Merinos Turquality konseptiyle ile mağazalar açacak!
Merinos Halı, Dış Ticaret Müsteşarlığı tarafından dünyada güçlü Türk markaları geliştirilerek ülkemizin ihracatını artırmak için verilen markalaşma programı Turquality kapsamında halı sektöründe ilk belgeyi alan firma oldu
Gaziantepte ve Rusyadaki fabrikalarıyla dünyanın en büyük makine halısı
üreticisi konumunda bulunan Merinos Halı, yurt dışında mağazalar zinciri kuracak.
Turquality kapsamında alacağı destekle mağazalaşma atağını hızlandıracak olan
Merinos, başta Amerika ve Avrupa olmak üzere Ortadoğu ülkeleri Rusya ve
Avustralyada hem kendi mağazalarını açacak hem bayilik verecek.
Geçen yıl 100 milyon dolarlık ihracat gerçekleştiren Merinos Halı,
ihracatta daha hızlı büyümeyi hedefliyor.
Merinos Halı Yönetim Kurulu Üyesi Mahmut Erdemoğlu AA muhabirine yaptığı
açıklamada, dünyanın ilk ve tek devlet destekli markalaşma programı olan
Turqualitye bu yıl başvurduklarını ve gerekli incelemelerden sonra destek almaya
hak kazandıklarını belirtti.
Erdemoğlu, "Şu anda halı konusunda Turquality belgesi alan tek firmayız.
Bu yurt dışındaki yapılanmamızda, mağazalaşmamızda, depolaşmamızda, daha fazla
noktada müşterilere ulaşmamızda bize avantaj sağlayacak. Zaten bizim buna benzer
planlarımız vardı. 8-10 yılda ulaşılacak noktalara bu destekle birlikte 3-4 yıl
gibi kısa zamanda ulaşacağız" dedi.
"AMERİKADAN AVUSTRALYAYA KADAR MAĞAZA AÇMA ATAĞI"
Yurt dışında franchising yöntemiyle 30 halı mağazaları bulunduğunu
bildiren Erdemoğlu, Turquality belgesini hem halı olarak hem de mobilya olarak
aldıklarını, bazı yerlerde yapılanmaları halı olmakla birlikte çoğunlukla
Merinosun ürettiği halı, mobilya ve ev tekstili ürünlerinin teşhir edileceği
mağazalar şeklinde olacağını ifade etti.
Erdemoğlu, dünyada kaç mağaza açacaklarına ilişkin şunları söyledi:
"Zaten belgenin gerektirdiği sınır var; önümüzdeki 5 yılda kendi
mağazamız olarak en fazla 100 mağaza açabiliyoruz, francasing sistemimizle de 200
mağaza açabiliyoruz. Biz bu rakamları belirledik, ülke ülke dağılımını yaptık ve
çalışmalara başladık. Öncelikle büyük satış yaptığımız bölgeler hedef pazarımız.
İlk etapta hedefimiz Amerika, Avrupa ve Ortadoğu ülkeleri, Avustralya var. Diğer
bölgeler de Kazakistan olsun Rusya olsun Arabistan olsun gerek Merinos olarak
yoğun satış yaptığımız gerekse Türkiyenin halı satışında yoğun olduğu ülkelerde
ağırlıkla mağazalaşmaya başlıyoruz. Bu yıl içinde 10-15 civarında mağaza açacağız
ama 2012, 2013 ve 2014 yıllarında hız kazanacak."
"HEDEFLERİMİZİN ÜZERİNDEYİZ"
Son 3 yıldır dünyanın en büyük marketler zinciriyle çalıştıklarını
vurgulayan Mahmut Erdemoğlu, Amerikada Wall Mart, Ross ve Loweste, Rusyada
Merlin ve Casoramada, Almanyada Roller, Kiberk ve Lutz zincirlerinde Merinos
Halının yer aldığına dikkati çekti.
Erdemoğlu, "Şu anda dünyanın en büyük marketler zinciri İkea ile
çalışmaya başlıyoruz. Bu zincirlere girmek kolay değil. Burada en az 2 yıllık
bir süreçten geçiyorsunuz. İnsan kaynaklarından planlamaya, pazarlamanda
ihracata, desen bölümünden üretim şartlarına kadar bütün organizasyonun çok ince
detayına kadar yapılan bir incelemenin sonucunda karar veriyorlar. Dünya
ölçeğinde bir altyapınız olması gerekiyor" diye konuştu.
Türkiyede 6 bin noktada Merinos halının satıldığını, mobilya ve halının
birlikte sergilendiği 300 showroomları olduğunu bildiren Erdemoğlu, önümüzdeki 5
yılda bu mağaza sayısını bine çıkaracaklarını kaydetti.
Bu yılı nasıl geçirdiklerinden bahsederken Mahmut Erdemoğlu, 70e yakın
ülkeye ihracat yaptıklarını anımsatarak, şunları söyledi:
"Merinos olarak hatta Erdemoğlu Holding olarak, yılbaşında hedef olarak
belirlediğimiz gerek iç piyasa gerekse ihracat rakamlarını şu anda
gerçekleştirdik ve üzerindeyiz. Geçen yılki ihracatımızı 2011 yılının 8. ayı
sonunda yakalamış durumdayız. Bu demektir ki, ihracatımızda yüzde 30-35 fazlalık
olacak. 2010 yılında halı ihracatımız 100 milyon dolardı, grup ihracatı 135
milyon dolardı. Bu yıl inşallah grup olarak hedefimiz 200 milyon dolara
yaklaşacak."
TURQUALITY NEDİR
Dünyanın devlet destekli ilk ve tek markalaşma programı olan Turquality,
marka yarama potansiyeli olan firmaları belirleyerek oluşturulan platform
çerçevesinde desteklemeyi hedefliyor. Çalışma grubu, Ekonomi Bakanlığı, Türkiye
İhracatçılar Meclisi ve İhracatçı Birlikleri ile özel sektör temsilcilerinden
oluşuyor. Proje 2004 yılında tekstil ve hazır giyim sektöründen 15 firmayı
kapsamında bulunduran bir pilot proje olarak hayata geçti.
Turquality ile "marka potansiyeli olan firmalara global bir marka olma
yolunda finansal kaynak sağlamak; firmaların ve markaların gelişişimlerine
yönelik strateji, operasyon, organizasyon ve teknoloji danışmanlığı çalışmaları
ile destek olmak; program kapsamında bulunan firmaların yönetim birimlerine
yönelik eğitim desteği vermek suretiyle toplam insan kaynaklarını güçlendirmek;
iletişim ve tanıtım faaliyetleri ile yurt dışında olumlu Türk malı imajını
oluşturulmasını sağlamak; istihbarat desteği sağlamak" hedefleniyor.
AA