12 / 09 / 2024

Koton, bu yıl 19 mağaza açacak!

Koton, bu yıl 19 mağaza açacak!

Tekstilde son iki ayda yaşanan gelişme, sektör temsilcilerinin yüzünü güldürüyor



Krizde yatırım projelerini askıya alan hazır giyimciler, 2010'u 'yatırım ve üretim yılı' ilan etti. Küçük bir mağazadan 22 yılda 211 mağazaya ulaştıklarını belirten Koton Yönetim Kurulu Başkanı Yılmaz Yılmaz, bu yıl yurtiçinde ve yurtdışında toplam 35 mağaza açmayı hedeflediklerini söyledi.
Ekonomik kriz sebebiyle üretime ara veren tekstil ve hazır giyim sektörü, yola devam etme kararı aldı. Kriz döneminde yurtiçi ve yurtdışındaki projelerini askıya alan hazır giyimciler, 2010'u kendileri için 'üretim yılı' ilan etti. 25 metrekarelik küçük bir butikten fast fashion'ın (hızlı moda) zirvesine uzanan Koton, bu kapsamda yurtdışında beş farklı ülkede toplam 15 mağaza açma kararı aldı. Türkiye'de 156 mağazası bulunan şirket, yıl sonuna kadar hem bu sayıyı 175'e çıkartacak hem de yüzlerce kişiye istihdam sağlayacak.

Yılmaz Yılmaz ve eşi Gülden Hanım'ın 1988 yılında Kuzguncuk'ta açtığı 25 metrekarelik mağaza ile Koton'un temelleri atıldı. 22 yıl önce kurulan şirket, bugünlerde hem Türkiye'de hem de Avrupa'da adından sıkça söz ettiriyor. İki kişiyle başlayan, bugün yaklaşık bin 800 kişiye istihdam sağlayan hazır giyim devi Koton'un patronu Yılmaz Yılmaz, şirketin geçmişi ve gelecek planlarıyla ilgili Zaman'a açıklamalarda bulundu. Ekonomik krizin tekstil ve hazır giyim sektörünü derinden etkilediğini belirten Yılmaz, tek sevincinin ise bu dönemde hiçbir Türk markasının iflas etmemesi olduğunu dile getirdi. Krizin artık hazır giyim sektörünü terk ettiğini aktaran Koton'un patronu, ocak ve şubatta yapılan satışların da bunu teyit ettiğini söyledi. Kriz yüzünden 2008 ve 2009 yılında birçok markanın yatırımlarını ertelediğini de belirten Yılmaz, 2010 yılında ise birçok Türk şirketi için büyüme öngördüklerini ifade etti. Koton olarak 2010'da Bulgaristan, Slovakya, Libya, Lübnan ve Mısır başta olmak üzere birçok ülkede 15 mağaza açmayı planladıklarını kaydeden işadamı, açılacak bu mağazalarla yurtdışındaki sayılarını 70'e çıkarmayı hedeflediklerini vurguladı. Yurtdışında yakından takip edilen bir marka olduklarını da hatırlatan Yılmaz Yılmaz, bunun bilincinde oldukları için her yıl 15 bin farklı ürünü müşteriyle buluşturduklarını söyledi. "Biz herkesin markası olmak istiyoruz." diyen Koton'un patronu, mağazalarında 9,99'dan 199 TL'ye kadar farklı fiyat etiketleriyle farklı kesimlere hitap ettiklerini dile getirdi.

Yeni dönemde Türkiye içinde atılımlarına devam edeceklerini de aktaran Yılmaz Yılmaz, mevcut 156 mağazanın yanında ilave 19 mağaza daha açacaklarını kaydetti. 20 yıl gibi kısa bir zaman diliminde çok iyi bir konuma geldiklerinin altını çizen Koton Yönetim Kurulu Başkanı, "2010 yılında ciroda yüzde 30 bir büyüme bekliyoruz. Bu tarz organik bir büyümenin bir sınırı var. Bizde de 2010'dan sonraki birkaç yıl içinde yerli ve yabancı bir markayı bünyemize katarak büyümeyi hedefliyoruz. Ancak Türk ya da yabancı bir markayla birleşme gibi bir düşüncemiz de yok." şeklinde konuştu.

Yunanistan'da iki mağazalarının olduğunu da aktaran Yılmaz, krize rağmen bu ülkelerdeki satışlarından da son derece memnun olduğunu sözlerine ekledi. Yunanlılar tarafından hiçbir zaman bir boykotla karşılaşmadıklarının da altını çizen Koton Yönetim Kurulu Başkanı, geçen yıl bu ülkedeki cirolarının yüzde 40 artış gösterdiğine dikkat çekti. Türkiye ile IMF arasında yeni bir stand-by anlaşması yapılmamasının iyi bir gelişme olduğunu aktaran Yılmaz, konuşmasını şöyle sürdürdü: "Türkiye'deki siyasi istikrarın faydasını iş dünyası olarak yakından görüyoruz. Bunun sonucunda işadamları olarak hem Türkiye'de hem de dünya genelinde büyümemizi sürdürüyoruz. Ekonomimiz iyi bir duruma geldi. Türkiye artık IMF'siz de yoluna devam edebilir. Kredi derecelendirme şirketlerinin analizleri de bu yönde."

RAKAMLARLA KOTON

1988 yılında kuruldu.

Türkiye'de 156, yurtdışında 55 mağazası var.

Şirket bünyesinde bin 840 kişi istihdam ediyor.

Fast fashion kategorisinde Türkiye'de 62 bin

831 metrekarelik bir satış alanına sahip.

Her yıl 15 bin ürünü tüketiciyle buluşturuyor.

2008 cirosu 270 milyon dolar, 2009 ise

350 milyon dolar.

2010 hedefi ise franchise mağazalar dahil

550 milyon TL.
Bayram Kaya / Zaman


Geri Dön