03 / 05 / 2024

Marriott rotayı Hindistan, Çin ve Rusya'ya çevirdi

Marriott rotayı Hindistan, Çin ve Rusya'ya çevirdi

Türkiye'ye Ortadoğu'dan da turist getiren Marriott ramazan ayının yaz aylarına kayması yüzünden yeni pazarlara yönelme kararı aldı



Yaklaşık üç yıl önce kurulmasına rağmen Türkiye'ye getirdiği arap turistler yüzünden Arap turist getirmeyi başaran Marriott, ramazan ayının yaz aylarına kayması yüzünden yeni hedef seçtiği Hindistan, Çin, Rusya ve Yunanistan'a yönelme kararı aldı.
2007 Ağustos ayında kurulan ve Marriott'un uluslararası ağını kullanarak ağırlıklı ABD, Alman ve İngiliz turistlere hizmet veren Marriot İstanbul'da 18 kişilik pazarlama ekibinin özellikle Ortadoğu pazarına ağırlık verdiğini söyleyen Marriott İstanbul Asia Satış ve Pazarlama Direktörü Aslı Borakan Eryöner, “Acentalarımız kanalıyla ağırlıklı haziran 15 ile ağustos ayları arasında Ortadoğu'dan gelen müşterilerimize hizmet veriyoruz. 2007 Ağustos ayında kurulmamıza rağmen 2008 yılında sadece Ortadoğulu ziyaretçilerimiz 3 bin geceleme yaptılar. Ancak 2009 yılında Ramazan'ın öne gelmesi yüzünden geceleme sayıları 2000'e geriledi” dedi.

İndirim çekleri veriyoruz
Ramazan ayının her yıl daha öne geldiğini ve bu bir aylık dönemde Arap turist ziyaretinin kesildiğini anlatan Eryöner, “Önümüzdeki yıllarda da bu olumsuz etkiyi yaşayacağız. Biz de bu yüzden bu yıl Rusya, Hindistan, Çin ve Yunanistan pazarına yönelmeye karar verdik. Ramazan yüzünden azalacak satışları bu şekilde karşılamayı hedefliyoruz” bilgisi verdi.
Eryöner Ortadoğu'dan ise ağırlıklı Lübnan, Suriye, Suudi Arabistan, Cezayir ve az da olsa Tunus'tan turist getirdiklerini söyledi. 
Marriott'a gelen arap turistlerin ağırlıklı alışveriş yaptıklarını, bunun yanı sıra Anadolu yakasındaki tarihi ve turistik yerleri ziyaret ettiğini vazgeçilmez mekanlarının ise adalar olduğunu söyleyen Eryöner, “Bu arada Arap turistler sanılanın aksine havuzdan da faydalanıyorlar. Bu arada Anadolu'dan gelen Türk müşterilerimiz de benzer şekilde alışveriş yapıp İstanbul'daki belli bölgeleri geziyorlar. Bu yüzden biz de konuklarımız için markalarla anlaşma yaparak hediye çekleri veya özel indirimler aldık” dedi.

Pazarlamada birinci
Aslı Borakan Eryöner, Arap turistleri, “Kalabalık aileler. Eglenmeyi seviyorlar, yemeğe çok düşkünler, yüksek tutarda harcama yapıp ödüllendirme yapıyorlar” diye Çinlileri ise ‘ne istediklerini çok iyi biliyorlar' diye anlatıyor.
Eryöner, Marriott İstanbul Asia'nın dört aylık bir otel iken Avrupa'daki 110 Marriott içinde 780 bin avroluk satışla 2008 yılında birinci olduğunu da söyledi.  

Krizi zengin turistle aştık
Kriz yılı 2009'da özellikle iş turizminde yüzde 10'luk sert bir daralma yaşandığını şirketlerin ise bu dönemde iş gezilerini iptal ettiğini veya kalınan gün sayısını kalan personel sayısını yarı yarıya düşürdüğünü ve otellerle yeniden fiyat pazarlığı yaptığını söyleyen Eryöner, bu konuda şu bilgiyi verdi:
“Bizim ana işimiz iş turizmi. Yazın turistik amaçlı gezilerin payı yüzde 30'larda ancak kışın bu yüzde 10'lara iniyor. Yani biz aslında iş ağırlıklı konaklamak isteyenlere hizmet veriyoruz. Geçen sene burada yaşanan yüzde 10'luk sert düşüş üzerine grup satışlarına ve özellikle internetten zengin müşterilere yapılan satışlara ağırlık verdik. İşadamı yerine zengin turiste yönelip bu sayede gelirlerimizde yüzde 10'luk bir artış yaşadık. 2009'da pazar payımızı yüzde 8 büyüttük, oda başına gelirimiz ise kriz yılı olmasına rağmen yüzde 2 oranında artış kaydetti.”
Ataşehir'de bulunan Marriott'un çevresinde çok sayıda hastane olduğunu bu yüzden sağlık turizmine de hizmet verdiklerini söyleyen Eryöner, “Özellikle yurtdışında çok pahalı olan göz ve estetik operasyonları için Türkiye'ye geliyorlar. Hastanelere yakınlığı yüzünden bizi tercih eden çok sayıda müşterimiz var” diye konuştu.

Düğün kriz dinlemedi
Düğün organizasyonları konusunda da iddialı olduklarının altını çizen Aslı Borakan Eryöner bu konuda da şunları söyledi: “2008 yılında toplam 72 düğün organizasyonu yaptık. 2009 kriz yılı olmasına rağmen düğün sayısı 93'e ulaştı. 2010 yılı hedefimiz ise bu sayıyı 100'ün üzerine çıkartmak. Krize rağmen insanların hayatlarında bir kez yaşayacaklarını düşündükleri düğünden vazgeçmediklerini gördük.”

Formula'da boş oda yok
Marriott mayıs ayının son haftası düzenlenecek olan Formula yarışları nedeniyle geçen yıllarda olduğu gibi yine dolacak. Yarışlara daha üç ay olmasına rağmen 238 odadan sadece beş odanın kaldığını söyleyen Aslı Borakan Eryöner, “Acentalar üzerinden satış yapıldığı için bu yıl hangi yarışçıların otelimizde kalacağını bilmiyoruz. Sadece Mercedes'in ünlü pilotu McLaren'ın bu yılda otelimizde kalacağını öğrenebildik” dedi.

FB'nin rakipleri kalıyor
Fenerbahçe Spor Klübünü'nün yabancı klüplerle yaptığı maçlarda konuk takımın konumu nedeniyle hep Marriot'u tercih ettiği bilgisini de veren Eryöner, geçtiğimiz yıllarda Inter, CSK gibi Avrupa'nın dev spor kulüplerini ağırladıklarını söyledi.
Esin Çetinel/Radikal


Geri Dön