Mobilya sektörü 30 milyar dolarlık ABD pazarına odaklandı!
Türk mobilya sektörünün, uluslararası pazarlardan pay alması için çalışmalarını sürdüren Mobilya, Kağıt ve Orman Ürünleri İhracatçıları Birliği, ABD’ye çıkarma yaptı.
Türkiye’nin 2023 vizyonu çerçevesinde hedeflenen 10 milyar dolarlık ihracatı aşmak için çalışan Türk mobilya sektörü, 2050’de 1 triyon dolar olması beklenen dünya mobilya pazarında kendine önemli bir yer bulmayı hedefliyor. Bu hedef doğrultusunda dış pazar arayışlarını sürdüren Türk mobilya sektörünün temsilcileri de çalışmalarına aralıksız devam ediyor. Son olarak ABD’nin çeşitli eyaletlerinde 5 farklı şehir ziyaret ederek, sektörel çalışma gerçekleştirdiklerini duyuran İstanbul Mobilya, Kağıt ve Orman Ürünleri İhracatçıları Birliği Başkanı ve TİM Yönetim Kurulu Üyesi Ahmet Güleç’ üç farklı tasarım merkezi, Silikon Vadisi, üniversite, fuar ve onlarca mobilya firmasına ziyaretinde bulunduklarını ve kıtanın en önemli fuarı ‘High Point Market’da da ülke olarak yer almak için görüşmeler gerçekleştirdiklerini anlattı. Ayrıca bölgede pazar araştırmaları yaparak, ihracatçılara yol gösterecek deneyimlerini Birlik üyeleriyle paylaştıklarını söyleyen Güleç, ABD mobilya ithalatının yaklaşık 30 milyar dolar olduğunu ve bu pazardan pay almayı hedeflediklerini kaydetti.
İhracat 10 yılda 10 kat artabilir
Son 12 yılda 350 milyon dolarlık ihracatını 3 milyar dolara çıkaran Türkiye mobilya sektörünün, Türkiye’nin zenginleşmesinde büyük rol oynayacağına dikkat çeken Ahmet Güleç, “10’uncu 5 Yıllık Kalkınma Planı’na bakınca 25 milyar dolarlık üretim ve 10 milyar dolarlık ihracat rakamlarından söz edildiğini görüyoruz. Mobilya ihracatında birinci sırada olan Çin, 2003’te dünyaya 7.5 milyar dolarlık mobilya satıyordu. Bugün bu rakamın 60 milyar dolarlara ulaştığını görüyoruz. İhracatın 10 yılda 10 kata kadar artabileceğinin ispatıdır bu rakam. Türk mobilya sektörü de dolaylı olarak 500 bin kişiyi etkiliyor. Şu anda 500 milyar olan dünya mobilya pazarının 2050’de 1 trilyon dolar olacağı konuşuluyor. Bu pazardan bizim de ciddi pay almamız gerekiyor” dedi.
Düğünler pazarı hareketlendirecek
Yaklaşık 30 binden fazla üretici ve 30 bin de mağazacıyı barındıran sektörün yeterince ilgi görmemesinden rahatsızlık duyduklarını anlatan Güleç, mobilyayı tek başına bir sektör olarak değerlendirmemek gerektiğini söyledi. Mobilyanın farklı sektörleri de beraberinde taşıdığını hatırlatan Güleç, emek yoğun sektörlerin dünyada geleceği yokmuş gibi bir algının mobilya için geçerli olmadığının altını çizdi. 2015 yılının ilk altı ayını da değerlendiren Ahmet Güleç, ihracattaki düşüşe dikkat çekti. Güleç “İhracatta yüzde 10’luk düşüş var. Bunun nedenleri çok çeşitli. Kurların artışı ve ihracat bölgelerimizdeki iç karışıklıkların hepsi etkiliyor. Başka bir neden de ihracat ülkelerimizdeki petrol gelirinin azalması. Irak ve Libya’da durma var. Ama yüzde 10 gibi bir kayıp telafi edilebilir. Mobilya yılın ikinci yarısından sonra daha da hareketlenecek. İhracatta 3 milyar dolara çıkabiliriz diye düşünüyorum. Bu dönem evlilik ve düğünlerin sıkça yaşandığı bir süreç. Bu hareketlilik sektörü olumlu yönde etkileyecek” dedi.
Kalite tamam, sırada tasarım var
Türk mobilyasının kalitede bir sıkıntısı kalmadığını bundan sonra yapılması gerekenin tasarıma ağırlık verilmesi olduğunu belirten Ahmet Güleç, “Bazı Avrupa pazarlarında imajı değiştirmek zor. Yeni ülkelere daha iyi tasarımla girmemiz lazım. Amerika önemli bir pazar bizim için. Hindistan ve Afrika’ya önem veriyoruz. Bu coğrafyalarda Türk mobilyası beğeniliyor. Bir yandan Asya pazarlarına yönelirken, bir yandan da gelişmiş pazarlarda imajımızı tasarımla yükseltmemiz için çalışıyoruz. Bu şekilde daha fazla ihracat yapabiliriz. Mevcut durumda en çok ihracat yaptığımız ülkeler arasında ise Irak, Suudi Arabistan, Libya, Azerbaycan ve Almanya geliyor” diye konuştu.
Star