24 / 11 / 2024

Marmara'ya otoyol gelmeden projeler katlandı!

Marmara'ya otoyol gelmeden projeler katlandı!

İstanbul-İzmir Otoyol Projesi, yerli ve yabancı gayrimenkul yatırımcılarını çekim alanına almaya başladı. Bunun etkisi özellikle Bursa ve İzmir’de hissediliyor. Projenin en şanslısı ise Yalova oldu...




Halk arasında “İstanbul-İzmir Otoyol Projesi” olarak anılan Gebze-Orhangazi-İzmir (İzmit Körfez Geçişi ve Bağlantı Yolları dahil) Otoyolu Projesi, en çok bölgede arazisi ve konutu olanlara yaradı. Projenin gelişiminin daha net görülmeye başlanması, bölge çevresindeki pek çok alanda arsa ve konut fiyatlarındaki artışı tırmandırdı. Boş ve kullanışsız tarım arazileri bile pahalandı.

Söz konusu projeyle birlikte güzergahtaki bölgeler, yerlilerin yanı sıra yabancıların da gözdesi haline geldi.  


En popüler il Yalova


Projenin önemli ayaklarından İzmit Körfez Geçiş Köprüsü inşaatında da çalışmalar aralıksız sürüyor. İstanbul-Yalova arasını 6 dakikaya indirecek Körfez Geçiş Köprüsü’nün bu yıl hizmete açılması bekleniyor.

TSKB Gayrimenkul Değerleme Bursa Şube Sorumlusu Onur Topuz, projenin başlangıç noktası Gebze’de gelişmelerin gözle görülür olduğuna dikkat çekerek, “Bölgenin artık Yalova, Bursa, Balıkesir, Manisa ve İzmir’e bağlantısı daha kolay hale gelecek. Karamürsel-Yalova-Orhangazi aksında, sanayi ve konut alanlarında önemli büyümeler olacak. Bunun yanı sıra söz konusu projenin tamamlanması öngörülen 7 yıllık sürede ciddi anlamda göç olabilir” dedi.

Söz konusu otoyol projesi, Yalova-İzmit-Orhangazi-Balıkesir-Manisa-Turgutlu güzergahında, daha proje çalışmaları gündemdeyken yarattığı hareketlenmeyle kendini hissettirdi. Bu aks üzerinde de özellikle Yalova öne çıkan yerlerden biri.


Geçiş ücreti 35 dolar+KDV

Köprünün 2015 yılının mayıs ayına kadar tamamlanacağını söyleyen yetkililer, köprü geçiş ücretinin otomobiller için 35 dolar + KDV olacağını, otoyolda da kilometre başına 0,05 dolar olarak belirlendiğini kaydetti.


Fiyatlar ortalamanın üstünde


Yabancıya konut satışında Antalya ve İstanbul’dan sonra üçüncü sırada olan Yalova, projelerle birlikte daha çok ilgi çekiyor. Topuz, projenin Yalova’da kamulaştırma çalışmalarıyla ön plana çıktığını kaydederek, şöyle devam etti:

“Proje güzergahında kamulaştırılacak alanda kalan taşınmazların bedelleri şu şekilde gerçekleşti: Çavuşçiftliği Mevkii’nde 350-2.250 TL/m?, Harmanlık Mevkii’nde 400-1.120 TL/m?, Söğütlüpınar Mevkii’nde 450-550 TL/m?, Hersek Mevkii’nde 400-600 TL/m? arasında. Kamulaştırma fiyatları bölge piyasası için rayicin çok üzerinde. Bölgedeki arsa satışlarının ise, taşınmazların yola olan cephe ve mesafesine göre 400-600 TL/m? arasında alıcı bulduğu, ancak otoyol inşaatının sonlarına doğru fiyatların 1.000 TL/m? mertebelerine kadar çıkmasının söz konusu olacağını söylemek mümkün.”


‘İzmir ve bölgeyi kalkındırır’


Demir İnşaat, İzmir’de yapacağı iki proje için çalışmalarını hızlandırdı. Bu projenin  İzmir  ve yolun geçtiği güzergahları kalkındıracağını anlatan Demir İnşaat Yönetim Kurulu Başkanı Hamit Demir, bölgedeki gayrimenkul projelerine de ilgiyi artıracağını söyledi.

Demir, “Çalışmayı bizler de yakından takip ediyoruz. Mevcut yol güzergahında İstanbul-İzmir yaklaşık 7 saat sürüyor. Ancak bu projenin gelmesiyle birlikte yarı yarıya düşerek 3.5 saat gibi daha kısa bir süreye inecek. Bu Otoyol çalışması da İzmir‘i İstanbul’a iyice yakınlaştıracak” dedi. Demir İnşaat gibi İzmir’de kısa ve orta vadede projeler geliştiren inşaat firmalarının da heyecanla projenin tamamlanmasını beklediğini düşündüğünü belirten Demir, “Sadece İzmir-İstanbul değil, aynı zamanda otoyol projesinin geçtiği Yalova’nın da cazibesinin artacağını, arz ve talep dengesinin de olumlu yönde değişeceğini düşünmekteyim” diye konuştu.


‘Bursa’nın değerine değer katacak’


Bursa’da inşa ettiği Prestij Park yatırımıyla bölgeye katkı sunan Bak Yapı Yönetim Kurulu Üyesi Ferhat Bakgör, projeyi yakından takip ettiklerini söyledi. Projenin, Bursa’nın değerine değer katacağını düşündüklerini dile getiren Bakgör, “Yatırımcı tarafından baktığımızda da Bursa’nın daha çok talep göreceğini düşünmekteyiz. Otoyol projesinden önce İzmir ve İstanbul’daki yatırımcılardan talep almaya devam ediyorduk. Proje hayata geçirildikten sonra bu talebin daha da yükseleceğini düşünüyoruz. Öte yandan yola teğet geçen arsa ve arazilerin fiyatlarından ciddi oranda artış yaşandı. Bu artış trendinin de giderek yükseleceğini öngörüyoruz” diye konuştu.


 

Gebze projesi yaz aylarında başlıyor


Dumankaya İnşaat Yönetim Kurulu Başkanı Uğur Dumankaya, Gebze’ye 3 bin 500-4 bin konuttan oluşan yeni bir “şehir” kurmaya hazırlanıyor. Otoyol projesinin bölgeyi daha popüler hale getirdiğini bu çalışmayla da gördüklerini anlatan Dumankaya, “Sanayisi yoğun, gündüz nüfusu fazla bir alan. Ancak beyaz yakalı burada kalmak yerine İstanbul’a dönmeyi tercih ediyor. Bölgeye her geçen gün ilgi artıyor. Artık insanların burada kalacakları ortamlar oluşturuyoruz. Bizim markamızın da önemli katkısı oluyor. Geleceğin popüler alanı olarak bu hattı konuşabiliriz” dedi.


 

Duygu Erdoğan / Milliyet





Geri Dön