23 / 12 / 2024

Markalı inşaat büyüdü ‘lüks’ banyolara girdi!

Markalı inşaat büyüdü ‘lüks’ banyolara girdi!

Alman Duravit, lüks konutlara lavabo, klozet, pisuvar satıyor. Duravit, fiyatı 10 bin TL’den başlayan lüks banyoda %40 pazar payına ulaşırken Doğu’daki projeler için kolları sıvadı



Banyo vitrifiye devi Alman Duravit, 2001 yılında Türkiye pazarına girdi. Hedef kitlesi üst gelir grubu müşteriler olan, Philippe Starck, Norman Foster gibi ünlü tasarımcı ve mimarla çalışan Duravit; 5 yıldızlı otel, rezidans,  konut ve hastanelerle çalışıyor. A ve A Plus olarak nitelendirilen lüks gelir grubuna hitap eden Duravit, bu grubun yer aldığı pazarın yüzde 40’ına hakim. Dünyadaki 10 üretim tesisinden birini İstanbul’a kuran Duravit, Türkiye’de yılda 250 bin adet seramik, lavabo, klozet ve pisuvar üretiyor. Üretiminin yarısını ihraç eden marka bu yıl 30 büyüme öngörüyor. 2017 hedefi 100 milyon TL ciro.


Yarısı ihracata gidiyor


Duravit Türkiye Genel Müdürü Müfit Ülke, yüksek büyüme hedefi koymalarında inşaat sektöründeki büyümenin ve kaliteli banyo talebinin artmasının etkili olduğunu anlattı. Bugüne kadar 500’ün üzerinde konut, otel, hastane ve havalimanı projesinde tercih edilen marka olduklarını kaydeden Ülke, şunları söyledi: “Türkiye’nin her yerinde markalı, kaliteli projeler yükseliyor. Firmalar inşaatlarının banyosunda, mutfağında kullandıkları malzemeyle fark yaratmaya çalışıyor.  Duravit’in banyo mobilyaları Almanya’da üretiliyor ve ucuz değil. Ancak bir süredir daha fazla inşaat projesine banyo mobilyası vermeye başladık. Bugüne kadar inşaat firmaları banyo mobilyalarını marangozlara yaptırıyordu. Firmalar müteahhit kimliğinden çıkıp proje üreten kurumsal bir yapıya geçince iyi markaları tercih etmeye başladı.”


Doğu’dan talep artıyor


Doğu ve Güneydoğu’da da kaliteli, konsept inşaat projelerine imza atıldığına dikkat çeken Ülke, “Bu nedenle 2015’te ilk iş olarak Adana’da satış ofisi açtık bunu diğer iller takip edecek. Konya, Erzurum ve Malatya planlarımız arasında” dedi.


Türkiye’de banyo kültürünün de değiştiğine değinen Ülke, şöyle konuştu: “Banyoları kişiselleştirme eğilimi her geçen gün artıyor. Kullanıcıların ‘Banyom bana özel olsun, yaşam tarzımı yansıtsın’ isteği banyoları keyifli alanlar haline getiriyor.”


Üretiminin yarısı ihracata


MÜFİT Ülke, Türkiye’de yıllık 250 bin adetlik üretim yaptıklarını, Türkiye’deki üretimin yarısında fazlasını ihraç ettiklerini vurguladı. Ülke, “İhracatın yüzde 80’i Avrupa ülkelerine geri kalanı ise İran, Azerbaycan ve Türkmenistan gibi Avrasya bölgesinde yer alan ülkelere yapılıyor. Hedefimiz Orta Asya’ya yapılan ihracatı artırmak” dedi.


Kendini temizliyor


Müfit Ülke,  Ar-Ge ve tasarıma önem verdiklerini belirterek dünyada trendleri belirlediklerini anlattı. Ülke, şöyle devam etti: , “Duravit inovatif ürünleriyle yaşlıların, hastaların ve özürlülerin de hayatını kolaylaştırıyor. Markanın uzaktan kumandayla çalışan ‘Akıllı Klozet Kapakları-SensoWash’ bakıma muhtaç hastaların, yaşlıların, özürlülerin kimseye ihtiyaç duymadan kişisel bakımların yapmalarına imkan tanıyor. Uzaktan kumanda ile açılan kapak yine uzaktan kumandayla kapatılabiliyor ve ısıtılabiliyor. Kapaktan gelen taharet suyu da aynı sistem sayesinde ısıtılabiliyor. Miktarı ve ısısı ayarlanabilen su istenildiğinde masaj yapma özelliğine sahip. Tuvalet kağıdı kullanmaya gerek bırakmayan akıllı klozet sıcak hava fönüyle kurutma yapabiliyor. Taharet başlığı her kullanımdan sonra kendi kendi temizliyor. Akıllı Pisuvar ise yerleştirilen elektronik çip sayesinde kullanım sıklığına göre yıkama yapıyor.



Necla Dalan / Vatan





Geri Dön