17 / 06 / 2024

Marriott yeni yatırım fırsatları kolluyor

Marriott yeni yatırım fırsatları kolluyor

Türkiye'de beş otelle faaliyet gösteren olan Marriott Grup, yeni girişimler için koları sıvadı



Mariott International Global Satış Organizasyonu Başkan Yardımcısı Samir Daqqaq, İstanbul'un özellikle 3,4 yıldız segmentinde daha fazla otole ihtiyacı olduğunu belirterek, yerel yatırımcılarla çalışmak için fırsat kolladıklarını söyledi.

Dünyada 3 bin 800 otelleri olduğunu Türkiye'de ise bu rakamın henüz istedikleri seviyede olmadığını belirten Daqqaq, "Türkiye bizim için her zaman son derece gelişmeye açık bir pazar oldu. Çünkü İstanbul önemli bir stratejik öneme sahip. İstanbul insanları kendine çekmek için her türlü donanımı olan mıknatıs gibi bir şehir. Burada daha fazla yerel yatırımcılarla çalışmak istiyoruz. Görüşmelerimiz devam ediyor" diye konuştu.
 
Yatırımcılarla görüşüyoruz
Türk yatırımcılarla sürekli irtibat halinde olduklarını söyleyen Daqqaq, yatırımlar için en kritik konunun otelin açılacağı lokasyon meselesi olduğunu söyledi. Yerin bulunmasından sonra belli standartların oturması için kendilerinin devreye girdiğini, daha sonra ise yerel yatırımcıya teslim ettiklerini belirten Daqqaq, Türkiye'nin ve özellikle İstanbul'un uluslararası arenada her geçen gün daha ilgi çekici bir destinasyon haline geldiğini belirtti.
İngilizce bilen personelin artmasının ve trafik sorunun çözülmesinin ardından İstanbul'un çok daha geniş bir coğraftadan turist çekeceğine inandığını söyleyen Daqqaq, "Buraya körfezden gelen turist kalabalık ailesiyle birlikte geliyor, para harcamaktan çekinmiyor. Avrupalı ise yalnız veya çekirdek aileyle seyahati seçiyor" dedi.
Türkiye'de beş otelle faaliyet gösteren grubun henüz istediği sayıya ulaşamadığını aktaran Daqqaq özellikle büyük şehirlerdeki varlıklarını daha fazla artırmak istediklerini kaydetti ve ekledi: "Türkiye'de her bölgede var olmak istiyoruz. İzmir, Ankara, daha fazla İstanbul merkezde olmak istiyoruz. İstanbul'un özellikle 3, 4 yıldız segmentinde daha fazla otele ihtyiacı var."
İstanbul'da uzun süre kalan iş adamları için Mariot Executive Apartments projesini geliştirdiklerini aktaran Daqqaq, "Buraya gelip 3-5 ay kalmak isteyen yöneticiler için çok kapsamlı bir iş. Yer bakıyoruz bunun için. Ayrıca evden uzakta ev (home away home) konsepti olan Residence Inn projesini de buraya getirmek istiyoruz" açıklamasını yaptı.
Mariott Grubu'nun 8 tanesi Avrupa'da olmak üzere toplam 15 markası bulunuyor. Aralarında Ritz Carlton, Courtyard by Mariott, Residence Inn, Farifiled Inn gibi markaların olduğu Mariott Grup dünyada 67 ülkede faaliyet gösteriyor.
Sevda Yüzbaşıoğlu/Referans

Geri Dön