Mercedes, Aksaray'daki fabrikasına yatırım yapacak
Mercedes'in Avrupa'daki iki önemli tesisinden biri olan Aksaray fabrikasına bu yıl 12 milyon euro'luk ek yatırım yapılacağı bildirildi
Mercedes-Benz Türk Direktörler Kurulu Başkanı Wolf-Dieter Kurz, Aksaray'daki Kamyon Fabrikası'nda ürün yelpazesini artırarak "Actros" modelini yıl sonundan itibaren bantlarından indirmeye başlayacaklarını söyledi. Kurz, bu yıl fabrikaya 12 milyon euro'luk yatırım yapılacağını, bunun bir bölümünün Actros'un üretimine yönelik olacağını kaydetti.
Dünyanın en modern fabrikalarından biri olan Aksaray tesisinin 1986'da üretime başladığını hatırlatan Kurz, bugüne kadar 120 binden fazla kamyon üretip, 22 bin araç ihraç ettiğini söyledi. Kurz, burada üretilen Atego ve Axor modellerinin, en çok satan araçları olduğuna da dikkat çekerken, üst sınıfta yer alan Actros'un da üretilmeye başlamasıyla Aksaray fabrikasının dünya çapındaki Mercedes-Benz kamyon üretim ağında önemini dahada artacağını getirdi.
Kurz "Aksaray'daki fabrikamızda ürün yelpazemizi artırıyoruz, Mercedes-Benz kamyonlarının amiral gemisi Actros da artık burada üretilecek. Mercedes-Benz Türk, ürettiği modellere amiral gemisi Actros'u da ilave ederek ürün gamını mükemmel hale getiriyor. Bu karar, Daimler'in Mercedes-Benz Türk'e ve Türkiye'ye olan tam güvenini ve Türkiye pazarına verdiği stratejik önemi bir kez daha vurguluyor" dedi.
Actros, iç pazarın yanı sıra doğu Avrupa ülkelerine yönelik olarak da üretilecek. Aracın, yılda 1000 adet üretilmesi planlanıyor.
Üretim kalitesi yeni modelde etkili oldu
Mercedes-Benz Kamyon Grubu Avrupa Üretim Ağı Direktörü Yarış Pürsün ise Actros modelinin Aksaray'da üretilmesinin bir dönüm noktası olacağını dile getirerek, son 10 yılda Aksaray fabrikasının gelişimini yakından izlediğini ve katkıda bulunduğunu, burada bir başarı öyküsünün olduğunu anlattı. Pürsün, Actros modelinin dünyanın en iyi ve en çok satan kamyonu olduğunu hatırlatırken, "Biz Türkiye'yi, Türkiye'nin önemini ve büyüme potansiyelini çok erken anladık. Hiçbir zaman iniş çıkışlara bakmadık. Kötü günlerde pazardan çıkıp, iyi günlerde yine ortaya çıkmadık. Biz yatırımımıza her zaman devam ettik" diye konuştu.
Aksaray fabrikasının üretim kalitesiyle Mercedes'in dünya çapındaki tesisleri arasında önemli bir konuma geldiğini hatırlatan Pürsün, "Bu kalite unsuru olmasaydı Actros'u hiç bir zaman Aksaray'a getiremezdik. Aksaray kendisini kanıtladı. Bu aracın stratejik önemi Aksaray için çok önemledir. Çünkü Actros'la ihracat potansiyelimiz çok artacaktır" dedi.
Milliyet
Konu ile ilgili basında yer alan diğer haberler
Mercedes, Rekorlar Kitabı'na giren kamyonu Aksaray'da üretecek
Krizden çok az etkilenen Türkiye, 2010'un başından bu yana yüksek büyüme performansıyla dikkat çekiyor.
Devletin yürüttüğü 'sıfır sorun' politikası ve ekonomik açılımlara Ortadoğu, Afrika ve komşu ülkeleriyle ticaret hacmi de eklenince birçok firma üretimini Türkiye'ye kaydırmaya başladı. Mercedes-Benz Türkiye Direktörler Kurulu Başkanı Wolf-Dieter Kurz, Aksaray'daki kamyon fabrikasında ürün yelpazelerini artırdıklarını belirterek, Actros'u da burada üreteceklerini ifade etti.
Alman otomotiv devi Mercedes-Benz, dünyanın 'en ekonomik kamyonu' olarak bilinen Actros kamyon çekici modelini Türkiye'de üretme kararı aldı. Aksaray Kamyon Fabrikası'nda düzenlenen toplantıda konuşan Kurz, Aksaray'daki fabrikalarında ürün yelpazelerini artırdıklarını belirterek, "Mercedes-Benz kamyonlarının amiral gemisi Actros da artık burada üretilecek." dedi. Actros'un motor gücü 160 HP ile 600 HP arasında değişen 5 modeli Türkiye'de üretilmiş olacak. Şirket bu yıl Aksaray'da yaklaşık 12 milyon Euro dolaylarında yatırım yapacak. Actros'un Türkiye'de üretilmesiyle birlikte iç pazar ile Doğu ülkelerinin pazarları olacağını anlatan Kurz, Ortadoğu ve komşu ülkelere ihracatın, hedefleri arasında olduğunu söyledi.
Mercedes-Benz Kamyon Grubu Avrupa Üretim Ağı Direktörü Yarış Pürsün ise Actros modelinin dünyanın 'en iyi', 'en çok' satan kamyonu olduğunu belirtirken, "Biz Türkiye'nin büyüme potansiyelini çok erken anladık. Hiçbir zaman iniş çıkışlara bakmadık. Yatırımlara her zaman devam ettik. Buraya gelip yeni yatırımı açıklıyoruz. Bu, Türkiye'ye bir mesajdır ve ülkeye güvenimizin göstergesidir." dedi. Her zaman kaliteyi önemsediklerini söyleyen Pürsün, Aksaray fabrikasının bu kaliteyi her zaman tutturabildiğini, bu yüzden Actros'u Türkiye'de üretme kararı aldıklarını söyledi. Söz konusu aracın Aksaray için stratejik önemine değinen Pürsün, Actros'la ihracat potansiyelinin de artacağını bildirdi.
Mercedes-Benz Türk Kamyon Üretiminden Sorumlu Teknik Direktör Gerald Jank da, Actros modelinin Avrupa'da pazara sunulmasından itibaren 1 numara olduğuna değindi. Jank, 2008'de yüklü bir modeli ile gerçekleştirilen 10 bin kilometrelik testte 100 kilometrede sadece 19,44 litre harcayarak düşük yakıt tüketimini kanıtlayan Actros'un, 'Dünyanın en az yakıt tüketen 40 tonluk kamyonu' unvanı ile Guinness Rekorlar Kitabı'nda yer aldığını hatırlattı. Aralık 2010'da ilk aracın bantlardan çıkacağını bildiren Jank, ilk yıl bin ünitelik Actros üretimiyle başlayacaklarını, talebe göre üretimi artırabileceklerini bildirdi.
Kenan Mehmetzade - Ergün Ulu / Zaman
Mercedes'in amiral gemisi Actros Türkiye'de üretilecek
Mercedes-Benz, kamyon modellerinin en önemlisi olan Actros'u sadece Aksaray fabrikasında üretecek. Şirket yöneticileri "Türkiye'nin yatırımda önemini çok iyi anladık" dedi
Mercedes-Benz Türk Direktörler Kurulu Başkanı Wolf-Dieter Kurz, şirketin kamyon üretimindeki en önemli modeli ve amiral gemisi Actros'u sadece Aksaray'da üreteceklerini açıkladı. Aksaray'daki Mercedes Kamyon Fabrikası'nda bir toplantı yapan Kurz, tesiste ürün yelpazesini genişlettiklerini belirterek "Mercedes-Benz kamyonlarının amiral gemisi Actros da artık burada üretilecek" diye konuştu. Kurz, Aksaray kamyon fabrikasının dünyanın en modern fabrikalarından biri olduğunu kaydetti.
TÜRKİYE'YE GÜVENİMİZ TAM
Kurz, Aksaray fabrikasının 120 binden fazla kamyon ürettiğini ve 22 bin adet taşıtı ihraç ettiğini kaydetti. Kurz, Atego ve Axor modellerinin yanı sıra Mercedes-Benz kamyonlarının premium kategorisi olan Actros'un da eklenmesiyle Aksaray fabrikasının, dünyadaki öneminin daha da arttığını dile getirdi. Kurz "Bu karar, şirketin Türkiye'ye olan tam güvenini ve stratejik önemi bir kez daha vurguluyor" dedi. Kurz, bu yıl Aksaray'a 12 milyon Euro'luk da yatırım yapılacağını söyledi.
Düşük yakıtta rekortmen
Kamyon Üretiminden Sorumlu Teknik Direktör Gerald Jank, Acros'un en az yakıtta rekortmen olduğunu vurguladı. Jank, Actros'un 100 kilometrede 19.44 litre harcayarak, dünyanın en az yakıt tüketen 40 tonluk kamyonu unvanı ile Guinness Rekorlar Kitabı'na adını yazdırdığını vurguladı.
Üretim yıl sonu başlayacak
Mercedes, üretimi 2010 yılının sonunda başlayacak olan Actros'la birlikte şirketin motor gücü 160 HP ile 600 HP arasında değişen geniş bir ürün yelpazesini Aksaray'dan gerçekleştirecek. Yöneticiler, bu adımın, Mercedes-Benz'in Avrupa'daki iki önemli kamyon üretim tesisi olan Wörth ve Aksaray fabrikaları için kapasite kullanımında da büyük oranda esneklik sağlayacağını ve kapasite kullanımını iyileştireceğini anlattı.
BRIC grubuna Türkiye'nin eklenmesi şart
Mercedes-Benz Avrupa Üretim Ağı Direktörü Yarış Pürsün, Actros modelinin Aksaray'da üretilmesinin fabrika tarihinde bir dönüm noktası olacağını dile getirdi. Yarış Pürsün "Biz Türkiye'yi, Türkiye'nin önemini ve büyüme potansiyelini çok erken anladık. Aksaray bu kaliteyi her zaman tutturabildi. Bu kalite olmasaydı Actros'u Aksaray'a getiremezdik. Aksaray kendisini kanıtladı" dedi. Pürsün, uluslararası yatırımcıların en çok gittiği ülkeler olan Brezilya, Rusya, Hindistan ve Çin (BRIC) ülkelerine T'nin yani Türkiye'nin de ilave edilmesi gerektiğini belirterek "Bütün dünya BRIC ülkelerini konuşuyor. Bunun T'si eksiktir. Bütün yatırımlarımızla Türkiye'nin önemini anladık. BRIC'in T'si eksik ve Türkiye bu konuda daha atak olmalı " dedi.
Star
Guinness'e giren kamyon 12 milyon euro yatırımla Aksaray'da üretilecek
Otomotiv devi Mercedes Benz, Türkiye'ye yeni görev verdi. Düşük yakıt tüketimiyle Guinness Rekorlar Kitabı'na giren Mercedes'in kamyondaki amiral gemisi ve en pahalısı Actros, 12 milyon euroluk yatırımla artık Türkiye'de üretilecek
Mercedes-Benz Türkiye, Aksaray Kamyon Fabrikası'nda ürettiği modellere bir yenisini daha ekliyor. Mercedes-Benz Türk (MBT) Direktörler Kurulu Başkanı Wolf-Dieter Kurz, 'Mercedes-Benz kamyonlarının amiral gemisi Actros da artık Türkiye'de üretilecek'' dedi.
Alman otomotiv devinin başlangıçta iç pazar ve sonrasında Türkiye'ye komşu ülkeler için 1.000 adetlik üretim planladığı Actros serisi kamyonlar, Türkiye ile aynı anda Almanya'da üretilmeye devam edecek. Mercedes'in Actros serisi lüks kamyonları TÜrkiye'de 100-154 bin euro aralığında fiyatlarla satılıyor.
120 BİN KAMYON ÜRETTİ
Aralık 2010 tarihinde başlayacak Actros üretimiyle birlikte 160 ile 600 beygir gücü arasında değişen motorlara sahip kamyon modellerini Aksaray fabrikasından sunacağını ifade eden Kurz, bu yıl fabrikaya 12 milyon euro yatırım yapacaklarını, bunun içinde Actros yatırımının da yer aldığını belirtti.
Fabrikanın 1986 yılında faaliyete geçtiğini hatırlatan Kurz, o tarihten bu yana fabrikanın 120 bin adetten çok kamyon ürettiğini ve 22 bin adet kamyonu da ihraç ettiğini kaydederken, 2009 yılında 6 ton ve üzeri kamyon pazarında yüzde 33,5'lik, 9 ton ve üzeri kamyon pazarında da yüzde 41,1'lik pazar payına ulaştıklarını dile getirdi.
YAKIT EKONOMİSİ REKOR KIRDI
Mercedes-Benz Türk Kamyon Üretiminden Sorumlu Teknik Direktör Gerald Jank da 2008 yılında yüklü bir 1844 LS modeliyle gerçekleştirilen 10 bin kilometrelik testte 100 kilometrede 19.44 litre tüketerek düşük yakıt tüketimini gösteren Actros'un, 'dünyanın en az yakıt tüketen 40 tonluk kamyonu'' unvanıyla Guinness Rekorlar Kitabı'nda yer aldığını hatırlattı. 2009 yılında 4 bin 636 adet parçanın 206 yerli sanayi kuruluşundan temin edildiğini belirten Jank, yılda bin adetlik bir üretimle başlayacaklarını, talep gelirse üretimi artırabileceklerini bildirdi.
'BRIC'İN TÜRKİYE'Sİ EKSİK'
Mercedes-Benz Kamyon Grubu Avrupa Üretim Ağı Direktörü Yarış Pürsün ise Actros modelinin dünyanın ''en iyi'', ''en çok'' satan kamyonu olduğunu ve 2009 yılının kamyonu seçildiğini ifade ederek, bu modeli Aksaray'a getirerek, Türk müşterisine en iyi kamyonu buradan sunma imkanına kavuştuklarını belirtti. Yarış Pürsün, şunları söyledi: 'Biz Türkiye'yi, Türkiye'nin önemini ve büyüme potansiyelini çok erken anladık. Hiçbir zaman iniş çıkışlara bakmadık. Kötü günlerde pazardan çıkıp, iyi günlerde yine ortaya çıkmadık. Biz yatırımımıza her zaman devam ettik ve krizin etkileri azalmak üzere ama yine de bir kriz içindeyiz. Biz buraya gelip yeni bir yatırımı açıklıyoruz. Bu Türkiye'ye bir mesajdır. Yani Türkiye'ye güvenimiz çok büyüktür. Bütün dünya BRIC ülkelerini, Brezilya, Rusya, Hindistan ve Çin'i konuşuyor. Bunun T'si eksiktir. Biz bunu anladık.'
Akşam
Actros Aksaray'a geldi
Mercedes-Benz kamyonlarının amiral gemisi Actros, artık Aksaray Kamyon Fabrikası'nda da üretilecek
Mercedes-Benz Türk, Aksaray Kamyon Fabrikası'nda Actros modelini üretecek. Atego ve Axor modellerinin yanı sıra Mercedes-Benz kamyonlarının premium kategorisi olan Actros'un da ürün gamına eklenmesiyle Aksaray Fabrikası, dünya çapındaki Mercedes-Benz kamyon üretim ağında önemini daha da artırıyor.
Aralık 2010'da başlayacak olan Actros üretimi ile birlikte Mercedes-Benz Türk, motor gücü 160 HP ile 600 HP arasında değişen geniş bir ürün yelpazesini Aksaray'dan dünyaya sunacak.
PAZARDAKİ KONUMU GÜÇLENECEK
Almanya merkezli Mercedes-Benz Türk A.Ş Direktörler Kurulu Başkanı Wolf-Dieter Kurz, Actros'un üretiminin Aksaray'da gerçekleştirilmesi ile ürün gamını mükemmel hale getirdiğini belirtti.
"Bu karar, Türkiye'ye olan tam güveni ve Türkiye pazarına verilen stratejik önemi bir kez daha vurguluyor" diyen Kurz şöyle konuştu: "Actros'un Aksaray'da üretilmesi, pazardaki konumumuzu güçlendirirken aynı zamanda Türkiye otomotiv sektörü gelişimine de önemli katkılarda bulunacak."
İHRACAT HEDEFİ ORTADOĞU
Yarış Pürsün, önümüzdeki yıl ihracat potansiyelinin de artacağına dikkat çekerek, "Dünyanın en iyi kamyonu Aksaray'da üretilecek. Bunun devamı var ve gelecek" dedi. Mercedes-Benz'in Aksaray'da üreteceği Actros, Avrupa'da 3 kez yılın kamyonu seçildi.
Aksaray'da yılda 1000 ünitelik bir üretim gerçekleştireceklerini söyleyen Mercedes-Benz Türk Kamyon Üretiminden Sorumlu Teknik Direktörü Gerald Jank, ilk olarak Türkiye'nin komşu ülkelerine ve Ortadoğu pazarına ihracat hedeflediklerini kaydetti.
YÜZDE 35 PAZAR PAYIYLA
1'inci Mercedes-Benz Kamyon Grubu Avrupa Üretim Ağı Direktörü Yarış Pürsün, Actros'un Aksaray'da üretilmesi konusunda Mercedes-Benz'in Avrupa'daki iki önemli kamyon üretim tesisi olan Wörth ve Aksaray Fabrikaları için kapasite açısından büyük esneklik sağlayacağını söyledi.
Actros'un Türkiye'de üretilmesini fabrika tarihinde bir dönüm noktası olarak nitelendiren Pürsün, "Türkiye'de yüzde 35'e varan pazar payıyla 1'inci sırasındayız. 2'nci sıradakilerin payları yüzde 12'yi geçemiyor" diye konuştu.
Posta