Sırmasion yeni mağazalar açıyor!
Gümüş ve porselende dünya markalarını satan Sırmasion, yeni mağazalar açacak. Sırmasion 12’li ve de 24’lü sofra takımlarını da kiralayarak müşterilerine farklı bir hizmet sunmayı planlıyor.
Şirin Yalçın, Rosella Karabacak ve Nurhan Karabacak’ın kurduğu Sırmasion, gümüşte Ercuis, porselende Limoges, Lalique, Cristallerie de Montbronn, Carl Rotter, Galant, Griffe gibi dünyanın önde gelen markalarının ürünlerini Türk tüketicisiyle buluşturuyor. Nişantaşı ile Zorlu Center’daki mağazalarında hizmet veren Sırmasion’da hedef İstanbul’da Bağdat Caddesi’nde ve Anadolu’da yeni mağazalar açmak.
Satışlarının yüzde 40’ı evlilik listelerinden oluşan Sırmasion, kumbara sistemiyle isteyenlerin tek tabak fiyatı bile ödeyerek evlilik listesine katılmasını sağlıyor. Sırmasion asıl büyümesini ise 12’li ve 24’lü sofra takımlarını kiralayarak yapmayı planlıyor. Sırmasion’da sofra takımlarının fiyatı 3 bin liradan başlıyor, altın kaplama olanlarda 100 bin liraya kadar çıkıyor.
Araplar’dan büyük ilgi
Artık evlilik listelerinin altına alternatif olduğunu, hem hediye alan hem hediye alınan için işi kolaylaştırdığını belirten Şirin Yalçın, “Biz özellikle rakiplerimizde olmayan kumbara sistemiyle herkesin bütçesine göre evlilik listesine katkıda bulunmasını sağlıyoruz. İsteyen 200 TL, isteyen 1.000 TL verip listeye katkıda bulunabiliyor. Şu anda evlilik listesi yapanlar müşterilerimizin yüzde 40’ını oluşturuyor. Aslında biz ‘Ayıp olur’ mantığını kırmak istiyoruz” dedi.
Evlilik listesi yapanlardan sonra Ortadoğulu turistlerin en iyi müşteri kitlelerini oluşturduğunu kaydeden Şirin, sözlerini şöyle sürdürdü: “Mağazalarımızda Türk tasarımcıların da ürünlerini satıyoruz. Ortadoğulu turistler özellikle Türk tasarımcıların ürünlerine ilgi gösteriyor. Şu anda satışlarımızda yabancıların payı yüzde 20’yi geçti. Özellikle Zorlu mağazamızda Arap turistlerin yoğun ilgisini çekiyor” diye konuştu. Daha uygun fiyatlı bir ürün gamını tüketicilere sunmayı ve önümüzdeki dönemde sofra takımını kiralama gibi projelerini hayata geçirmeyi planladıklarını dile getiren Yalçın, “Amacımız 12’li ve 24’lü takımlarla dört dörtlük sofra kurmak isteyenlere hizmet vermek. Bunun büyük ilgi göreceğine inanıyoruz” dedi.
Derneklere destek olacak
Yalçın, Sırmasion’daki satışlarından sosyal sorumluluk projelerine kaynak aktaracaklarını da vurguladı. Yalçın, özel günlerde özel ürünlerde cironun bir bölümünü kurucusu olduğu Aralık Derneği veya diğer önemli derneklere bağışlayacaklarını kaydetti.
Her yıl ciroyu katlayarak büyüyecekler
Modern, gençlerin de ilgi duyabileceği 27 dünya markasını müşterilerine sunduklarını belirten Rosella Karabacak, “Sırmasion’un temeli 1995’te Nurhan Karabacak’ın açtığı Sırma’ya dayanıyor. Biz markayı modernleştirdik. En büyük özelliğimiz kişiye özel konsept satmamız. 2013’te 1 milyon TL ciro yaptık. Bu yıl ciroyu ikiye katladık. 2015 hedefimiz 3 milyon TL” dedi. Mağazalaşma planları hakında bilgi veren Şirin Yalçın da şunları kaydetti: “İstanbul’da 3, Türkiye genelinde 7 mağaza hedefimiz var. Anadolu’dan talep alıyoruz. Franchise yoluyla büyümeyi öngörüyoruz. İstanbul dışında ilk açılacağımız il Ankara olacak. Web sitemizi de hayata geçireceğiz.”
Vatan