23 / 11 / 2024
fuzul

Migros 36 milyon lira kâr açıkladı!

Migros 36 milyon lira kâr açıkladı!

Migros üçüncü çeyrekte, yeni açılan mağazaların satışlara yaptığı katkı ve kurdaki seyrin olumlu etkisiyle 35.7 milyon lira net kâr elde etti, ancak kârı beklentilerin altında gerçekleşti.





Migros üçüncü çeyrekte, yeni açılan mağazaların satışlara yaptığı katkı ve kurdaki seyrin olumlu etkisiyle 35.7 milyon lira net kâr elde etti, ancak kârı beklentilerin altında gerçekleşti.             


Reuters anketine göre şirketin üçüncü çeyrekte 46 milyon lira net kâr açıklaması bekleniyordu.

              

Euro cinsi yüksek kredi borcu bulunan Migros, geçen yıl üçüncü çeyrekte kur etkisiyle 180.6 milyon lira zarar açıklamıştı.

              

Migros’un dün akşam KAP’a bildirdiği faaliyet raporunda yer alan bilgiye göre, şirketin Eylül sonu itibariyle 2.68 milyar lira karşılığı euro cinsi kredi borcu bulunuyor.

              

Migros’un KAP’ta yer alan finansal sonuçlarına göre, üçüncü çeyrekte satış gelirleri yaklaşık yüzde 15 artışla 2.29 milyar lira olarak gerçekleşirken; Reuters anketinde satış beklentisi 2.26 milyar liraydı.

              

Migros’un web sitesindeki yatırımcı sunumunda yer alan bilgiye göre, şirket üçüncü çeyrekte 53, ilk dokuz ayda ise toplam 135 mağaza açarken; yeni açılan mağazalar satış gelirlerindeki artışı destekledi.

              

Yatırımcı sunumunda yer alan değerlendirmede, "Yeni mağaza açılışları ve mevcut mağazaların artan performansları 2014 üçüncü çeyrekte satış büyümesini desteklemeye devam etti" denildi.

              

Migros’un dokuz aylık dönemdeki satış gelirleri yaklaşık yüzde 14 artışla 6.03 milyar liraya yükselirken; dokuz aylık net kârı ise 77.8 milyon lira oldu. Şirket geçen yıl ilk dokuz ayda 306.6 milyon lira zarar açıklamıştı.

              

Dokuz aylık dönemde şirketin FAVÖK marjı geçen yıl aynı dönemdeki yüzde 6.4’ten yüzde 6.7’ye yükselirken; net kâr marjı da eksi  5.8’den artıya dönerek yüzde 1.3 olarak gerçekleşti.

              

Migros, 2014 için mağaza açılış hedefini yaklaşık 200 yeni mağaza olarak revize ederken; çift haneli satış artışı ve yüzde 6-6.5 FAVÖK marjı beklentisini ise korudu.

              

Şirketin 2014 yılı için daha önceki beklentisi en az 150 süpermarket ve 3 hipermarket açılışı şeklindeydi.



Dünya


Geri Dön