sürdürülüyor.

Mavi Tünel kapsamında, Akdenize boşalan Göksu Havzasındaki suların 414 milyon metreküplük bölümünün Konyaya aktarılması, bu suyun tarım alanlarının sulanmasında ve Konyanın içme suyu ihtiyacının karşılanmasında kullanılması hedefleniyor.

DSİ Konya 4. Bölge Müdürü Mustafa Uzun, yaptığı açıklamada, Konya Ovası Projeleri(KOP) kapsamında yürütülen Mavi Tünel ve Bağbaşı Projesinde sona yaklaşıldığını söyledi. Proje ile Mavi Tünel vasıtasıyla Bağbaşı, Bozkır ve Avşar barajlarından toplam 414 milyon metreküp suyun Konya havzasına aktarılmasının hedeflendiğini ifade eden Uzun, "Mavi Tünel ve Bağbaşı Barajı kısa süre içinde tamamlandıktan sonra inşaat çalışmalarına geçen ay başlanmış olan Bozkır Barajı da önümüzdeki yıllarda tamamlanacak. Önümüzdeki ay ihale çalışmalarına başlayacağımız Avşar Barajı da tamamlandıktan sonra Konya kapalı havzasına 414 milyon metreküp su aktarılacak" dedi.

17 BİN 34 METRELİK TÜNELİN 15 BİN 275 KİLOMETRESİ TAMAMLANDI

Uzun, aktarılan 414 milyon metreküp su ile Konya kapalı havzasında bir kısım alanın daha suya kavuşacağını vurgulayarak, şunları kaydetti: "Projeyle Konyanın önümüzdeki 35 yıllık içme suyu ihtiyacı da aktarılacak 100 milyon metreküp su ile karşılanmış olacak. Çalışmalar 24 saat esasına göre 3 vardiya sistemiyle sürdürülmektedir. En kısa zamanda projeler tamamlanarak hayata geçirilecek. Mavi Tünel delgi çalışmaları da hedeflendiği şeklinde bitirilmesi için ekiplerimiz çalışmalarını sürdürüyor. Şu anda TBM
 (tünel delgi makinesi) ile yürütülen çalışmalarda Mavi Tünelin 15 bin 275 metresine ulaşılmış durumda. Ayrıca tünelin diğer tarafından da klasik del-patlat yöntemiyle yapılan çalışmalarda 310 metreye ulaşıldı. Bir aksilik olmazsa hedeflendiği gibi Mavi Tünel çalışmalarının 17 Aralıkta bitirilmesi için çalışıyoruz."

İŞÇİLER KURBAN BAYRAMINDA ÇALIŞMAYA DEVAM EDECEK

Bağbaşı Barajı ve Mavi Tünel İnşaatı Projesi Müdürü Umut Emre Karataş ise 2009 tarihinde delgi çalışmalarına başladıkları 17 bin 34 kilometrelik Mavi Tünelin delgisinin 15 bin 275 kilometreye ulaştığını bildirdi.

Delgilerle beraber tünelin beton kaplama işlerinin de tamamlandığını ifade eden Karataş, "Jeolojik herhangi bir sıkıntının olmaması veya delgi makinesinde büyük bir arızanın çıkmaması durumunda Mavi Tünelin delgi işleminin 17 Aralıkta tamamlanması hedeflenmektedir" diye konuştu.

Karataş, Mevlananın ilk eşi olan Gevher Banunun adını verdikleri 1 adet TBM makinesiyle delgi işlemlerine devam ettiklerini dile getirerek, çalışmaları 3 vardiyalı sistemle yaklaşık 235 personelle sürdürdüklerini bildirdi.

Delgi makinesi ile tünelde günde ortalama 20 metre ilerlediklerini anlatan Karataş, 17 Aralık hedefine ulaşabilmek için Ramazan Bayramında mesai yapan işçilerin Kurban Bayramında da çalışmalara ara vermeden devam edeceğini kaydetti.

AA


Geri Dön