Genel

Metro, 2010'da mağaza açılışlarını hızlandıracak

Metro Market CEO'su Muller, 2012'ye kadar market markalı ürünlerinin satış oranını yüzde 10'dan 20'ye çıkarmayı hedeflediklerini söyledi

Market markalarına yapılan tüketici harcamalarındaki artış Metro'yu da bu alanda yeni yatırımlar yapmaya yöneltti. Almanya'nın Düsseldorf kentinde profesyonel müşterilerinin ihtiyacını karşılamaya yönelik 6 özel markayı kapsayan yeni market markalı ürün stratejisini tanıtan Metro Toptancı Market Üst Yöneticisi (CEO) ve Metro Group Yönetim Kurulu Üyesi Frans 2012'ye kadar, kendi marketlerinin markasını taşıyan ürünlerinin satış yüzdesini yüzde 10'dan yüzde 20'ye çıkarmayı hedeflediğini bildirdi. 15 ülkeden gazetecilerin katıldığı basın toplantısında konuşan Muller, "2008 yılı rakamları dikkate alındığında, bu artış toplam 6 milyar euro değerinde bir satış anlamına geliyor'' diye konuştu. Muller, yeni market markalı ürün stratejileriyle, ana müşterileri olan oteller, restoranlar, tüccarlar ve ofislerinW. H. Muller,  özel ihtiyaçlarına daha derinlemesine odaklandıklarını, kişiye özel çözümler sunduklarını söyledi. Metro market markaları, Aro, Fine Food, Horeca Select, H-Line, Rioba ve Sigma'dan oluşuyor.

'2010 YILINDA YATIRIMLARIMIZI ARTIRACAĞIZ'
Türkiye pazarı için 2010'da çok pozitif olduklarını belirten Muller "2010'da Metro Cash & Carry, Real, Media Markt'ta yatırımlarımızı kesinlikle artıracağız. Türkiye'de birçok mağaza açılışı yapacağız. İki hafta sonra denetimcilerin ve hissedarların toplantısı var. Ne kadar yatırım yapılacağına karar verilecek'' dedi.
Sabah

Konuyla ilgili basında yer alan diğer haberler

Metro: Türkiye dinamik pazar yatırım sürecek

Alman Metro Market, 2010'da Türkiye'de mağaza açılışlarını hızlandıracak. Metro Market CEO'su Frans Muller, "Türkiye çok dinamik bir pazar, başta Metro Cash&Carry olmak üzere yatırımlarımızı kesinlikle artıracağız" dedi.

ALMAN Metro Group bünyesindeki Metro Market'in CEO'su ve Metro Group Yönetim Kurulu Üyesi Frans Muller, 2010'da Türkiye'de başta Metro olmak üzere Real ve Media Markt yatırımlarını artıracaklarını açıkladı. Türkiye'deki faaliyetlerinden çok memnun olduklarını belirten Muller, "2010'da başta Metro Cash&Carry olmak üzere yatırımlarımızı kesinlikle artıracağız. Türkiye çok dinamik bir pazar. Krize rağmen pazarda Metro olarak payımızı artırdık" dedi. Yeni market markalı (own brand) ürün stratejisini tanıtan Metro Market, 2012'ye kadar  bu ürünlerinin payını tüm satışların içinde yüzde 10'dan yüzde 20'ye çıkararak 6 milyar Euro'luk satış elde etmeyi hedefliyor.
Yatırım hızlanıyor
Metro Cash&Carry'nin yeni market markalı (own brand) ürün stratejisinin tanıtıldığı toplantıda konuşan Frans Muller, şunları söyledi: "2010'da Türkiye için iyimser bir görüşe sahibiz. Türkiye'de bir çok mağaza açılışı yapacağız. İki hafta sonra denetimcilerin ve hissedarların toplantısı var. Ne  kadar yatırım yapılacağına karar verilecek. Müşteriler krizde zorlandı, sıkıntıları bize de yansıdı.2009'da yatırımlarımız yavaşladı ancak 2010'da tekrar hızlandıracağız."
6 ana kategori
Yeni stratejileriyle oteller, restoranlar ve ofislerin özel ihtiyaçlarına daha derinlemesine odaklandıklarını belirten Muller, şöyle konuştu: "Yeni ürünlerimiz müşterilerimizin işlerini büyütmelerinde önemli rol oynayacak. Yeni stratejimizle tüm market markalı ürünlerimizi Aro, Fine Food, H-Line, Horeca Select, Rioba ve Sigma olmak üzere 6 ana başlıkta toplayarak daha kolay anlaşılmasını sağlamayı hedefledik. Ürünlerin satış fiyatları benzer markalı ürünlerin fiyatlarına kıyasla yüzde 10 ile 20 arasında daha düşük fiyatlı."

Rakamlarla Metro Market

30 ülkede toplam 660 mağazada faaliyet gösteriyor.
Yıllık 33.1 milyar Euro ciroya sahip.
100 bin çalışanı bulunuyor.
Türkiye'de 13 mağazası bulunuyor. Bu ay açılacak Pendik'teki yatırım
ile bu sayı 14'e çıkacak.
Metro Market, önümüzdeki yıl Türkiye'de 20. yılını kutlayacak.
Metro Market'in Türkiye'de 3 bin çalışanı bulunuyor.

GDO'suz dünya düşünülemez ama ülke kurallarına uyuyoruz

METRO Market'in CEO'su Frans Muller, Türkiye'de son dönemde çok tartışılan genetiği değiştirilmiş organizmalara (GDO) da değinerek şu değerlendirmeyi yaptı: "Bu konuda her ülkenin kuralları var. Metro Cash & Carry olarak her ülkenin kural ve kaidelerine uyuyoruz. GDO çok önemli bir konu. GDO'suz bir dünya düşünülemez."

Müşterilerle birlikte kategoriler oluşturuldu

YENİ markaların müşterilerle işbirliği yapılarak geliştirildiğini aktaran Frans Muller, "Görüşmelerde müşteriler, kalite, performans, ambalaj ve fiyat gibi konulardaki ihtiyaçlarını belirttiler. Metro Market iç ve dış laboratuvar testlerinin yanı sıra pazar araştırmaları da gerçekleştirdi" dedi.   
Meltem Kara/Hürriyet

Metro, yeni mağaza kararını iki hafta sonra açıklayacak
  
Metro Toptancı Market CEO'su Muller, '2010'da yatırımlarımızı kesinlikle artıracağız. Ne kadar yatırım yapılacağına iki hafta sonraki denetimciler ve hissedarlar toplantısında karar verilecek' dedi

METRO Toptancı Market, profesyonel müşterilerinin ihtiyacını karşılamaya yönelik 6 özel markayı kapsayan yeni market markalı ürün stratejisini tanıttı. Metro Toptancı Market yeni market markalı ürün portfolyosunu hizmet verdiği 30 ülkede aşamalı olarak hayata geçiriyor.

YATIRIMLAR SÜRECEK
Metro Toptancı Market CEO'su ve Metro Group Yönetim Kurulu Üyesi Frans W. H. Muller 'Yeni market markalı ürün stratejimizle ana müşterilerimiz olan oteller, restoranlar, tüccarlar ve ofislerin özel ihtiyaçlarına daha derinlemesine odaklanıyoruz. Rekabetçi fiyat politikası da dikkate alındığında, market markalı ürünlerimiz profesyonel müşterilerimizin işlerini büyütmelerinde büyük fayda sağlayacaktır' diye konuştu. Müller, Türkiye'deki yatırım planlarıyla ilgili olarak şunları belirtti: 'Türkiye'den çok memnunuz, çok dinamik bir pazar. Türkiye pazarı için 2010'da çok pozitifiz. Metro Chas & Carry, Real, Media Markt'da yatırımlarımızı artıracağız. Türkiye'de birçok mağaza açılışı yapacağız. İki hafta sonra denetimcilerin ve hissedarların toplantısı var. Ne kadar yatırım yapılacağına karar verilecek' diye konuştu.

GDO'suz olmaz ama kurala da uymak lazım
FRANS Muller, Genetiği Değiştirilmiş Organizmalarla (GDO) ilgili tartışmalara ilişkin olarak da 'GDO'suz bir dünya düşünülemez ama her ülkenin kuralları var ve kurallara da uyulması lazım. Bütün ülkelerin kural ve kaidelerine uyuyoruz' diye konuştu.
Akşam