Kripto para şikayetlerinde rekor artış!
Son zamanlarda kripto paralara yönelik şikayetler rekor düzeyde arttı. Şikayetvar platformunun verilerine göre 2021’in ilk 11 ayında en fazla şikayet edilen konuların başında kripto paralar yer aldı.
Yeni nesil yatırım aracı olarak dünyanın dört bir yanında kullanılan Kripto Para, Türkiye’de özellikle son aylarda meydana gelen Döviz Kuru artışı ve finansal dalgalanmalar sebebiyle oldukça ilgi görüyor. Öyle ki Blockchain analizleri yapan Chainalysis ve Kaiko’nun verilerine göre, Türkiye’de günlük kripto para işlem sayısı 1 milyon seviyesini geçti.
Hürriyet'te yer alan habere göre; artan ilgi yatırımcıların şikayetlerini de beraberinde getirdi. Tüketicilerin bir referans kaynağı olarak başvurduğu Şikayetvar kripto paralarla ilgili en çok sorun yaşanan konuları derledi. Paylaşılan verilere göre 2021’in ilk 11 ayıyla bir önceki yılın aynı dönemi karşılaştırıldığında şikayet oranı yüzde 998 arttı. 2020’de 4 bin 840 olan şikayet sayısı, 2021’de 60 bin 359’a çıktı.
YÜZDE 80’İ ÇÖZÜLMEDİ
Platform tarafından açıklanan verilere göre, kripto para borsası ile ilgili ulaşan şikayetlerin 11 bin 997’si çözüldü. Bu rakam platformda açıklanan şikayetlerin yaklaşık yüzde 20’sini oluşturuyor. Ayrıca internet sitesi üzerinde kripto para borsaları 5 milyon 73 bin kez aratıldı.
VURGUN ZAMANI ŞİKâYETLER ARTTI
Türkiye Cumhuriyeti tarihinin en büyük soygunlarından birisi olan Thodex vurgunun (vurgununun) ortaya çıktığı Nisan ayında toplam 16 bin 940 şikayet geldi. 14-20 Nisan haftasında Thodex şikayetleri ise yüzde bin 161 yükseldi. 2020’nin Nisan ayında 400 bin kullanıcıya sahip İstanbul merkezli kripto para borsası Thodexin sahibi Fatih Özer yaklaşık 2 milyar dolarla beraber Arvanutluk'a kaçtığı öğrenildi. Bu vurgun aynı zamanda Blokzincir veri firması Chainalysis, 2022 Kripto Suç Raporu’na göre bu yıl içinde en büyük kripto para vurgunu olarak yorumlanıyor.
DİJİTAL BANKACILIKTA ARTIŞ YÜZDE 77 OLDU
Rapora göre elektronik bankacılık uygulamalarını ve bu kategoride gerçekleştirilen hizmetleri de incelendi. Verilere göre, bu kategoride 2020’in ilk 11 ayında 23 bin 329 olan şikayet sayısı yüzde 77 artarak 47 bin 565 oldu. Platforma gelen şikayetlerin yüzde 20’si çözüldü. Elektronik bankacılıkla ilgili toplam 2 milyon 670 bin arama yapıldı.
EN ÇOK ŞİKÂYET EDİLEN KONULAR
Platform kullanıcıların en çok şikâyet ettiği başlıkları da derledi. Kullanıcıların karşılaştığı problemler sisteme girişte hata vermesi, hesabın sıfırlanması, kimlik doğrulama işleminde sorun çıkması, telefon numarası güncellemenin yapılmaması, fazla komisyon ücreti alınması, ön satıştaki fiyatların yanıltıcı olması, transfer işleminin uzun sürmesi, yavaş oluşu, yükselince satış işleminde sıkıntı çıkarmaları, düşünce de alım yaptırmamaları, müşteri temsilcilerinin yanlış yönlendirmesi sonucu işlemlerde zarar edilmesi, müşteri temsilcilerinin yatırım yaptıktan sonra ilgilenmemesi olarak açıklandı.