22 / 11 / 2024
fuzul

Koton´un yurt dışı mağazalaşması sürecek!

Koton´un yurt dışı mağazalaşması sürecek!

KOTON´un Yönetim Kurulu Başkanı Yılmaz Yılmaz, "Yurt dışı mağazalaşma atağımız sürecek" dedi




Yılmaz Yılmaz, "Yurt dışı mağazalaşma atağımız sürecek" dedi

KOTON´un Yönetim Kurulu Başkanı Yılmaz Yılmaz ile sohbetimiz, bir başarı öyküsünün ilginç detaylarını ortaya koyuyor. 160´ı yurt içinde 62´si yurt dışında bulunan toplam 222 mağazaya ulaşan KOTON krizin zirve yaptığı dönemde bile hızlı büyümesini sürdürmüş ve 5000 çalışana ulaşmış. "Bu kadar hızlı hareket ederken mutlaka hatalar yapılmıştır" diye düşünüyoruz ve Yılmaz´a, "Yunanistan mağazası nasıl gidiyor? Eylemlerin göbeğinde kaldınız. Çıkacak mısınız bu ülkeden?" diye soruyoruz. "Ciromuz 8 bin eurodan bazı günler 500 euroya kadar düşüyor. Ama biz iki mağaza daha açmak için yer bakıyoruz" cevabıyla şaşırttığının farkında. Devam ediyor: "Ciroların yanı sıra kiralar da düştü. 1.5 milyon euro hava parası olan mağazaları şimdi hava parasız kiralayabiliyorsunuz. Bu ülkede 2-3 yıl içinde çok şeyler değişecek. Biz bu dönemden büyüyerek çıkacağız."
Söz büyümeye gelmişken, ekonomi basınının klasiği olan, büyüme, istihdam gibi hedefleri de geçmiyoruz. "Her yıl 1200 kişiyi işe alacağız" diyerek başlıyor söze. Milyarlarca dolar cirosu olan şirketlerin önüne geçip uluslararası birçok ödülü boşuna almamış KOTON. İyi şeyler geleceğinin farkındayız. Kulağımız Yılmaz´da: "Kasım ayının sonuna kadar 27 mağaza açacağız. Bu yıl yüzde 35-40, gelecek yıl da yüzde 40-50 arasında büyüme planlıyoruz. Önümüzdeki 3 yılda yıllık ortalama 40-50 arasında mağaza açacağız. Yapmadığımız yeni işlere gireceğiz. Kıştan itibaren ayakkabı çanta işini büyüteceğiz. Yeni işleri şimdilik söyleyemem."
Anlaşılıyor ki KOTON iki yıl içinde iki kat büyüklüğe ulaşacak. Yılmaz Yılmaz uluslararası iyi bir markayı satın alma konusundaki sorumuza ise şu cevabı veriyor: "KOTON çok iyi bir marka. Genç ve dinamik. Dünyanın her yerinde biliniyor. KOTON´dan bayilik almak için insanlar sıraya giriyor. Şimdi bizim için onu büyütme ve daha iyi yerlere getirmenin zamanı."

İMKB´Yİ ŞİMDİLİK DÜŞÜNMÜYORUZ
Şirketlerin büyümesi için İMKB´nin gücünü hatırlattığımız Yılmaz Yılmaz, "2011 sonuna kadar böyle bir planımız yok. Çünkü kaynaklarımız yapacağımız yatırımlar için yeterli" diye konuştu

Kuzguncuk´tan dünyaya açıldı
Koton´un dünya markası olma serüveni Kuzguncuk´ta açılan 25 metrekarelik küçük bir butikte başlar. O yıllarda orduda görevli olan Koton Yönetim Kurulu Başkanı Yılmaz Yılmaz ve Eşi Gülden Yılmaz´ın açtığı butik kısa sürede büyük satışlar yapmaya başlar. Gülden Hanım´ın artık işlerin başında durması gerekmektedir. Başlangıç yıllarını şöyle anlatıyor Yılmaz: "Bu başarı, eşim Gülden´in öğretmenlik mesleğini bırakmasını zorunlu kıldı. 1991´de ikinci mağazayı açtık. O sırada ben de ordudaki görevimden ayrıldım ve beraber çalışmaya başladık. 1995´te, tasarım bölümümüzü kurduk. 1996´da, ilk yurt dışı toptan satış mağazamızı Almanya-Münih´te faaliyete geçirdik. Koton konseptli ilk mağazamızı ise bundan bir yıl sonra İstanbul Profilo Alışveriş Merkezi´nde tüketiciyle buluşturduk. Özellikle son 5 yılda, hızlı bir büyüme temposu içine girdik. Müşteri odaklı stratejimiz sayesinde her yıl ortalama yüzde 30 büyüme kaydettik. Türkiye ve dünya ekonomisinde yaşanan krizi de "büyüyerek yatırım" stratejisiyle zorlanmadan atlattığımızı söyleyebilirim."

`İş´inize gelsin projesiyle her çalışana özel tasarım
Koton´un son yıllarda birbiri ardına geliştirdiği talep inovasyonu örneklerinden sonuncusu da şirket çalışanlarının kurumsal kıyafetleri için büyük avantajlara sahip "İş´inize gelsin" projesi. İlk kez Acıbadem Sağlık Grubu´yla başlayan uygulama çerçevesinde, şirketlere ve çalışanlara özel pek çok kolaylık bir arada sunuluyor. Firmaların kıyafetleri depolamak zorunda olmadıkları bu sistemde, çalışanlar giysilerini kendileri seçiyor. Kumaş aynı olmasına ve elbise tek tip görünmesine rağmen, çalışanlara özel bazı tasarım değişikliğiyle vücut tipine uygun şık iş elbiseleri ortaya çıkıyor. Böylelikle Koton kurumsal kıyafetlerde bile çalışanların kendilerine özgü tarzı korumasına olanak sağlıyor. Koton´dan şirket için alınan kıyafetleri, çalışanlar hem yaz, hem kış rahatlıkla kullanabiliyor. Çünkü mevsimlik üretilen kıyafetler, ofislerde tüm mevsimlerde kullanılabiliyor. Kıyafetlerde, yazın bunaltmayan, kışın da sıcak tutmayan sağlıklı kumaşlar tercih ediliyor.
Türkiye-Adil Küçük


Geri Dön