28 / 07 / 2024

Metro zincirine yeni halka: Darüşşafaka

Metro zincirine yeni halka: Darüşşafaka

Haziran ayında hizmete girecek olan 4. Levent-Hacıosman metro hattının Darüşşafa istasyonu tamamlandı


SENTEZ MEKANİK 10. YIL DÖNÜMÜNÜ KUTLADI!


Yapımı 2004'te başlanan 4.Levent - Hacıosman hattında inşaatı ve ray döşeme çalışmaları tamamlanan Darüşşafaka İstasyonu'nda ilk test sürüşünü Büyükşehir Belediye Başkanı Kadir Topbaş gerçekleştirdi. Topbaş, "Metro Geçiş Köprüsü tamamlandığında Yenikapı-Taksim-Hacıosman arası 32 dakikaya inecek" dedi. Maslak Oto Sanayi İstasyonu'ndan metroya binen Başkan Topbaş, treni kendisi kullanarak Darüşşafaka İstasyonu'na ulaştı. Burada bir açıklama yapan Topbaş, 6 ay kadar önce Darüşşafaka hattında tünel birleşimini gerçekleştirdiklerini hatırlatarak, hattın bugün hazır hale getirildiğini ve test sürüşlerinin ardından Haziran ayında hizmete gireceğini söyledi.

TAKSİM'DEN 22 DAKİKA
İlk kez sefere konulan 2 bin kişilik 8'li vagon sistemiyle, şu anda 32 olan vagon sayısını çok yakında 124'e çıkartacaklarını belirten Başkan Topbaş "Bu sayede taşıma kapasitesi böylece 4 kat artmış olacak. Şu anda 4.5 dakikada bir kalkan trenlerin 70 saniyeye çekilmesi için de sinyalizasyon sistemini New York metrosuyla aynı hale getiriyoruz. Mart sonunda bu çalışmalar tamamlandığında Taksim'den Atatürk Oto Sanayi'ye kadar aktarmasız, kesintisiz ulaşım başlayacak. Tren sefer aralığı da 70 saniyeye inmiş olacak. Bu adeta yeni bir metro hattı anlamına geliyor" dedi. Haziran ayında yolcu taşımaya başlayacak olan Darüşşafaka hattı ile birlikte bu güzergahta işleyen metro hattı 18,3 kilometreye ulaşacak. Test sürüşüne başlanan Darüşşafaka hattı ile Taksim - Darüşşafaka güzergahında yolculuk 22 dakika olacak. Toplantı sonrasında gazetecilerin sorularını yanıtlayan Kadir Topbaş, bir çok yatırımlarının mahkeme kararlarıyla durdurulduğunu dile getirerek, "Efendim, ne zor bu memlekette iş yapmak. İETT arazisini sattık 1 katrilyon 156 trilyon üç yıl önce kasaya girecekti. Metro olacaktı, yol olacaktı bu şehre. Mani oldular. Ülkeyi engellemek iş yapanları durdurmak onlara mutluluk veriyor. Aynı şekilde Haliç Köprüsü'nden metro geçişini durdurmak için ellerinden geleni artlarına koymuyorlar. 'İstanbul'u tehlikeli miras listesine alın' diye UNESCO'ya şikayet ediyorla. Ama biz devam ediyoruz" diye konuştu.
Zeynel Yaman/Sabah

Konuyla ilgili basında yer alan diğer haberler

Metro bir durak daha uzadı

Metronun Atatürk Oto Sanayi-Darüşşafaka arasındaki arasındaki bölümünde test sürüşleri başladı. Hatta haziran ayında yolcu taşınmaya başlanması hedefleniyor.
Büyükşehir Belediye Başkanı Kadir Topbaş'ın katılımıyla dün yapılan test sürüşü 2 bin kişi kapasiteli sekizli dizi metro aracıyla yapıldı. Topbaş metroda son durum hakkında bilgi verdi:
“Taksim - Levent metrosu sekiz yılda bitmişti. Geçmişte yılda ortalama üç kilometre raylı sistem yapılırken bizde 15 kilometreye çıktı. Test sürüşleri Haziran ayına kadar yolcusuz devam edecek. Ayrıca 4. Levent'te yapılan aktarma da Mart ayında kaldırılacak. Hat tek trenle kat edilebilecek. Yapılan yenilemeyle 4.5 dakika olan sefer aralığı 70 saniyeye indirilecek. 2 bin kişi kapasiteli sekizli dizin treni devreye soktuk. Şu anda 32 tane vagon çalışıyor. 124'e çıkıyor bu yıl. Taşıma kapasitesi de dört kat artıyor. İstanbul trafiğinde 52 dakika olan vakit kaybını 40'lı dakikalara düşürdük.”
Test sürüşüne katılan Topbaş, gazetecilerin tekel işçileriyle ilgili Başbakan'ın ‘bazı belediyelere alınması' ile ilgili önerisine şöyle yanıt verdi: “Şu an kadrom yok ki nasıl kadro açacağım? IMF kadro verdirtmiyor. Boş kadro olsa önce itfaiyecileri alırım.”
Radikal

Metroya bir durak daha

İstanbul Büyükşehir Belediye (İBB) Başkanı Kadir Topbaş, belediye icraatlarının CHP tarafından sürekli mahkemeye götürülmesine isyan etti. Bazı çevrelerin, "Belediyenin kaynakları tükendi artık iş yapamıyorlar" sözleriyle laf ebeliği yaptığını söyleyen Topbaş, "Ne zormuş bu memlekette iş yapmak" serzenişinde bulundu.

Kadir Topbaş yapımı tamamlanan Atatürk Oto Sanayi-Darüşşafaka Metro hattında test sürüşü gerçekleştirdi. Metro'nun vatman koltuğuna geçerek ilk test sürüşünü yapan Topbaş, düzenlediği basın toplantısında yatırımlar hakkında bilgi verdi.

Bazı çevrelerin, "Belediyenin kaynağı bitti, artık yatırım yapamıyor." söylentileri çıkardığını ifade eden Topbaş, "Afedersiniz! laf ebeliği yapanlar var. Fikir üretemeyen, çare bulamayan, zaman tünelinden kalmış siyasilerin konuşmalarını zaman zaman görüyorum bundan üzüntü duyuyorum." şeklinde konuştu.

CHP Genel Başkanı Deniz Baykal'ın Tekirdağ bölgesinde yaşanan sel felaketi sonrası çizmelerini giyerek İstanbul'a geldiğini hatırlatan Topbaş, "Hatta yeni kurulan siyasi parti genel başkanı 'sayın Başkan ve Başbakan'ı asmak lazım' ifadesi kullandı. Bunların derdi bu ya hapsettirmek ya asmak. Şimdi İzmir'de, Edirne'de böyle şeyler yaşanıyor. Orada çalışan belediye başkanlarına, Valilere 'Allah yardım etsin' diyoruz. Yardım isterlerse de her zaman yardım yapmaya hazırız." diye konuştu.

Belediye olarak yapmaya çalıştıkları bir çok yatırımın mahkeme kararlarıyla durdurulduğunu dile getiren Topbaş, "Efendim, ne zor bu memlekette iş yapmak Muhsin Ertuğrul'u gördünüz. AKM'yi yaptırmadılar ve kutlama yaptılar. İETT arazisini sattık 1 katrilyon 156 trilyon üç yıl önce kasaya girecekti. Metro olacaktı, yol olacaktı bu şehre. Mani oldular sonra orda köfte ızgara yaptılar keyiften. Ülkeyi engellemek iş yapanları durdurmak onlara mutluluk veriyor. Aynı şekilde Haliç Köprüsü'nden metro geçişini durdurmak için ellerinden geleni artlarına koymuyorlar. UNESCO'ya şikayet ediyorlar. 'İstanbul'u tehlikeli miras listesine alın.' UNESCO'dan 'başkan haklı ancak üzerimizde çok ciddi baskı var' diyorlar. Ama biz devam ediyoruz." ifadelerini kullandı.

TOPBAŞ BELEDİYENİN BORCUNU AÇIKLADI: 7 KATRİLYON

Basın mensuplarının "Belediye'nin borcu yok mu?" şeklindeki sorusu üzerine Topbaş, belediyenin borcu olmamasının iş yapmadığı anlamına geleceğini söyledi. Topbaş şöyle konuştu: "İstanbul'un 18 katrilyon konsolide bütçesi var. Türkiye'nin en büyük yatırım yapan kurumu, belediyesinin 2028'e kadar ulaşan 7 katrilyona yakın borcu olması çok büyük borç değil. Bu uzun vadeli krediler kullanarak alınmış borçtur. Kısa vadeli kullandığımız şirketlere ait borçlar da var. 'Şirketlerin bütçeleri neden gizli?' diyorlar. Şirketler bir iş yapacağı, yatırım yapacağı zaman bu Büyükşehir Belediye Meclisi'ne geliyor." dedi.

İBB Başkanı Topbaş konuşmasının ardından Metro yatırımlarını hakkında harita önünde bilgi verdi. Topbaş ardından Darüşşafaka Metro istasyonu içine yapılan sanat eserlerini inceledi.
Star


Geri Dön