23 / 12 / 2024

Mol'un açılışı yağmaya döndü

Mol'un açılışı yağmaya döndü

Merter-Osmanbey-Laleli'nin kısaltmasından oluşan "MOL" mağazasının, Kurtköy'deki Atlantis Alışveriş Merkezi'ndeki açılışı yağmaya dönüştü.



Merter Markalar Birliğinin önderliğinde kurulan ve Merter-Osmanbey-Laleli'nin kısaltmasından oluşan "MOL" mağazasının, Kurtköy'deki Atlantis Alışveriş Merkezi'ndeki açılışı yağmaya dönüştü.


Açılış nedeniyle yüzde 90 indirim uygulayacağı duyurulan mağazanın önünde, uzun kuyruklar oluştu. Binlerce kişinin alışveriş merkezi önünde izdiham oluşturması ve mağazanın kepenk ile kapılarını kırması üzerine olay yerine jandarma ekipleri çağrıldı. Kapılar kırıldı, ödeme kuyruğuna girmemek için, para ödememek için barkodları sökenler, kameralara yakalandı.

Mankenler de soyuldu

Alacak ürün bulamayanlar, cansız mankenleri, hatta mağazada dekor olarak kullanılan saksıları bile götürdü. İzdiham yüzünden çocuklar ezilme tehlikesi geçirirken, tacize kadınlar yüksek yerlere çıkarak, kendilerini kurtarmaya çalıştı. Mağazanın kalabalıktan zarar görmesini engelleyebilmek için mağaza yönetimi bir süre sonra, ürünlerin bedava olarak alınmasına da göz yummak zorunda kaldı. Kapıların açılması üzerine mağazaya giren vatandaşlar, bu kez de kasalar önünde kuyruk oluşturdu. Yaklaşık 1.5 saat içinde mağazadaki ürünler tükendi. Alışveriş yapamayanlar ise bu duruma tepki gösterdi. Bu arada, izdiham sırasında sara hastası olduğu için kriz geçirdiği öğrenilen bir kişiye, mağazaya çağrılan sağlık ekiplerince müdahale edildi. Fiyatları 5 TL ile 5 bin TL arasında değişen 150 bin parça ve 15 bin çeşit modelin bulunduğu mağazanın açılışında, 150 güvenlik görevlisi ile 130 stant görevlisi çalıştı. MOL İcra Kurulu Başkanı Oktay Özdemir, vatandaşların gösterdiği ilgiden son derece memnun olduklarını belirterek, "Bu, Türk halkının, bu krizde Türk markasına gösterdiği bir ilgidir" dedi.

300 bin TL ciro

Açılıştaki satışlardan yaklaşık 300 bin TL ciro elde ettiklerini belirten Özdemir, şunları kaydetti: "Rekor sayılabilecek bir ciro yaptık. Yoğunluktan dolayı kasalarımız müşterilere cevap veremez duruma geldi ve bunun üzerine yaklaşık 100 bin TL tutarındaki ürünleri müşterilerimize hediye ettik. Kampanyalarımıza devam edeceğiz. Küresel krizin bizi etkilemesine izin vermek istemiyoruz. 2009 yılının Türkiye'de üretim yılı olması için çok ciddi kampanyalar yapacağız. 'Made in Turkey' markasını dünyaya tanıtmaya devam edeceğiz."

Hürriyet

Geri Dön