LPG, alışveriş arası güzelleşme mağazaları yarattı
Alışveriş arası güzelleşme mağazaları yarattı, en çok girişimci erkeklerden çıktı
İncelme ve genç kalma konusunda dünya lideri Fransız LPG, İspanya'nın ardından dünya genelinde ilk kez 45 dakikada bakım sağlayan 'mağazacılık konsepti'ni Türkiye'ye getirdi. Konsept özellikle AVM'lerde alışveriş arası güzelleşmek isteyen kadınları hedefliyor.
Kadınların genç kalma ve güzelleşme merakı krizde işini kaybeden ya da yeni bir iş arayışına girenler için fırsat oldu. Bugüne kadar güzellik merkezlerine cihaz satışı yapan Fransız LPG'nin Fransa ve İspanya'dan sonra dünya genelinde ilk kez Türkiye'de hayata geçirdiği EndermoSpa'yla 45 dakikada doğal yollarla incelme ve güzelleşmenin sağlandığı yeni bir 'mağazacılık konsepti' yaratıldı. LPG'nin yeni nesil Endermolab'ın yüz ve vücut bakımı cihazıyla 60-80 metrekarelik bir mağazada herkes kendi işinin patronu olabiliyor.
Türkiye'de LPG markasının temsilcisi İnanır Group tarafından yönetilen mağazalaşma çalışmaları çerçevesinde bu yıl sonuna kadar yaklaşık 10 EndermoSpa açılması planlanırken şimdiden en istekliler arasına Diyarbakır, Adana, Kayseri, Bursa, Antalya gibi Anadolu şehirleri girmiş durumda. Özellikle üst düzey erkek yöneticilerin ve işadamlarının bu konsepte yatırımcı olmak için kendilerine başvurduğunu söyleyen İnanır Group Yönetim Kurulu Başkanı Dursun İnanır, “EndermoSpa'nın kuruluş maliyeti 100 bin eurodan başlıyor. 60-80 metrekarelik bir alan yeterli oluyor. Biz dekorasyonundan tabelasına hatta doğru mağaza yeri bulunmasına kadar her şeyi sunuyoruz” dedi.
24 ayda geri dönüyor
Krizde yeni bir işe girmeyi planlayan, işsiz kalan, tazminatıyla kendi işinin sahibi olmak isteyen veya güzellikle ilgili işlerden uzak çok sayıda kişiden EndermoSpa için teklif aldıklarına dikkat çeken İnanır, yatırımın boyutuna göre 24 ile 48 ayda geri dönüşümünün sağlandığını da vurguladı.
8 seansta incelme 1.800 TL
DURSUN İnanır, “Kadınlar alışveriş arası güzelleşebilecekler. 8 seansta vücutta incelme, 6 seansta yüz ile dekolte bölgesinde gençleşme sağlanıyor” diye konuştu. İnanır, 8 seanslık 1 beden incelmenin bedelinin 1.800 TL, yüz için 6 seanslık bakımların ise 1.200 TL'ye malolduğunu da açıkladı.
Krizde İspanya'da kapanan merkez sayısı bizim 2 katımız
Türkiye'nin ilk erkek güzellik uzmanı olan Dursun İnanır, “Türkiye'de 3.000-5.000 güzellik merkezi var. Almanya'da ise 50 bin merkez. İspanya'da kriz nedeniyle kapanan merkez sayısı bile Türkiye'nin 2 katı” dedi.
Türkiye 3 yıl içinde ilk 10'a girer
EndermoSPA'da kullanılan Fransız LPG markasının yeni nesil Endermolab cihazının tanıtımı için Türkiye'ye gelen LPG Uluslararası Pazarlama Direktörü Arnaud Sançois, 8 milyon euroluk Ar-Ge yatırımıyla geliştirilen cihazın 12 seansta 1 beden incelmeyi 6 seansa indirdiğini, 35 dakikalık bakım süresini de 20 dakikaya düşürdüğünü açıkladı. Sançois, Türkiye'nin en başarılı distribütörleri arasında 17'nci sırada olduğunu, 3 yıl içinde ilk 10'a gireceğini ifade etti.
Perakendede yabancıların küresel krizi aşma üssü olduk
Küresel krizin etkileri yabancı markaların yeni pazar arayışlarını hızlandırdı. İspanya, İrlanda, İngiltere gibi pazarlarda perakendede yüzde 20'lere varan daralma yaşanırken Türkiye pazarının her şeye rağmen büyümesi özellikle İspanyol ve Portekizli markaların iştahını kabartıyor. Jones Lang LaSalle Türkiye Başkanı Avi Alkaş, pazar daralmasını aşmak için bu yıl yeni yabancı markaların Türkiye'ye gelerek mağaza açacaklarına dikkat çekti.
Türkiye'ye birkaç yıldan önce gelmeyeceği söyleyen ABD'li Abercrombie&Fitch'in markası Hollister de 2010-2011'de ülkemizde ilk aşamada 2 mağaza açacak markalar arasında. Alkaş, özellikle İspanyollar'ın ve Portekizliler'in Zippy, Sport Zone, Sfera, Cortefiece gibi markalarının mağaza açmak için bu yılı fırsat olarak değerlendireceklerini belirtti. Jones Lang LaSalle Türkiye Gayrimenkul Piyasası 2009 yılı ikinci yarı raporunun açıklandığı toplantıda 2010'da perakende sektörünü değerlendiren Alkaş, Türk markalarının da Libya, Dubai, Mısır, Kuzey Irak, Lübnan, Suriye gibi komşu ülkeleri fethedeceğini vurguladı.
Ofis piyasası hareketlendi
Avi Alkaş'ın dikkat çektiği diğer bir nokta da; bu yıl İstanbul ofis piyasasına 230 bin metrekarelik A tipi ofisin gireceğiydi. Alkaş, yabancıların ofis kiralamasının arttığını açıkladı.
Bunu biliyor muydunuz?
Market markaları parladı Dost yoğurtta pazar lideri
Sanayi Bakanlığı'nın üzerinde çalıştığı 'Alışveriş Merkezleri, Büyük mağazalar ve Hipermarketler' yasa tasarısı taslağındaki maddeler arasında privatel label (market markalı) ürünlere getirilmesi planlanan yüzde 20 sınır, sektörde geçen hafta en çok konuşulan konular arasında yer aldı. Satır aralarında ise bir şey ortaya çıktı: Market markalı ürünler konusunda en büyük satıcılar arasında olan BİM'in yoğurt markası Dost'un pazar lideri olduğu... AMPD'nin yasa tasarısıyla ilgili görüşlerini açıkladığı sırada private label'la ilgili görüşlerini açıklayan BİM'in yöneticilerinden Galip Aykaç, bu tip ürünlerin fiyatıyla tüketiciyi cezbettiğini, bunun en iyi örneğinin de Dost Yoğurt olduğunu, yoğurt pazarında liderliğini pekiştirdiğini ifade etti.
İstanbul Optimum Outlet ICSC yarışmasında finalist
Her yıl Uluslararası Alışveriş Merkezleri Birliği (ICSC) tarafından düzenlenen ve tüm AVM'lerin kendi kategorilerinde, alışveriş merkezinin büyüklüğü ve yapısal özelliklerine göre değerlendirildiği yarışmada, İstanbul Optimum Outlet, 'özel kategori'de 2010 yılı finalisti oldu. İstanbul Optimum Outlet'te 163 mağaza bulunuyor.
Yarışmanın sonuçları Mart ayında açıklanacak.
TT, evden cep telefonuyla 6.5 kuruşa konuşturacak
Türk Telekom cep telefonları ile rekabette iddialı bir indirim imkanı sunan “Evden Cebi Arama Kampanyası”na başladı. Kampanya kapsamında 1 Mart'a kadar Türk Telekom hatlarından akşam 19.00 sabah 07.00 saatleri arasında GSM yönüne yapılan tüm aramalar için operatör ayrımı yapmadan aramanın dakikasının 6.5 kuruş olarak ücretlendirildiği belirtildi. Kampanya dışında Standart Tarife'de evden cebi aramak 35 kuruş olarak ücretlendiriliyor. Kampanyada herhangi bir paket ücret bedeli şartı bulunmuyor.
Facebook ve twitter meraklıları ‘Bidünya'da
Avea, “biDünyaPaylaş” servisi ile abonelerine Facebook, Twitter, Picasa ve biAlem gibi sosyal paylaşım ağlarına tek bir platform üzerinden ulaşma fırsatı sunmaya başladı. Avea abonelerinin “biDünyaPaylaş” servisi ile cep telefonlarının SMS ve MMS özelliklerini kullanarak Facebook'ta fotoğraflarını paylaşıp, Twitter'da statülerini güncelleyebildikleri bildirildi.
Hale Tüzün/Vatan