23 / 12 / 2024

Metro sezon mağazaları açıyor!

Metro sezon mağazaları açıyor!

Metro Toptancı Market, organize perakende sektöründeki rekabete ayak uydurmak için birden fazla strateji geliştiriyor. Bunlardan en yenisi de 'sezon mağazacılığı'. Şirket, özellikle kıyı bölgelerde, 12 ay açık kalacak.



Metro Toptancı Market, organize perakende sektöründeki rekabete ayak uydurmak için birden fazla strateji geliştiriyor. Bunlardan en yenisi de 'sezon mağazacılığı'. Pilot çalışmalardan olumlu geri dönüşler alan şirket, özellikle kıyı bölgelerde, 12 ay açık kalıp, yazın faaliyetlerini artıracak yeni mağaza konseptinin sayısını hızla artıracak.  Organize perakende sektöründe deyim yerinde ise kartlar yeniden karılıyor. İddialı satın almalar dengeleri önemli ölçüde değiştirecek.  Sektörün büyük oyuncularından Metro da yarışta öne çıkabilmek için önemli stratejiler geliştiriyor.  Gündeminde birden fazla konu başlığı olduğunu söylemeliyiz öncelikle. Üç ana grup müşterisi olan Metro Toptancı Market, bakkal-esnaf, toptancı kesimi ve restoran vs üzerine odaklı bir çalışma yürütüyor. 


Son dönemde özellikle restoran, otel gibi işletmelere dönük, müşterinin ayağına giderek sipariş alıp ürün tedariği sağlayan Metro, 2014'te 205 bin sevkiyat gerçekleştirdi. Yılda 300 bin müşteri ile Metro grubu Metro Global Metro Türkiye Ciro 31 milyar Euro 3.2 milyar TL istihdam 250 bin 5 bin Mağaza 750 31 Müşteri 21 mj)yon 1 mı bir görüşme gerçekleşti. Metro'nun özel önem verdiği gündem maddelerinden biri de yerel ürünü öne çıkaran coğrafi işaretli ürün sahası. Türkiye'nin farklı yörelerinden 50 coğrafi işaretli ürünü tüketicilerle buluşturan Metro Toptan, ayrıca 10 Avrupa ülkesine de bu ürünlerin ihracatına başladı. Kubilay Özerkan, Metro Türkiye raflarında yüzde 97 oranında yerel ürünlerin yer aldığını vurguladı. Metro raflarında bu çalışma kapsamında Finike Portakalı'ndan Karacadağ Pirinci'ne. Antakya'nın ünlü Halhali Zeytini'nden Ortaca Limonu'na, Taşköprü Sarımsağı'na kadar çok çeşitli yerel ürünler yer alıyor.  Metro Toptan'ın bu uğraşında destek aldığı akademisyen ise alanında dünya çapında şöhrete sahip bir isim, Prof. Dr. Yavuz Tekelioğlu. 15 yıldır coğrafi işaretler konusunda çalışan Tekelioğlu, Fransa'da da uzun yıllar bu sahada önemli hizmetler sundu.  2014'te 3 bin 500 yata birebir ürün hizmeti sunulmuş. 


SEZONLUK MAĞAZA! 

Metro'nun üzerinde çalıştığı yeni mağaza konsepti ise 'sezon mağazacılığı' üzerine. Özellikle kıyı bölgelerinde öne çıkarılacak. Pilot çalışmalardan olumlu sonuç alan Metro, kıyı bölgelerindeki ağırlıklı sezon dönemlerine dönük hizmet yürütecek mağaza yapılanmasının sayısını artıracak. Kuşadası, Bodrum gibi bölgelerden pozitif dönüşler aldıklarını söyleyen Kubilay Özerkan, "Amacımız örneğin yaz dönemlerinde yoğunluğu çok artan bölgelere özel hizmet sunmak. Mağazalar 12 ay açık kalacak. Ancak asıl yoğunluğunu yaz dönemlerine verecek. En taze sebze meyve, et, balık hizmeti öncelikli olacak" diye konuşuyor.  Mağazaların büyüklüğü 2 bin m2 civarında olacak.  Metro Türkiye, aslında ciddi yatırımcı bir grup. Bu yıl da iki adet 4 bin 500 metre üstü mağaza açılacak. Biri Malatya'da, diğeri rekabet açısından gizli tutuluyor. Birkaç tane de 2 bin metrekare civarında mağaza açılacak.  İçinde sezon mağazaları da var. Ancak, yatırımları konusunda daha ayrıntılı ve rakamsal bilgi, Almanya'ya bağlı olduklarından verilemiyor. 


Ekonomist 


Geri Dön