16 / 05 / 2024

McDonalds'tan 25'inci yıla 30 mağaza

McDonalds'tan 25'inci yıla 30 mağaza

ANADOLU Grubu Yönetim Kurulu Başkanı Tuncay Özilhan, 2011'de 30 restoran açacaklarını söyledi. McDonald's Türkiye Genel Müdürü Hakan Serim de, 2011'de 25 milyon liralık yatırım yapmayı planladıklarını ifade etti



'2011, McDonald's'ın Türkiye'deki gelişiminde önemli bir kilometre taşı oluşturacak' diyen Özilhan, işletmeci sayısını artıracaklarını söyledi. McCafe'ye ilişkin olarak da Özilhan, 'McCafe'nin isim hakkını biri almış. McDonald's Company gerekli hukuki mücadeleyi veriyor. Bunu aldıktan sonra açma planımız var' dedi. Özilhan, 2010'da ciroda yüzde 8.7, müşteri ziyaretinde yüzde 7.5 büyüdüklerini dile getirdi. McDonald's Türkiye Genel Müdürü Hakan Serim de, 2011'de 25 milyon liralık yatırım yapmayı planladıklarını ifade etti.
Sabah

Konuyla ilgili basında yer alan diğer haberler

McDonald"s, 4 bin kişiye ˜iş" yarattı 25 milyon liraya 30 restoran açacak          
   
Geçtiğimiz yıl 26 restorana 32 milyon lira yatırım yapan McDonald"s, 2011"de de büyümeye devam edecek.2010 yılında kırmızı et fiyatlarındaki artışın McDonald"s mönülerine yansımadığını anlatan Anadolu Holding Yönetim Kurulu Başkanı Tuncay Özilhan, œFiyat avantajları, promosyonlarla, stratejik ortakların katkısıyla fiyat artışı yapmadan geçişi sağladık. Bundan dolayı büyümemiz devam etti. Kendi çiftliğimiz var. Dolayısıyla tedarikçimiz, kurulduğumuz günden beri Pınar Et. Beraber bu konuda yoğun bir çaba sarf ediyoruz. Yakından izliyoruz. Herhangi bir zam yapmadan devam etmek istiyoruz. Ama etteki fiyat artışı bizi mecbur ederse belki ufak birtakım artışlarla durumu geçirebiliriz dedi.

4 bin kişilik istihdam
2010 yılında 26 McDonald"s restoranı açtıklarını, 2011"de 30 restoran açma hedefleri bulunduğunu belirterek, şu bilgileri verdi: œMcDonald"s"ın Türkiye"deki 25"inci yılını kutluyoruz. Tüketicilere sunduğumuz ürünlerle 700 milyon liralık iş hacmi yarattık. Ürünlerin yüzde 98"ini Türkiye"de yatırım yapan tedarikçilerden satın alıyoruz. 4 bine yakın istihdam ve 160"a yakın restoranın, mekan kiraları gibi birçok yan unsurla Türkiye"ye önemli bir katma değer sağladık.

Girişimci sayısı artacak
Tuncay Özilhan, 2011"de yapacakları yatırımlarla da girişimcilere destek olacaklarını dile getirerek, şöyle konuştu: œMcDonald"s"ı Türkiye"de büyütme planlarımız önümüzdeki 25 yılda daha da gelişecek. 2011 yılı, McDonald"s markasının Türkiye"deki gelişiminde önemli bir kilometre taşı oluşturacak. Verimli büyüme planlarımızı artık daha fazla nitelikli işletmeci ile gerçekleştirme kararı aldık. şžimdiye kadar kısıtlı tuttuğumuz işletmeci sayımızı, girişimci mantığı ile McDonald"s işine girmek isteyenlerle artıracağız. Böylece girişimcilik konusunda da fark yaratan bir şirket olacağız.

Ciro yüzde 8.7 büyüdü
2010 yılını McDonald"s"ın başarılı bir şekilde geçirdiğini dile getiren Özilhan, şunları dile getirdi: œCiroda yüzde 8.7, müşteri ziyaretinde yüzde 7.5 civarında büyüdük. Türkiye"de büyümemiz devam edecek. Yeni yatırımlar ve projelerle bu büyümeleri destekleyeceğiz. Kriz döneminde de satışlarımız düşmedi.

25 yılda 500 milyon sandviç satıldı

Türkiye"deki McDonald"s restoranlarında 2010 yılında 36 milyon adet ekmek tüketildi.
3 bin 200 ton et, 5 bin ton patates, 640 ton salata ve 2.8 milyon litre süt satıldı.
McDonald"s tedarikçileriyle 110 milyon liralık iş hacmi yaratıldı.
25 yıl boyunca Türkiye"deki McDonald"s restoranlarında, 500 milyon adet sandviç satıldı.
25 yılda 44 bin ton et, 45 milyon litre süt ve 65 bin ton patates tüketimi gerçekleşti
Hürriyet

 

McDonald's'tan Türkiye'ye 30 restoran

Anadolu Grubu Yönetim Kurulu Başkanı Tuncay Özilhan, 2010 yılında 25-26 McDonald's restoranı açtıklarını, 2011'de 30 restoran açma hedefleri bulunduğunu bildirdi.

Özilhan, McDonald's'ın Türkiye'deki 25. yılı dolayısıyla düzenlediği basın toplantısında, McDonald's'ın 25 yıl boyunca tüketicilere sunduğu ürünlerle 700 milyon liralık iş hacmi yarattığını, ürünlerin yüzde 98'inin Türkiye'de yatırım yapan tedarikçilerden satın alındığını söyledi.

Özilhan, 4 bine yakın istihdam ve 160'a yakın restoranın, mekan kiraları gibi birçok yan unsurla Türkiye'ye önemli bir katma değer sağladığını vurgulayarak, şöyle devam etti:

''McDonald's'ı Türkiye'de büyütme planlarımız önümüzdeki 25 yılda daha da gelişecek. 2011 yılı, McDonald's markasının Türkiye'deki gelişiminde önemli bir kilometre taşı oluşturacak. Verimli büyüme planlarımızı artık daha fazla nitelikli işletmeci ile gerçekleştirme kararı aldık. şžimdiye kadar kısıtlı tuttuğumuz işletmeci sayımızı, girişimci mantığı ile McDonald's işine girmek isteyenlerle artıracağızBöylece girişimcilik konusunda da fark yaratan bir şirket olacağız.'

Toplantıda soruları da yanıtlayan Özilhan, 2010 yılında 25-26 restoran açtıklarını, 2011'de 30 restoran açma hedefleri bulunduğunu ifade etti.

-''McCAFE'Yİ İSİM HAKKINI ALDIKTAN SONRA AçMA PLANIMIZ VAR''-

McCafe'ye ilişkin de Özilhan, ''McCafe'nin isim hakkını biri almış. Dolayısıyla McDonald's Company bununla gerekli hukuki mücadeleyi veriyor. Bunu  

aldıktan sonra açma planımız var. Bu yıl içinde tamamlayabilirler mi onu göreceğiz'' diye konuştu.

2010 yılını McDonald's'ın başarılı bir şekilde geçirdiğini dile getiren Özilhan, ciroda yüzde 8,7, müşteri ziyaretinde yüzde 7,5 civarında büyüdüklerini bildirdi.

Et fiyatlarındaki yükselişin etkilerine dair de Özilhan, şunları kaydetti:

''Önemli birtakım fiyat avantajları, promosyonlarla, stratejik ortakların katkısıyla fiyat artışı yapmadan geçişi sağladık. Bundan dolayı büyümemiz devam etti. Kendi çiftliğimiz var. Dolayısıyla tedarikçimiz, kurulduğumuz günden beri Pınar Et... Beraber bu konuda yoğun bir çaba sarf ediyoruz. Yakından takip ediyoruz. Herhangi bir zam yapmadan devam etmek istiyoruz. Ama bizi mecbur ederse (etteki fiyat artışı) belki ufak birtakım artışlarla durumu geçirebiliriz.''

-''25 MİLYON LİRALIK YATIRIM YAPACAĞIZ''-

McDonald's Türkiye Genel Müdürü Hakan Serim de, 25. yılın daha farklı olmasını planladıklarını ve yıl boyunca bu planları birer birer hayata geçireceklerini belirterek, bu farklılığı sembolize etmek için bütün ürün ambalajlarının yeni anlayış çerçevesinde değiştirildiğini ve ürünleri çok daha doğal hali ile gösteren yeni bir ''menü board'' anlayışına geçildiğini ifade etti.

Serim, bu yıl yüzde 15-20 arasında bir restoran büyümesi hedeflediklerini, işletmeci sayısını artırmayı planladıklarını söyledi.

2011'de restoranlara yaklaşık 25 milyon liralık yatırım yapmayı planladıklarını, 2010 yılında bunun yaklaşık 32 milyon lira olduğunu bildiren Serim, 2011'de daha fazla işletmeci restoran açmayı planlamalarından dolayı yatırım miktarının biraz düşeceğini ifade etti.

McCafe'ye ilişkin de Serim, ''McDonalds'ın üzerinde çalıştığı inisiyatiflerinden biri. Biz de Türkiye McDonald's olarak üzerinde çalışıyoruz. çalışmalarımız bittiğinde bu inisiyatifi Türkiye'de uygulayabiliriz. Ancak bu yıl içinde hayata geçmesi çok zor'' dedi.

Serim, tüketicilerden gelen talep doğrultusunda menüye organik sütü de eklediklerini vurguladı.

-25 YILDA 500 MİLYON SANDVİç...-

Verilen bilgiye göre, Türkiye'deki McDonald's restoranlarında 2010 yılında 36 milyon adet ekmek, 3 bin 200 ton et, 5 bin ton patates, 640 ton salata ve 2,8 milyon litre süt ile sütlü ürünler tüketildi. McDonald's tedarikçileriyle 110 milyon liralık iş hacmi yaratıldı.

25 yıl boyunca Türkiye'deki McDonald's restoranlarında, toplam 500 milyon sandviç, 44 bin ton et, 45 milyon litre süt ve 65 bin ton patates satıldı.
Akşam

Mc Donald's bu yıl 30 restoran daha açacak!

 McDonald's Türkiye'de 25 yılda 500 milyon hamburger satıp 44 bin ton et, 45 milyon litre süt ve 65 bin ton patates tüketti. şžirket bu yıl 30 restoran daha açacak

Türkiye'de 25. yılını kutlayan McDonalds, bu süre içinde yaklaşık 500 milyon hamburger sattığını açıkladı. 25 yıl boyunca McDonald's restoranlarında, hamburgerin yanı sıra 44 bin ton et, 45 milyon litre süt ve 65 bin ton patates tüketildi.

şžirketin 25. yılı nedeniyle düzenlenen toplantıda konuşan Anadolu Grubu  Başkanı Tuncay Özilhan, 2010 yılında 25-26 McDonald's restoranı açtıklarını, 2011'de 30 restoran açma hedefleri olduğunu söyledi. Özilhan 'McDonald's, 25 yılda 700 milyon liralık iş hacmi yarattı. 4 bine yakın istihdam ve 160 restoranın mekan kiraları gibi birçok yan unsurla ülkeye önemli bir katma değer sağladı' dedi. Et fiyatlarındaki yükselişin kendilerini de etkilediğini belirten Özilhan, 'Önemli birtakım fiyat avantajları, promosyonlarla, stratejik ortakların katkısıyla fiyat artışı yapmadan geçişi sağladık. Bundan dolayı büyümemiz devam etti. Ama bizi mecbur ederse belki ufak artışlar olabilir' dedi.

2011'de 25 milyon dolar yatırım

MCDONALD'S Türkiye Genel Müdürü Hakan Serim de, 25. yıla özel değişiklikler yapacaklarını kaydederek 'Hem mağazalarımızın görünümünde hem de ambalajlarımız da 25. yılı vurgulayacağız. Bu yıl yüzde 15-20 arasında bir restoran büyümesi hedefliyoruz, yaklaşık 25 milyon liralık yatırım yapmayı planlıyoruz' dedi.
Akşam

 30 restoran açacağız

Türkiye'de geçen yıl 25 restoran açan fast food devi McDonald's, bu yıl 30 restoran açmayı hedefliyor.

Anadolu Grubu bünyesinde faaliyet gösteren McDonald's'ın Türkiye'deki 25. yılı dolayısıyla düzenlenen basın toplantısında konuşan Anadolu Grubu Yönetim Kurulu Başkanı Tuncay Özilhan, 25 yıl boyunca tüketicilere sunduğu ürünlerle 700 milyon liralık iş hacmi oluşturan McDonald's'ın ürünlerin yüzde 98'ini Türkiye'de yatırım yapan tedarikçilerden satın aldığını söyledi. 4 bine yakın istihdam ve 160'a yakın restoranın, mekan kiraları gibi birçok yan unsurla Türkiye'ye önemli bir katma değer sağladığını vurgulayan Özilhan, 'McDonald's'ı Türkiye'de büyütme planlarımız önümüzdeki 25 yılda daha da gelişecek. 2011 yılı, McDonald's markasının Türkiye'deki gelişiminde önemli bir kilometre taşı oluşturacak. Verimli büyüme planlarımızı artık daha fazla nitelikli işletmeci ile gerçekleştirme kararı aldık. şžimdiye kadar kısıtlı tuttuğumuz işletmeci sayımızı, girişimci mantığı ile McDonald's işine girmek isteyenlerle artıracağız. Böylece girişimcilik konusunda da fark oluşturan bir şirket olacağız.'' dedi.

McDonald's Türkiye Genel Müdürü Hakan Serim de, bütün ürün ambalajlarının yeni anlayış çerçevesinde değiştirildiğini ve ürünleri çok daha doğal hali ile gösteren yeni bir 'menü board' anlayışına geçildiğini ifade etti. Serim, tüketicilerden gelen talep doğrultusunda menüye organik sütü de eklediklerini vurguladı.

McDonald's 25 yılda ne sattı

500 milyon sandviç

44 bin ton et

45 milyon litre süt

65 bin ton patates

2010'da satılanlar

36 milyon ekmek

3 bin 200 ton et

5 bin ton patates

640 ton salata

2,8 milyon litre  süt ile sütlü ürünler

Zaman/MUZAFFER SALCIOĞLU

 


Geri Dön