Markette 40 ürünün 29'una zam geldi! Peki hangi ürünlerin fiyatı arttı? İşte ayrıntılar...
Türkiye'deki marketler hakkında şoke eden bilgiyi Türkiye Ziraat Odaları Birliği (TZOB) Genel Başkanı Şemsi Bayraktar verdi. 30 Mart-11 Nisan'da markette 40 ürünün 29'unun fiyatı artmış. İşte ayrıntılar...
40 ÜRÜNÜN 29'UNDA FİYAT ARTMIŞ
Bayraktar, bu süreçte fiyatı en fazla artan ürünün, markette beyaz lahana, üreticide marul, fiyatı en fazla düşen ürünün markette karnabahar, üreticide kuru soğan olduğunu aktararak, "Ramazan ortasında markette 40 ürünün 29'unda fiyat artışı, 10'unda fiyat azalışı görülürken sadece bir üründe fiyat değişimi olmadı." ifadesini kullandı.
Bu dönemde üreticide 32 ürünün 15'inde fiyat artışı, 6'sında fiyat düşüşü görüldüğünün, 11 üründe ise değişim yaşanmadığının altını çizen Bayraktar, marul, sivri biber, salatalık, maydanoz ve yeşil soğan fiyatlarındaki artışta geciken hasat nedeniyle meydana gelen ürün arzındaki azalışın etkili olduğu bilgisini paylaştı.
YÜZDE 453,52 ARTIŞ
Bayraktar, geçen yıla göre kıyaslandığında markette 40 ürünün 40'ında da fiyat artışı olduğuna dikkati çekerek, artışların yüzde 14,62 ile yüzde 453,52 arasında değiştiğini kaydetti.
DENETİMLER ARTMALI
İhtiyaca göre üretim planlaması yapıldığında istikrarlı gelire kavuşan çiftçinin üretimden vazgeçmeyeceğinin altını çizen Bayraktar, tüketicinin de fahiş fiyatlardan kurtulmuş olacağını vurguladı.
Bayraktar, girdi maliyetlerinin düşürülmesi gerektiğini söyleyerek, "Hal yasası ile zincir marketlere tanınan üreticiden doğrudan ürün alma yetkisi daha sıkı denetlenmelidir. Denetimler yasak savma kabilinden olmamalı, sonuç alınacak şekilde düzenlenmelidi" dedi.