Genel

Levent Eyüboğlu: AVM yatırımları hızlanacak!

Eyüboğlu, Türk perakende sektörünün ekip olarak son 5 yılda inanılmaz projeler gerçekleştirdiğini belirtti

Multi Turkmall Üst Yöneticisi (CEO) Levent Eyüboğlu, "Hedefimiz, İpek Yolunda, İran'dan Çin'e kadar Türkiye'deki perakendeciye yeni ufuklar açmaktır" dedi.

Lütfi Kırdar Kongre merkezinde düzenlenen Perakende Günleri 2009'un açılışında konuşan Eyüboğlu, Türk perakende sektörünün ekip olarak son 5 yılda inanılmaz projeler gerçekleştirdiğini belirtti.

Eyüboğlu, 60 ayda 1 milyon metre kare AVM inşaatı yapıldığını ve bunun 550 bin metre kare kiralanabilir alanının açıldığını kaydetti. Türkiye'nin 8 ilinde AVM açtıklarını ve yaklaşık 10 şehirde daha açılışlara devam edeceklerini dile getiren Eyüboğlu, bütün bunları Türkiye'deki perakende sektörünün dinamizmiyle gerçekleştirdiklerini ifade etti.

Eyüboğlu, 2006-2007 döneminde AVM yatırımcısı dendiği zaman insanların ilgiyle baktığını belirterek, 2008 yılındaki krizle birlikte insanların bu ilgisinin azaldığını ve artık AVM yatırımcısı olduklarını söyleyemez duruma
geldiklerini anlattı. Kriz döneminde AVM'lerin imajı üzerine çalışma yaptıklarını vurgulayan Eyüboğlu, krizin en önemli yararının perakendeciyle AVM'lerin aynı masaya oturup bazı şeyleri paylaştıkları ve birlikte kampanyalar yapmanın öneminin ortaya konduğunu söyledi.

"SON 5 YILDA 200'E YAKIN YENİ TÜRK MARKA AVM'LERE GİRMİŞ"
Levent Eyüboğlu, kriz döneminde kendilerinin perakendeciye bazı şeyleri daha iyi anlatma imkanı bulduklarını dile getirerek, şunları söyledi: "Yakın tarihteki en önemli olay, Trabzon'da yaşanan olaydır. Biz oraya gittik AVM yatırımının 2 seneden önce ayağa kalkamayacağını, bu süre zarfında işletmelerin kendi kendini ve nakdini döndürmesi gerektiğini anlattık. Bu sayede biz, perakendecilere gerekli bilgilendirmeyi yapmadığımızı fark ettik. Böylelikleonları daha da çok bilgilendirdik. 2008 yılında AVM ile perakendecilik gerçek anlamda birlikte yerine oturdu. Umarım 2010 yılıyla birlikte daha da büyürüz.

2009 yılı sonu ile AVM'ler 5,5 milyon metre kareyi bulacak. Son 5 yılda 200'e yakın yeni Türk marka AVM'lere girmiş. Zincir mağaza sayısı ikiye katlanmış." Krizin etkisi bir azalırsa, Türkiye'de iki hissedileceğini ifade eden Eyüboğlu, AVM yatırımlarının 2010 yılının son çeyreğinden itibaren hızlanacağını ve 2010 yılının sonu itibariyle de AVM doluluk oranının yüzde 90'ları göreceğini kaydetti.

Eyüboğlu, krizin başka bir avantajının da, AVM ve perakendecilerin, nerede, nasıl para kazanılacağını ve nerede yatırım yapılacağını birlikte düşünmeye başlamaları olduğunu vurgulayarak, hedeflerinin, İpek Yolunda, İran'dan Çin'e kadar Türkiye'deki perakendeciye yeni ufuklar açmak olduğunu söyledi.
AA