Lazzoni Hotel New York'ta otel açmayı planlıyor!
Lazzoni Hotel Genel Müdürü Gürhan Sayar, dünyaya açılma fikri ile ilgili 'Bizim içimizde New York'ta daha çok butik otel tarzında bir otel açma arzusu var.' dedi.
Yaklaşık 1 yıl önce hizmete giren Lazzoni Hotel'in Genel Müdürü Gürhan Sayar ile Lazzoni Otel'i, turistlerin ve müşterilerin taleplerini, merak ettiklerini konuştuk.
Lazzoni Hotel Genel Müdürü Gürhan Sayar, 2015'in dünyada turizm açısından çok parlak bir sene olmamasına rağmen iyi bir sene geçirdiklerini ifade etti.
Müşterilerin yüzde 50'sinin Ortadoğu ve Afrika bölgelerinden geldiğini söyleyen Sayar, müşterilerin en çok İstanbul'daki yeme içme kültürünü ve müzeleri camileri merak ettiğini kaydetti.
Otele gelen müşterilerin mobilyaları beğenmesi ve satın almak istemesi halinde kendilerine Lazzoni Mobilya aracılığıyla hizmet ettiklerini dile getiren Sayar, "Birçok iş yaparken otelcilik de yapan, mobilya da yapan firmalar var ama asıl işi mobilyacılık olup da otelciliğe adım atan ilk firmayız" diye konuştu.
İşte, röportajımızın detayları:
"MAKSİMUM ÇABAYI GÖSTERİYORUZ"
Lazzoni Hotel yaklaşık 1 yıl önce hizmete girdi. Bu geçen 1 yılı nasıl değerlendiriyorsunuz?
Ocak 2015'te hizmete girdik. İlk 1 sene, bir otelin açılış için gerçekleştirebileceği en iyi performanslardan birini sergiledi.
Bölge olarak baktığımız zaman bölgenin en lüks oteli olarak tanınıyoruz. Bölgemizde 1-2 tane daha 5 yıldızlı otel var ama bizim bunlara kıyasla ciddi avantajlarımız var. Haliç'e, suya olan yakınlığımız, konumumuz, manzaramız ve Lazzoni olmamız bizi ön plana çıkaran özellikler.
Bizim için misafir memnuniyeti çok önemli. Her yer için önemlidir fakat bizim bu noktada bir farkımız var. Her otel misafir memnuniyeti için maksimum çabayı gösterir. Biz bir de her müşterimizin bize ulaşması için maksimum çabayı gösteriyoruz. Ulaşılabilir lüks kontepti dediğimiz şey budur. Daha fazla kitleye ulaşılabilir lüks serüveni yaratmak istiyoruz.
Hizmet anlayışımızda da diğer otellerle farklılıklarımız var. Bir teknemiz var. Bu da bizi ayrıştıran özelliklerden bir tanesi.
LAZZONİ'NİN HEDEF KİTLESİ
Lazzoni Hotel'in hedef kitlesi kimler?
Lüks segmentte arayış içerisinde olan, kaldığı işletmede görsel stili arayan, belirli uluslararası kalite arayan ama bunu da daha ulaşılabilir rakamlarla alan kitleyi hedefliyoruz. Aslında biz bu yüzden ilk seneyi keyifli geçirdik. Biz ulaşılamaz lüks konteptinde olsaydık bu seneyi hoş geçirmemiş olabilirdik.
Sadece İstanbul'u görmek amaçlı gelenler değil, aynı zamanda iş adamı olanlar, Türkiye'de konferansları olan grupları, spor gruplarını, spor kafilelerini hedefliyoruz.
En çok hangi ülkelerden müşterileriniz geliyor?
Yüzde 50 ile Ortadoğu ve Afrika dediğimiz bölge. Yüzde 18 Türk. Yüzde 14 Avrupalı. Yüzde 5 Amerikalı. Yüzde 4 de Kuzey ülkeleri ve gerisi.
MÜŞTERİLERİN MERAK ETTİKLERİ
Müşterileriniz İstanbul’da nereleri görmek istiyorlar?
İstanbul'un yeme içme kültürüyle ilgili inanılmaz bir merakları var. Müzeleri camileri görmek istiyorlar. Sanat etkinliklerini merak ediyorlar. Ayasofya, Eyüp Sultan, Pierre Loti, Sultanahmet bölgesi ilgilerini çekiyor.
Alışveriş noktasında da büyük merakları var. Belirli büyük alışveriş merkezlerini biliyorlar ve bize sadece yerini soruyorlar.
Az önce biraz değindiniz ama ben yine de sormak istiyorum. Lazzoni'yi diğer otellerden ayıran özellikleri neler?
Öncelikle ev konsepti. Burayı otel gibi düşünmüyoruz biz. Bir ev, evin sahibi ve evin misafirleri mantığıyla işletiyoruz. Gerçekten de öyleyiz. Personel değişimini mümkün olduğunca az tutmaya çalışıyoruz. Elimizden gelen bütün gayreti gösteriyoruz bu konuda. Çünkü inanıyoruz ki resepsiyona 2-3 kere geldiğinizde aynı yüzü görmek buraya sizin için tekrar geri gelme sebebi olacaktır.
Otelin dekorasyonuna genel olarak hayran olmayan kimse yok. Her misafirimiz bunu bize söylüyor.
DÜNYADA BİR İLK
Mobilyalarınız da Lazzoni'ye ait değil mi?
Tabii ki. Aksi düşünülemez zaten.
Bu açıdan da farklı olabilirsiniz.
Zaten dünyada bir mobilya firmasının yatırım olarak yaptığı ilk otel. Baktık ve araştırdık. Bulamadık başka örneğini. Birçok iş yaparken otelcilik de yapan, mobilya da yapan firmalar var ama asıl işi mobilyacılık olup da otelciliğe adım atan ilk firmayız.
Bir röportajınızda gelen müşterilerinizin mobilyalar konusunda taleplerinin olduğunu, kaldığı odadaki mobilyayı çok beğendiği zaman satın almak için sizinle iletişime geçtiğini okumuştum.
Ürünlerin hepsi bizim elimizdeki, mağazalarımızdaki ürünler olduğu için satış danışmanı arkadaşlarımıza yönlendirme yaparak müşterilerimize yardımcı olmaya çalışıyoruz.
Lazzoni Mobilya İstanbul'da kaç noktada var?
6 yerde varız. Bostancı, Florya, İstinye Park, Masko, Modoko (Dudullu) ve Modoko 2.
"DNA'MIZDA KONUKSEVERLİK VAR"
Lazzoni Hotel'in dünyaya açılmak gibi bir fikri var mı?
Her otelcinin gönlünde yatan şey budur. Otelcilik zaten uluslararası yapılan bir meslek. Dünyada her yerde aynı şekilde yapabileceğiniz birkaç şanslı meslekten biri. Doktorluk bile böyle bir şey değil. Doktor olmanız için o ülkeden diplomanızın olması gerekebilir. Ama otelcilik böyle değil, her ülkede yapılabilir.
Türk şirketleri dünyada otelcilik anlamında ciddi başarılara imza atabilecek güçteler. Bizim DNA'mızda konukseverlik var. Konuk ağırlamak var.
Bunun için bizim içimizde de New York'ta daha çok butik otel tarzında bir otel açma arzusu var. Bunu gerçekleştirebilmek için koşulların bir araya gelmesi lazım. Projeye uygun yerin bulunması vs. zaman alan konular olduğu için bekliyoruz. Lazzoni'nin New York'ta yerleşik bir yapısı olduğu için orayı daha çok hedef olarak görüyoruz.
Bu şehirde yaşayanları Lazzoni'ye gelmeleri için nasıl ikna edebilirsiniz?
Bir kere çok güzel bir 'Spa'mız var. Gelen her misafirimizin hayran kaldığı bir spa bu. Lokal pazarda davetlere, düğünlere şirket eğitimlerine çok müsait bir altyapımız var. Balo salonumuz, toplantı salonlarımız mevcut. Onun dışında Haliç, hafta sonu İstanbul'un kalabalığından kaçmak için güzel bir nokta. Tekne servisimiz de mevcut. Müşterilerimizi ücretsiz şekilde İstanbul’un merkezine ulaştırıyoruz.
Bugün Gazetesi