02 / 05 / 2024

Madeş, Ar-Ge ve inovasyon odaklı büyüyecek!

Madeş, Ar-Ge ve inovasyon odaklı büyüyecek!

Bartın Organize Sanayi Bölgesinde ofis mobilyaları üretimi yapan Madeş, sektördeki konumu güçlendirmek ve büyümesini devamlı kılmak amacıyla Ar - Ge ve inovasyon odaklı çalışmalara yöneldi...



Bartın Organize Sanayi Bölgesinde ofis mobilyaları üretimi yapan Madeş, sektördeki konumu güçlendirmek ve büyümesini devamlı kılmak amacıyla Ar-Ge ve inovasyon odaklı çalışmalara yöneldi. Makasını da yurtdışında tescil ettiren ve 27 ülkeye ihracat gerçekleştiren Madeş, önümüzdeki yıl hem ürün sattığı ülke sayısını hem de ihracat cirosunu artırmayı hedefliyor. Birçok kurum ve kuruluş tarafından tercih edilen bir marka olduklarım dile getiren Madeş Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Cihat Çakır, İstanbul bölge müdürlüğü ve Hamburg merkezli şirketlerinde pazarlama faaliyeti yürüttüklerini kaydetti. 150'ye yakın çalışan ve 700'ün üzerinde ürün çeşidiyle birçok projede yer aldıklarını belirten Çakır, sektörde başarıyı yakalayabilmek için mutlaka marka kimliğinin oturtulması gerektiğini vurguladı. Bunun için de tasanm odaklı çalıp kaliteli ürünler ortaya çıkarılması gerektiğini dile getiren Çakır, "Günümüzde ofisler tek düzelikten çıkarak, kurumsal kimliği yansıtan bir anlayışla dizayn ediliyor. İhtiyacınız olan ürünler tasarımı ve çizgisiyle farkındalık yaratmıyorsa başarıyı yakalayamazsınız. Bunun için Madeş olarak Ar-Ge ve inovasyon çalışmalarına ağırlık vererek büyümeyi ve sektördeki konumumu güçlendirmeyi amaçlıyoruz" dedi. 


Markasını Avrupa'da tescilledi 


Sektörde yürüttükleri çalışmaların başarıya ulaşmasının kendüerini heyecanlandırdığını dile getiren Cihat Çakır, geçen yü Orta Anadolu İhracatçılar Birliği bünyesindeki ihracat ödülleri programında mobüya alanında en yüksek ihracat yapan üçüncü firma olarak ödül aldıklarını anlattı. Markanın önemine ve korunması gerektiğine dikkat çeken Çakır, "Bazı şirketler, markalarını Türkiye'de tescil ettirmelerinin yeterli olduğunu düşünerek yurtdışında tescil yaptırmadan piyasaya giriyorlar ve bundan dolayı büyük maddi zarara uğrayabüiyorlar. 

Faaliyet gösterdiğimiz Avrupa ülkelerinde 'Madeş' olarak almış olduğumuz tescil, markamızı uluslararası pazarda koruma ve yükseltme fırsatı yarattı. Ayrıca kendi tasarımımız olup AB'de ürünlerimiz var. Bunlan faydalı model olarak tescil ettirdik. Şu an bizim ürünlerimiz kimse tarafından kopyâlât namaz. Aksi durumda sizin emek verdiğiniz işe başkasının sahip çıkması işten bile değil" diye konuştu. 


İhracatım %30 artıracak 


İmalatını yaptıkları ürünlerin yüzde 55'ini yurtdışına sattıkları bilgisini veren Cihat Çakır, Fransa, İtalya, Almanya ve Hollanda gibi Avrupa ülkelerinin yanı sıra Ortadoğu ve Afrika ülkeleriyle birlikte toplam 27 ülkeye ihracat yaptıklarını açıkladı. Yeni pazarlarla ilgili sürekli görüşme halinde olduklarım dile getiren Çakır, yurtdışı pazarlarını geliştirerek dünyanın bir köşesinde kriz olurken diğer pazar ülkelerinden beslenmeyi hedeflediklerini aktardı. En çok ihracat yaptıkları pazar olan Avrupa'daki ekonomik durgunluğun 2012 ve 2013 yılı satışlarına yansıdığını belirten Çakır, bu krizi inovasyon çalışmaları sonucu ürün çeşitlerini artırarak az kayıpla adatmayı başardıklarını kaydetti. Ürün gamını geliştirmemeleri durumunda satış adetlerindeki düşüşle ciro kaybı yaşayacaklarım vurgulayan Çakır, "Ülkemizde ise inşaat sektöründeki potansiyel, alt sektör olarak mobilyada da talep yaratıyor. 2014 yılını daha açık ve yükselen bir grafikte öngörüyoruz. Önümüzdeki yıl ihracat ciromuzu yüzde 30 artırmayı ve ihracat yapmakta olduğumuz ülkeleri ise 40'ın üzerine çıkarmayı hedefliyoruz. Madeş olarak daha fazla ülkede markalaşmak ve dış pazarlarda daha çok tanman bir marka haline gelmek istiyoruz. Bu yönde yaptığımız çalışmalar dahilinde ihracat ekibimizle beraber birçok ülkede satış ve proje uygulamaları yapmaya devam ediyoruz ve bu pazarlardaki payımızı artırmayı amaçlıyoruz" şeklinde konıiştu. 


SABİHA TOPRAK/Dünya Focus


Geri Dön