Genel

Lüks markalar ABD'de gayrimenkul yatırımlarını genişletiyor: Wall Street Journal marka marka açıkladı! 

Gucci, Chanel ve diğer lüks markalar ABD'de gayrimenkul yatırımlarını artırmaya başladı. Pandeminin ardından yeniden mağazalardan alışveriş yapma devri başlayınca, markalarda şubelerini hem büyütmeye hem de daha eğlenceli hale getirmeye odaklandı. İşte detaylar...

Lüks perakendeciler ABD'deki gayrimenkulleri için büyük harcamalara imza atıyor. Bu durum da yüz yüze alışverişin gücünü koruduğunun bir kanıtı şeklinde ifade ediliyor. Fransız kuyumcu Van Cleef - Arpels tarafından, Madison Avenue üzerinde yeni bir Manhattan şubesi açılıyor. 

Chanel, kısa bir süre önce Beverly Hills'teki amiral gemisini iki kattan fazla büyüterek, 30 bin metrekareye çıkarttı ve yeniden açtı. 

Gucci ABD genelinde genişliyor ve şu anda Teksas'ta sekiz şubesi ve Detroit şehir merkezinde de de bir butiği yer alıyor. 

Gazete Oksijen'de yer alan habere göre; bu işletmeciler, ABD'de büyüyen Avrupalı ve diğer üst düzey markalar dalgasının bir parçası olarak ifade ediliyor. Daha büyük alanlar için kira sözleşmelerine imza atıyor, daha fazla yiyecek ve içecek sunuyor ve geleneksel cadde adreslerinin ötesine geçerek yeni pazarlara giriş yapıyorlar. 

Gayrimenkul yatırım firması JLL'ye göre, lüks perakendeciler geçtiğimiz 12 ayda ABD'de yaklaşık 200 bin metrekare yeni alan kiraladı. Söz konusu rakam bir önceki sene yaklaşık 80 bin metrekare olmuştu. 

JLL perakende araştırma müdürü C. Ebere Anokute, koronavirüs pandemisinin en kötü döneminden bu yana güçlü satışların lüks perakendecileri fiziksel mağazalarının önemi konusunda ikna ettiğine ve daha fazla yer açmalarını sağladığına dikkat çekti. 

"Lüks, satışların pandemi öncesi seviyelere döndüğünü gören ilk kategorilerden biriydi" diyen Anokute, gayrimenkulün de, sürekli büyüme ve genişleme söz konusu olduğunda stratejilerinin büyük bir parçası olduğunu belirtti. 

BU SENE YÜZDE 9 YÜKSELİŞ BEKLENİYOR 

İnsanlar mağazalara yeniden akın ettikçe perakende gayrimenkullerinde, salgının en yüksek seviyesinden hızla toparlanma yaşandı. Düşük kaliteli alışveriş merkezleri haricinde çoğu perakende sektörü son senelerde iyi performans sergiledi. 

Zengin Amerikalıların yüksek enflasyon ve artan faiz oranlarına karşın harcamaya devam etmesiyle lüks perakendeciler dikkat çeken bir alan oldu. azar araştırma firması Statista'nın yakın tarihli bir JLL raporunda yer verdiği bilgilere göre, ABD'de lüks malların perakende satışlarının bu sene 75,68 milyar dolar olması öngörülüyor. 

Bu sayı geçtiğimiz seneki 69,51 milyar dolar ile kıyaslandığında yüzde 9'luk bir yükseliş anlamı taşıyor. 

Barnes & Noble'dan Macy's'e kadar diğer ulusal perakende markaları son senelerde daha küçük ayak izlerini tercih ederek koleksiyonlarının yalnızca bir bölümünü mağazada sergilemeyi ve diğer pek çok ürünü online olarak satmaya yöneldi. Buna rağmen lüks mağazalar, ürünlerinin daha küçük bir yüzdesini e-ticaret yoluyla satıyor. Genel olarak, varlıklı müşterilerin 15 bin dolarlık bir saati bizzat denemeden satın alma ihtimali daha düşük görülüyor. 

Miami Beach'in kuzeyinde lüks alışveriş merkezi Bal Harbour Shops'un sahibi, 2025 yılının sonlarında umduğu 500 milyon dolarlık yeni bir kanadı tamamen kiraladı. Whitman Family Development'ın pazarlama ve medya müdürü Carolyn Travis, 40 mağaza  ilave edilecek olan genişlemenin mevcut kiracılardan gelen daha fazla alan talebinden kaynaklandığına vurgu yaptı. 

Üst düzey markalar da kozmetik ve çocuk kıyafetleri de dahil olacak şekilde büyüyen koleksiyonlarını sergilemek için daha fazla alana gereksinim duyuyor. 

Retail by Mona'nın başkan yardımcısı ve lüks başkanı Eric Le Goff, konuya ilişkin "İnanın bana, ben Gucci ya da Hermès giyerek büyümedim. Ama çocuk kategorisi deli gibi büyüyor" açıklamasında bulundu. 

LÜKS MARKALARIN BOYUTLARI BÜYÜYOR

Aracı kurum Bernstein'da küresel lüks mallar kıdemli araştırma analisti olan Luca Solca, lüks perakendecilerin e-ticarete karşı orta ölçekli markalardan daha az savunmasız olmalarına karşın, pazar payını ve satış büyümesini devam ettirmek için müşterileri mağazalarına çekmeleri gerektiğine dikkat çekti. 

Markalar, kafe ve bar gibi ağırlama unsurlarının yanı sıra çatı katları eklemek için büyük harcamalarda bulunuyor. Ayrıca yeni müşteriler çekebilmek içni daha gösterişli etkinliklere ev sahipliği yapıyor ve geçici mağaza açılışları yapıyorlar. Solca, bu konuyu "Bu mağazaların kalitesinde oldukça önemli bir yükseliş oldu. Fiziksel mağazaların çok daha ilgi çekici, daha büyük, daha iyi ve daha eğlenceli olması gerekiyor" diyerek değerlendirdi. 

JLL'ye göre, perakendeciler geçen sene ortalama bin 500 metrekare ya da daha büyük alanlar için kira sözleşmeleri imzaladı ve bu rakam bir önceki 12 aya göre yüzde 28 yükseldi. 

Fransız lüks markası Hermès geçtiğimiz senee New York'ta bir blok yukarıya taşınarak Madison Avenue'de dört kata yayılan ve makyaj ve parfüm, erkek giyimi, ev eşyaları, binicilik malzemeleri, mücevher ve deri kategorilerini kapsayan 20 bin 500 metrekarelik yeni bir amiral gemisinin açılışını yaptı. 

Lüks perakendeciler Chicago'daki Michigan Avenue, Beverly Hills'teki Rodeo Drive ve Boston'daki Newbury Street gibi geleneksel ana caddelerin ötesinde de yayılıyor. 

Gayrimenkul hizmetleri firması CBRE'ye göre, uzun zamandır lüks alışverişin yapıldığı bu  alanlardaki perakende doluluk oranı 2015 yılında azalmaya başladı ve pandeminin en kötü aylarından bu yana önemli ölçüde düştü. Lüks perakendeciler de müşterilerini izleyerek son senelrde nüfusun yoğunlaştığı şehir ve eyaletlerde açılıyor. 

CBRE Başkan Yardımcısı Andrew Goldberg, konuya ilişkin "Austin ve Nashville gibi yerler, Florida gibi yerler büyük bir insan akınına uğradı. Bunların hepsi büyüme alanları oldu" ifadelerine yer verdi. 

Diyanet 2.450 personel alımı yapacak

İslam Memiş'ten yastık altındaki gümüşler için uyarı geldi! Sisteme dahil edilmeli!

Acropol Greenlife villa projesinde fiyatlar ne kadar?