26 / 11 / 2024

Merinos Turquality konseptiyle ile mağazalar açacak!

Merinos Turquality konseptiyle ile mağazalar açacak!

 Merinos Halı, Dış Ticaret Müsteşarlığı tarafından dünyada güçlü Türk markaları geliştirilerek ülkemizin ihracatını artırmak için verilen markalaşma programı Turquality kapsamında halı sektöründe ilk belgeyi alan firma oldu




         Gaziantepte ve Rusyadaki fabrikalarıyla dünyanın en büyük makine halısı
 üreticisi konumunda bulunan Merinos Halı, yurt dışında mağazalar zinciri kuracak.
 Turquality kapsamında alacağı destekle mağazalaşma atağını hızlandıracak olan
 Merinos, başta Amerika ve Avrupa olmak üzere Ortadoğu ülkeleri Rusya ve
 Avustralyada hem kendi mağazalarını açacak hem bayilik verecek.
         Geçen yıl 100 milyon dolarlık ihracat gerçekleştiren Merinos Halı,
 ihracatta daha hızlı büyümeyi hedefliyor.

         Merinos Halı Yönetim Kurulu Üyesi Mahmut Erdemoğlu AA muhabirine yaptığı
 açıklamada, dünyanın ilk ve tek devlet destekli markalaşma programı olan
 Turqualitye bu yıl başvurduklarını ve gerekli incelemelerden sonra destek almaya
 hak kazandıklarını belirtti.
         Erdemoğlu, "Şu anda halı konusunda Turquality belgesi alan tek firmayız.
 Bu yurt dışındaki yapılanmamızda, mağazalaşmamızda, depolaşmamızda, daha fazla
 noktada müşterilere ulaşmamızda bize avantaj sağlayacak. Zaten bizim buna benzer
 planlarımız vardı. 8-10 yılda ulaşılacak noktalara bu destekle birlikte 3-4 yıl
 gibi kısa zamanda ulaşacağız" dedi.

         "AMERİKADAN AVUSTRALYAYA KADAR MAĞAZA AÇMA ATAĞI"
         Yurt dışında franchising yöntemiyle 30 halı mağazaları bulunduğunu
 bildiren Erdemoğlu, Turquality belgesini hem halı olarak hem de mobilya olarak
 aldıklarını, bazı yerlerde yapılanmaları halı olmakla birlikte çoğunlukla
 Merinosun ürettiği halı, mobilya ve ev tekstili ürünlerinin teşhir edileceği
 mağazalar şeklinde olacağını ifade etti.

         Erdemoğlu, dünyada kaç mağaza açacaklarına ilişkin şunları söyledi:
         "Zaten belgenin gerektirdiği sınır var; önümüzdeki 5 yılda kendi
 mağazamız olarak en fazla 100 mağaza açabiliyoruz, francasing sistemimizle de 200
 mağaza açabiliyoruz. Biz bu rakamları belirledik, ülke ülke dağılımını yaptık ve
 çalışmalara başladık. Öncelikle büyük satış yaptığımız bölgeler hedef pazarımız.
 İlk etapta hedefimiz Amerika, Avrupa ve Ortadoğu ülkeleri, Avustralya var. Diğer
 bölgeler de Kazakistan olsun Rusya olsun Arabistan olsun gerek Merinos olarak
 yoğun satış yaptığımız gerekse Türkiyenin halı satışında yoğun olduğu ülkelerde
 ağırlıkla mağazalaşmaya başlıyoruz. Bu yıl içinde 10-15 civarında mağaza açacağız
 ama  2012, 2013 ve 2014 yıllarında hız kazanacak."

         "HEDEFLERİMİZİN ÜZERİNDEYİZ"
         Son 3 yıldır dünyanın en büyük marketler zinciriyle çalıştıklarını
 vurgulayan Mahmut Erdemoğlu, Amerikada Wall Mart, Ross ve Loweste, Rusyada
 Merlin ve Casoramada, Almanyada Roller, Kiberk ve Lutz zincirlerinde Merinos
 Halının yer aldığına dikkati çekti.
         Erdemoğlu, "Şu anda dünyanın en büyük marketler zinciri İkea ile
 çalışmaya başlıyoruz. Bu zincirlere girmek kolay değil.  Burada en az 2 yıllık
 bir süreçten geçiyorsunuz. İnsan kaynaklarından planlamaya, pazarlamanda
 ihracata, desen bölümünden üretim şartlarına kadar bütün organizasyonun çok ince
 detayına kadar yapılan bir incelemenin sonucunda karar veriyorlar. Dünya
 ölçeğinde bir altyapınız olması gerekiyor" diye konuştu.
         Türkiyede 6 bin noktada Merinos halının satıldığını, mobilya ve halının
 birlikte sergilendiği 300 showroomları olduğunu bildiren Erdemoğlu, önümüzdeki 5
 yılda bu mağaza sayısını bine çıkaracaklarını kaydetti.

         Bu yılı nasıl geçirdiklerinden bahsederken Mahmut Erdemoğlu, 70e yakın
 ülkeye ihracat yaptıklarını anımsatarak, şunları söyledi:
         "Merinos olarak hatta Erdemoğlu Holding olarak, yılbaşında hedef olarak
 belirlediğimiz gerek iç piyasa gerekse ihracat rakamlarını şu anda
 gerçekleştirdik ve üzerindeyiz. Geçen yılki ihracatımızı 2011 yılının 8. ayı
 sonunda yakalamış durumdayız. Bu demektir ki, ihracatımızda yüzde 30-35 fazlalık
 olacak. 2010 yılında halı ihracatımız 100 milyon dolardı, grup ihracatı 135
 milyon dolardı. Bu yıl inşallah grup olarak hedefimiz 200 milyon dolara
 yaklaşacak."

         TURQUALITY NEDİR
         Dünyanın devlet destekli ilk ve tek markalaşma programı olan Turquality,
 marka yarama potansiyeli olan firmaları belirleyerek oluşturulan platform
 çerçevesinde desteklemeyi hedefliyor. Çalışma grubu, Ekonomi Bakanlığı, Türkiye
 İhracatçılar Meclisi ve İhracatçı Birlikleri ile özel sektör temsilcilerinden
 oluşuyor. Proje 2004 yılında tekstil ve hazır giyim sektöründen 15 firmayı
 kapsamında bulunduran bir pilot proje olarak hayata geçti.
         Turquality ile "marka potansiyeli olan firmalara global bir marka olma
 yolunda finansal kaynak sağlamak; firmaların ve markaların gelişişimlerine
 yönelik strateji, operasyon, organizasyon ve teknoloji danışmanlığı çalışmaları
 ile destek olmak; program kapsamında bulunan firmaların yönetim birimlerine
 yönelik eğitim desteği vermek suretiyle toplam insan kaynaklarını güçlendirmek;
 iletişim ve tanıtım faaliyetleri ile yurt dışında olumlu Türk malı imajını
 oluşturulmasını sağlamak; istihbarat desteği sağlamak" hedefleniyor.
         AA


Geri Dön