25 / 11 / 2024

Koton, 15 mağaza daha açarak yurtdışında yüzde 50 büyüyecek!

Koton, 15 mağaza daha açarak yurtdışında yüzde 50 büyüyecek!

Koton Türkiye'de 20, yurtdışında da 15 mağazayı 2010 yıl sonuna kadar açmayı planlıyor




Koton İş Geliştirme Yöneticisi Alp İdikut, "Mevcut mağazalardaki metrekare verimliliğini artırmayı ve yeni mağazaların da etkisiyle yurtdışında yüzde 50 büyümeyi hedefliyoruz. Bu durum, mağazalarımızın yapacağı ciro katkısına ek olarak, rekabette ve marka konumlandırmasında faydası olacak" dedi. Koton'un 2001 yılından itibaren yurtiçinde ve dışında franchising verdiğini hatırlatan İdikut, 2010 Temmuz ayı itibariyle yurtiçinde 45, yurtdışında 55 franchise mağazasına sahip olduklarını kaydetti. Bin 600 kişiden oluşan bir ekiple çalıştıklarını ve yaklaşık 13 milyon adet ürün satışı gerçekleştirdiklerini dile getiren İdikut, "Müşteriyi anlamak Koton'un önem verdiği çalışmaların başında geliyor. Devamlı olarak 'Tüketicilerin tatmin edilmeyen ve söylenmeyen ihtiyacı nedir?' gibi soruların cevabını bulmaya çalışıyoruz. Geniş anket çalışmalarına öncelik verdik. Myfit koleksiyonu gibi Türk insanının vücut tapısına uygun ve kendini rahat hissedeceği kalıplarla üretilen giysiler tasarladık. 2010'un ilk yarısını bütçemizin yüzde 3 kadar üzerindemamladık" şeklinde konuştu.

"Markalaşmanm en etkili yolu, franchising"

Franchising sisteminin Türk firmalarının yurtdışı açılımında ve markalaşmasında en etkili yöntem olduğunu savunan Alp İdikut, bu açıdan bakıldığında kâr marjı franchise vermeyi mümkün kılan şirketlerin uluslararası pazarda bu sistemle ilerlemelerini tavsiye etti. Kâr marjı olmayanların ise daha uzun vadede önce ölçek ekonomisi ve buna bağlı olarak kârlılık hedeflemeleri gerektiği önerisinde bulunan İdikut, "Ayrıca Türk firmalarının yurtdışında yaygınlaşması ve markalaşması için devlet teşvikleri mevcut. Ancak bunlar iyi anlaşılamıyor. Devletin verdiği teşvikleri özel sektöre anlatan seminerler düzenlemesi, teşviklerin daha anlaşılır hale gelmesinin ve çok daha fazla firmanın faydalanmasının önünü açacaktır" dedi.

Franchising sektörünün verimliliğini üst düzeye çıkarabilenlerin ve pazar payını artırarak pazarı domine edenlerin ön planda olduğu bir şekle dönüşeceğini söyleyen Alp İdikut, önümüzdeki dönemde sektörde konsolidayonların yaşanabileceğini ve yeni pazarlarda yoğunlaşılmaya çalışılan bir durumun oluşacağını kaydetti. Gelecek döneme ait üç eğilimden söz etmenin mümkün olduğunu aktaran İdikut, şöyle devam etti:

"Bu eğilimlerden ilkini oluşturan lüks markalar, daha da lüks imaj için yeterli reklam yatırımı yaparlarsa, gelişmelerini devam ettirecek. İkinci eğilimi ise, hayat tarzlarına odaklı, ufak ya da orta ölçekli mağazacılık oluşturuyor. Son eğilim ise one stop shopping kavramı. Büyük metrekareli mağazalarda, müşterinin giyim ve hatta cafe gibi ihtiyaçlarını da karşılamaya yönelik, makul fiyatlı ve bol çeşitli perakendecilik gelişecek. Bu tarz markalar daha büyük pazar payı alacak"
Dünya


Geri Dön