26 / 11 / 2024

Korumalı işyeri nasıl olunur?

Korumalı işyeri nasıl olunur?

Korumalı işyeri işgücü piyasasına kazandırılmaları güç olan zihinsel veya ruhsal engelli bireylere istihdam oluşturmak amacıyla korumalı işyerleri oluşturuluyor. Peki korumalı işyeri nasıl olunur? İşte yanıtı...




Korumalı işyeri nasıl olunur?

Korumalı işyeri yönetmeliği kapsamında; korumalı işyeri işgücü piyasasına kazandırılmaları güç olan zihinsel veya ruhsal engelli bireylere istihdam oluşturmak amacıyla Devlet tarafından teknik ve mali yönden desteklenen ve çalışma ortamı özel olarak düzenlenen işyeri olarak tanımlanıyor. Peki, korumalı işyeri nasıl olunur?


Korumalı İşyeri Statüsünün Kazanılması


Korumalı işyeri başvurusu:

MADDE 4 – (1) Bu Yönetmeliğin 14 üncü maddesinin birinci fıkrasında belirtilen nitelikleri haiz engelli en az sekiz bireyin çalıştığı işyerinin işvereni, korumalı işyeri statüsünün kazanılması için Aile ve Sosyal Politikalar İl Müdürlüğüne başvuruda bulunur. Korumalı işyerlerinde çalışacak engelli bireylerin sayısının toplam işçi sayısına oranı yüzde yetmiş beşten az olamaz. Bu kapsamda çalıştırılacak işçi sayısının tespitinde, belirsiz süreli iş sözleşmesine ve belirli süreli iş sözleşmesine göre çalıştırılan işçiler esas alınır. Kısmi süreli iş sözleşmesine göre çalışanlar, çalışma süreleri dikkate alınarak tam süreli çalışmaya dönüştürülür.


(2) Oranların hesaplanmasında yarıma kadar kesirler dikkate alınmaz, yarım ve daha fazla olanlar tama dönüştürülür.


Başvuruda işverenden istenecek belgeler:

MADDE 5 – (1) Gerçek veya tüzel kişiler, işyerinin üretim faaliyetini veya faaliyetlerini, işyerinde çalışan veya çalışacak toplam işçi sayısını, çalışan veya çalışacak engelli birey sayısını, engel durumlarını ve işyerinde yaptığı veya yapacağı işler ile işyerinin adresini belirten ve işyerine korumalı işyeri statüsü kazandırma talebini içeren dilekçe ile bu maddenin ikinci fıkrası ve 6 ncı maddede belirtilen belgelerle birlikte Aile ve Sosyal Politikalar İl Müdürlüğüne başvururlar.


(2) Korumalı işyeri açmak isteyen gerçek kişiden veya tüzel kişi temsilcisinden;


- T.C. Kimlik numarası beyanı,

- Adli sicil kaydına ilişkin yazılı beyanı,

- Tüzel kişinin temsilcisinin yetki belgesi,

- Dernek ve vakıflar için, vakıf senedi veya dernek tüzüğünde amaçlar arasında eğitim ve üretim faaliyetlerinin yer aldığını gösteren belge,


d) Yıllık gelir ve yıllık kurumlar, katma değer, özel tüketim, özel iletişim ve banka ve sigorta muameleleri vergileri, gelir ve kurumlar vergisine ilişkin tevkifatlar ve geçici vergiye ilişkin vergi asılları ile bu vergi türlerine ait vergi ziyaı cezaları, gecikme zam ve faizleri bağlamında vergi borcu ile sosyal güvenlik kurumlarından alınacak prim borcu olmadığına dair belge,


e) İlgili mevzuatı uyarınca alınması gereken izin ve belgeler

istenir.


Korumalı işyeri yöneticisinden istenecek belgeler

MADDE 6 – (1) Korumalı işyeri yöneticisinden;


- T.C. Kimlik numarası beyanı,

- Adli sicil kaydına ilişkin yazılı beyanı,

- Bulaşıcı bir hastalığı bulunmadığına ilişkin yazılı beyanı,

- Eğitim durumuna ilişkin yazılı beyan

istenir.


Taleplerin komisyonca değerlendirilmesi ve korumalı işyeri statüsü belgesinin düzenlenmesi


MADDE 7 – (1) Korumalı işyeri statüsü almak üzere Aile ve Sosyal Politikalar İl Müdürlüğüne başvuran gerçek veya tüzel kişilerin talepleri işyerinde gerekli tespit ve incelemeleri yapmak suretiyle en geç otuz gün içinde Komisyonca değerlendirilir. Başvurusu yapılanlardan Komisyonca yapılacak değerlendirme sonucunda uygun görülen işyerlerine Valilikçe, Korumalı İşyeri Statüsü Belgesi düzenlenir.



Korumalı işyeri nedir?
Korumalı işyeri yönetmeliği!



Geri Dön