28 / 04 / 2024

Mapic, 13-15 Kasım'da Cannes'da yapılacak!

Mapic, 13-15 Kasım'da Cannes'da yapılacak!

Dünyanın en büyük perakende fuarlarından biri Mapic, 13-15 Kasım'da Cannes' da yapılacak ve son zamanlarda uluslararası arenada, özellikle fuarlarda oldukça görkemli bir şekilde boy gösteriyoruz...



Dünyanın en büyük perakende fuarlarından biri Mapic, 13-15 Kasım'da Cannes'da yapılacak. Son zamanlarda uluslararası arenada, özellikle fuarlarda oldukça görkemli bir şekilde boy gösteriyoruz. Konut sektöründeki fuarlardan farklı olarak perakende fuarlarında görünürdeki ilgi ticarete dönüşüp, gerçekleşebiliyor. O yüzden de bu fuarların ülkemiz açısından çok önemli olduğunu, marka bilinirliğini de Avrupa pazarındaki değerimizi de arttırdığını düşünüyorum. 


AVM'ler şehirden uzak 


Konu alışveriş merkezleri olunca, alışveriş kültürü açısından Ortadoğululara benzesek de alış verişin ve pazarlamanın 'babası' Amerika'dan bahsetmeden olmaz. 313.9 milyon nüfusu olan Amerika'da ilk kapalı alışveriş merkezi 1915 yılında inşa edilmiş ve 20 Temmuz 1916 tarihinde büyük açılışı yapılmıştır. 


Minnesota, Morgan Park'm içindeki Lake View Store. 20. yüzyılın ortalarında ise, Amerika Birleşik Devletleri'nde banliyö ve otomobil kültürünün yükselişi ile, alışveriş merkezleri şehirden uzak yerlere yapılmaya başlandı. 

Alışveriş merkezleri, otel ve fast-food zincirlerinin beraber hareket edebiA *1 r i liceği, kent dıAmerika da şmdapeyzaj şeg- l ı killenmesine SOn İJ yilCld yardımcı yasainşa edilen alışveriş hem büyük alışveriş merkezlemerkezlerinin rfoimaküzere Amerika Birle% 79'U açık şikDevletle, , , ri'nde yaklaşık alanlardan 109 bm 500 oluşuyor SİT yorr. Son beş yıla bakacak olursak, kentsel alanlarda geleneksel kapalı alışveriş merkezlerine göre küçük, özel yaşam tarzı merkezleri (lüks eğlence ve satın almayı biraraya getiren merkezler) için tercih edilmeye başlamış. Büyük alışveriş merkezleri hala banliyö ve kırsal alanlarda belirgin olma eğilimi içinde. 

Açık ve geniş alanlar Amerika'da da alış verişin gözbebeği kadınlar. Tüketiciye 'yeııi' etiketiyle sunulan ürünlerin yüzde 96'sını kadınlar tercih ediyor ancak nasılsa kadınlar erkeklerden sadece 10 dakika daha fazla alışveriş merkezlerinde alış veriş için zaman geçiriyorlar. Amerikan halkının yüzde 40'ı her gün bir alışveriş merkezine uğruyor. Alışveriş merkezi denilince aklınıza hemen bizdeki gibi kapalı alanlar gelmesin. Zira Amerika'da son 15 yılda inşa edilen alışveriş merkezlerinin yüzde 79'u açık ve geniş alanlardan oluşuyor. Konuyla ilgili elimizde istatistiki bir bilgi olmamasına rağmen şunu da söyleyebilirim ki, bu alanlarda genellikle tek katlı dükkanlar var. 

Amerika'nın verilerine göz attığımızda durum inşaat sektörü ve AVM'lerin tasarımları açısından olmasa da tüketim çılgınlığı açısından Türkiye'yle benzeşiyor gibi görünebilir. 

Ancak bizim Amerika'ya değil de Ortadoğu'ya benzememize sebep olan çok önemli kültürel bir fark var. Amerikalılar alışveriş yapmak için bu merkezlere gidiyor, biz haftasoııunu çoluk çocuk geçirip özenti damarımızı pekiştirmek için. 



Ceren Kumbasar/ Vatan Gazetesi


Geri Dön