29 / 04 / 2024

Migros, 4 yılda 2 kat büyümeyi hedefliyor!

 Migros, 4 yılda 2 kat büyümeyi hedefliyor!

Migros Genel Müdürü Özgür Tort, Kipa’yı satın almalarının Türkiye’ye olan güvenlerinin bir göstergesi olduğunu söyleyerek, gelecek dört yılda iki kat büyümeyi hedeflediklerini belirtti.



Kipa hisselerinin yüzde 95.5’ini 199 milyon lira bedelle satın alan Migros, gelecek dört yılda iki kat büyümeyi hedefliyor. 


Migros Ticaret AŞ’nin, Tesco Overseas Investments Limited’den Tesco Kipa Kitle Pazarlama Ticaret Lojistik ve Gıda Sanayi AŞ’nin hisselerinin yüzde 95.5’ini devralmasıyla ilgili süreç tamamlandı.


Bu satın almayla Migros bünyesine 48 hipermarket, 48 süpermarket, 72 Express mağaza ile toplam 320 bin metrekare net satış alanı daha eklenirken, marka 73 ilde ve yurt dışı Ramstore mağazaları dahil 1782 mağazaya ulaştı.


Migros, 2017 yılında yeni açılacak mağazalarla net satış alanını yurt dışı dahil yaklaşık 1.5 milyon metrekareye yükseltmeyi hedefliyor.


Tesco Kipa’nın 20 ildeki 26 AVM’si ile yurt içi alışveriş merkezi sayısını da 30’a çıkaran Migros, Türkiye’nin en büyük alışveriş merkezi yatırımcılarından biri haline geldi.


Migros Genel Müdürü Özgür Tort, basınla bir araya geldiği toplantıda, Migros’un 63 yıldır daima uzun vadeli planlar yaptığını belirterek, bu planların temel dayanak noktasının Türkiye’nin taşıdığı müthiş potansiyel olduğunu söyledi.


Tort, “63 yıllık bir şirket olarak söyleyebiliriz ki Türkiye’nin ekonomik iklimi sağlam. Geçtiğimiz 40 yılda türlü zorlukları aşarak altı kat büyüme yakalamış bir ekonomiden söz ediyoruz. Bu satın alma işlemi sektörümüze ve ülkemize olan güvenimizin net bir göstergesi” dedi.


5500 yeni istihdam


Bu yıl 5 bin 500 kişiye daha istihdam sağlamayı hedeflediklerini dile getiren Tort, 2017’de toplam istihdamlarının 45 bini aşacağı bilgisini verdi. Migros olarak sürdürülebilir büyüme kavramına odaklandıklarını belirten Tort, şöyle devam etti:


“Migros’un kendi organik büyüme gücüyle son 6 yılda üst üste çift haneli büyüdük. Satışlarımızı yaklaşık 2 katına çıkardık. 2016’da yurt içi satış büyümemiz önceki yıla oranla yaklaşık yüzde 20’ye ulaştı. Konsolide satışlarımız ise 11 milyar lirayı aştı. Bu kez 6 yılda değil, 4 yıl gibi kısa bir sürede, büyüklüğümüzü 2’ye katlamayı hedefliyoruz. Sene sonu 1900 mağazaya ve 15 milyar lira ciroya ulaşmayı düşünüyoruz.”


Ürünler mağazasını biliyor!


Migros’un 22 dağıtım merkeziyle ürün çeşidi ve bulunurluğunu garanti altına aldıklarını vurgulayan Tort, Akıllı Dağıtım  Merkezi yatırımının detaylarını da paylaştı.



Marmara Bölgesi’nin yüzde 40’ına sevkiyat yapan Gebze Dağıtım Merkezi’nin 20 milyon liralık bir yatırımla tamamen akıllı hale  getirildiğini belirten Tort, “Ürün, hangi mağazaya gidecekse otomatik  o ray sistemine girerek kamyona  yükleniyor. Biz buna ‘gideceği mağazayı otomatik bilen ürünler’ diyoruz” dedi.  


Migros’ta sadeleşme için ileri teknoloji kullanıldığını belirten Tort, şöyle konuştu:


“Sadeleşme, tedarikçi ve perakendeci için verimlilik, müşteri içinse  uygun fiyat ve bol çeşit anlamına geliyor. Tüketiciye ulaşana kadar ürüne ne kadar az dokunulursa fiyat o kadar ucuzluyor. Daha önce bir mala  tüketiciye ulaşana kadar 12 defa dokunuluyordu, şimdi bu rakam Migros’ta 5’e  iniyor. Artık, üretilen mallar doğrudan dağıtım merkezimize, buradan da  mağazalara, sadece kolili değil adetli olarak da sevk ediliyor ve doğrudan rafa konuluyor.”


‘Aracıları minimuma indirdik’


Sebze ve meyvenin tarla ile market fiyatındaki farklılığa ilişkin soru üzerine Tort, şu yanıtı verdi:


“Şu anda raflarda istisnasız tüm sebze - meyve ürünlerinin alış fiyatından maliyetine, vergisinden satış fiyatına kadar her şeyi satır satır paylaşan herhalde yegane şirket biziz. Rakamlarla da kanıtladık ki bu iş bir tedarik zinciri maliyeti. Tedarik zinciri içerisine ne kadar çok aracı girerse maliyet o kadar artıyor, ne kadar az aracı varsa o kadar düşüyor.”


Özgür Tort, Migros olarak direkt çiftçiden ve kooperatiften almak üzerine ciddi kararlılık içerisinde olduklarını vurgulayarak, şunları kaydetti:


“Bugün 2 bin meyve - sebze tedarikçimiz var. Türkiye’deki en büyük kooperatiflerin hemen hepsiyle çalışıyoruz. Dolayısıyla Migros’un tedarik sürecinde aracı sayısı minimumdur.”


Milliyet


Geri Dön