23 / 11 / 2024
fuzul

MOSDER'den mobilya sektörü araştırması!

MOSDER'den mobilya sektörü araştırması!

MOSDER, Nielsen Araştırma şirketine yaptırdığı markalı mobilya tüketicilerinin profili, ürün kullanım ve satın alma davranışları, mobilya markalarının bilinirliği ile tüketici nezdindeki imajlarını ortaya koyan kapsamlı araştırmanın sonuçlarını açıkladı.




Türkiye mobilya sektörünün yüzde 75’ini temsil eden MOSDER, sürdürülebilirlik yaklaşımı ile mobilya tüketicisini araştırmaya devam ediyor. 19 Kasım 2015 Perşembe günü Shangri-La Bosphorus Hotel’de düzenlenen basın toplantısında, ‘MOSDER 2015 Tüketici Tutum Davranış, Marka, İmaj ve Konumlama Araştırması’nın sonuçları kamuoyu ile paylaşıldı.  MOSDER Yönetim Kurulu Başkanı İsmail Doğan ve Nielsen Tüketici İçgörü & E-ticaret Müşteri Çözüm Ortağı Nur Serenli tarafından açıklanan rapora göre; markalı mobilya tüketicilerinin ortalama hane geliri 2013 yılında 2 bin 153 TL iken 2015 yılında 2 bin 528 TL’ye çıktı. 


Satın alma aşamasında ilk kriter: Peşin fiyatına taksit 

Her 4 tüketiciden 3’ü mobilya satın alırken ‘taksitli’ alışverişi tercih ediyor. Mobilya alımına karar veren kitlenin kadınlar olduğu ve kadınların satın almada en çok dikkat ettikleri kriterin yüksek taksitlendirme olduğunu belirten MOSDER Başkanı İsmail Doğan “Türkiye’deki mobilya satışlarının yaklaşık yüzde 70’i ana caddelerdeki mobilya mağazalarından gerçekleşiyor ve bu mağazaların neredeyse tamamı müşterilerini kredi kartlarına yaptıkları taksit seçenekleriyle memnun edebiliyor. Taksitli alışveriş yapanların ortalama ödeyebilecekleri taksit miktarı 300 TL. Yüz yüze 15 farklı ilde gerçekleştirdiğimiz kapsamlı araştırmalar da gösteriyor ki; tüketici peşin fiyatına ‘taksitli’ alışveriş yapmak istiyor ve taksit sayısında 12 ayı tercih ediyor” dedi. 


Ortalama 9 yılda bir mobilya değiştiriliyor

Tüketicilerin ortalama mobilya yenileme süresi 2013 yılında olduğu gibi bu yıl da 9 yıl olduğuna değinen İsmail Doğan, özellikle Karadeniz bölgesinde tüketicilerin daha sık mobilya yenilediğine ve mobilya değiştirmedeki ana sebebin; halen ‘mobilyanın eskimesi ve yıpranması’ olduğuna dikkat çekiyor. Tüm bu bilgilerin yanı sıra, mobilyada yeni tasarımların çıkması, aynı mobilyayı kullanmaktan sıkılma, ev değiştirme ve evlilik nedenleriyle de mobilya yenileme nedenleri bir önceki yıllara göre değişim gösteren konular arasında.


Oturma Grubu ve Genç Odalarına rağbet arttı

Markalı mobilya tercih eden tüketicinin kullandığı oda sayısı geçmiş yıllara bakıldığında 4(3+1) olarak sabit kalırken bir önceki döneme göre 4+1 ve daha fazla odalı hanelerin oranında düşüş görünmekte. Günümüzün değişen şartlarında oturma grupları ve genç odalarına çok daha fazla ilgi gösterildiği; 2013 yılında yüzde 27 olan genç odası kullanan kişi sayısının 2015 yılında yüzde 32’ye yükseldiği önemli veriler arasında yer alıyor.


Mobilya tüketicisinin internet kullanımı ciddi oranda artış gösterdi

Günümüz çağında her iki kişiden birinin interneti sık sık kullandığını ifade eden MOSDER Başkanı İsmail Doğan; “İnterneti kullanma oranı 2013 yılına göre önemli ölçüde yükselmiştir. Yaptığımız araştırmaya göre iki yıl öncesine kadar bu oran yüzde 67 iken bu yıl yüzde 81’e çıkmıştır. Aynı zamanda mobilya markalarının internet sitelerini ziyaret eden kişi sayısı oranı yüzde 6’dan yüzde 10’a yükselmiştir. Bu da bize gösteriyor ki Türkiye’deki mobilya tüketicisi satın almadan önce internet üzerinden ürünü incelemek ve öyle karar vermek istiyor” dedi.


Tüketici ‘Dokunmadan almam’ diyor

MOSDER Başkanı İsmail Doğan, her 10 kişiden 1’inin mobilya markalarının online web sayfalarını incelediğinin, ancak konu satın almaya geldiğinde online alışveriş sitelerini tercih etmediklerinin altını çiziyor ve şöyle devam ediyor: “İnternetten mobilya satın almayacağını belirtenlerin oranı 2013 yılında yüzde 68 idi, bu yıl ise bu oran yüzde 78’e yükseldi. Satın almama nedenlerinin başında ise ürüne dokunma ya da inceleme fırsatlarının olmadığı ve internetten ürün alma alışkanlıklarının bulunmaması. Tüketiciler markaları inceleyip, yenilikleri takip etmek için interneti kullanıyor ama yine de ‘Dokunmadan almam’ diyor”. 



Haber AA'da şu şekilde yer aldı;


Markalı mobilya müşterileri üzerinde yapılan bir araştırmaya göre, tüketiciler mobilya alırken İnternet'ten araştırma yapıyor ve tasarıma daha fazla önem veriyor.


Türkiye Mobilya Sanayicileri Derneği (MOSDER), Nielsen Araştırma şirketine yaptırdığı markalı mobilya tüketicilerinin profili, ürün kullanım ve satın alma davranışları, mobilya markalarının bilinirliği ile tüketici nezdindeki imajlarını ortaya koyan kapsamlı araştırmanın sonuçlarını açıkladı.


"MOSDER 2015 Tüketici Tutum Davranış, Marka, İmaj ve Konumlama Araştırması"nın sonuçlarının kamuoyu ile paylaştığı toplantıya, MOSDER Yönetim Kurulu Başkanı İsmail Doğan da katıldı.


İki yılda bir hazırlanan rapora göre, markalı mobilya tüketicilerinin ortalama hane geliri 2013 yılında 2 bin 153 lira iken 2015'te 2 bin 528 liraya çıktı.


- Satın alma aşamasında ilk kriter: Peşin fiyatına taksit

Her 4 tüketiciden 3'ü mobilya satın alırken "taksitli" alışverişi tercih ediyor. Mobilya alımına karar veren kadınlar, satın almada en çok yüksek taksitlendirme kriterine dikkat ediyor. Türkiye'deki mobilya satışlarının yaklaşık yüzde 70'i ana caddelerdeki mobilya mağazalarından gerçekleşiyor. Bu mağazaların neredeyse tamamı müşterilerini kredi kartlarına taksit seçenekleriyle memnun edebiliyor.


Taksitli alışveriş yapanların ortalama ödeyebilecekleri taksit miktarı 300 lira iken yüz yüze 15 farklı ilde gerçekleştirilen kapsamlı araştırmalar, tüketicinin "peşin fiyatına taksitli" alışveriş istediğini ve taksit sayısında 12 ayı tercih ettiğini gösteriyor.


- Ortalama 9 yılda bir mobilya değiştiriliyor

Tüketicilerin ortalama mobilya yenileme süresi 9 yıl iken, özellikle Karadeniz Bölgesi'nde daha sık mobilya yenileniyor. Yenilemelerde ana sebep "mobilyanın eskimesi ve yıpranması" şeklinde izah ediliyor.


Bunun yanı sıra "mobilyada yeni tasarımların çıkması", "aynı mobilyayı kullanmaktan sıkılma", "ev değiştirme" ve "evlilik" nedenleriyle de mobilya yenileme bir önceki yıllara göre değişim gösteren konular arasında yer alıyor.


- Oturma grubu ve genç odalarına rağbet arttı

Markalı mobilya tercih eden tüketicinin kullandığı oda sayısı geçmiş yıllara bakıldığında 4 (3+1) olarak sabit kalırken bir önceki döneme göre 4+1 ve daha fazla odalı hanelerin oranında düşüş görülüyor.


Bugün özellikle büyükşehirlerde dairelerin metrekaresinin düşmesi tercihlerde farklılaşmalara yol açıyor. Bugünün şartlarında oturma grupları ve genç odalarına daha fazla ilgi gösteriliyor. 2013'te yüzde 27 olan genç odası kullanan kişi sayısının 2015'te yüzde 32'ye yükselmesi önemli veriler arasında bulunuyor.


- Tüketiciler İnternet'ten araştırıyor, cadde mağazasından alıyor

Mobilya araştırmalarında İnternet'in önemi her geçen gün artıyor. İnternet'i kullanma oranı 2013 yılında yüzde 67 iken 2015'te 81'e çıkmasına karşın, İnternet'ten mobilya alımları henüz bu rakamın çok gerisinde kalıyor. Tüketiciler İnternet'ten araştırıyor ancak cadde üzerindeki mağazalardan alışveriş yapıyor.


Mobilya markalarının İnternet sitelerini ziyaret eden kişi oranı yüzde 6'dan yüzde 10'a yükselirken, ürün detaylarını araştırmak için en çok kullanılan mecranın Facebook olması dikkati çekiyor. Google ve Youtube üzerinden mobilya araştırmasının ise oran bazında 2013'e göre düştüğü görülüyor.


Veriler, Türkiye'deki mobilya tüketicisinin satın almadan önce İnternet üzerinden ürünü incelemek ve öyle karar vermek istediğini ortaya koyuyor.


- "Tüketici 'dokunmadan almam' diyor"

MOSDER Başkanı İsmail Doğan, araştırma sonuçlarının paylaşıldığı toplantıda, her 10 kişiden birinin mobilya markalarının online web sayfalarını incelediğini, ancak konu satın almaya geldiğinde online alışveriş sitelerini tercih etmediklerini vurguladı.


İnternet'ten mobilya satın almayacağını belirtenlerin oranının 2013'te yüzde 68 iken bu yıl yüzde 78'e yükseldiğini dile getiren Doğan, "Satın almama nedenlerinin başında ise ürüne dokunma ya da inceleme fırsatlarının olmadığı ve İnternet'ten ürün alma alışkanlıklarının bulunmaması. Tüketiciler markaları inceleyip, yenilikleri takip etmek için İnternet'i kullanıyor ama yine de 'dokunmadan almam' diyor" bilgilerini paylaştı.


- "Taksit sayısının 12'ye yükseltilmesi çok önemli"

Doğan, üyelerinin Türkiye genelinde 16 bine yakın mağazaları bulunduğunu belirterek, alışveriş merkezlerindeki mağazaların daha az tercih edildiğini aktardı.


Daha önce yaptıkları anketlerde 12 taksit alışkanlığının ön plana çıktığını vurgulayan Doğan, taksit sayısının 9'a düşmesinin sektörü olumsuz etkilediğini söyledi.


Doğan, "İlk günden bu yana ciddi mücadele verdik. Taksitlerin azalması senetli satışların artmasına yol açtı. Bu, kayıt dışına neden oluyor. Kısıtlama zorunlu olarak yapıldı. Verdiğimiz mücadele ve yaptığımız görüşmeler sonunda yetkililerden olumlu dönüş alıyoruz. Tekrar 12 taksite çıkacak gibi. Taksit sayısının 12'ye yükseltilmesi çok önemli" diye konuştu.


- "Asgari ücretin artışı lehimize"

Doğan, dairelerin metrekaresinin küçülmesinin üretim ve pazarlama planlarını nasıl etkilediğine ilişkin bir soru üzerine, metrekareler küçülünce ürünlerin de küçüldüğünü, ölçülendirme ve fiyatlamada değişikliklerin yaşandığını anlattı.


Bu değişime uyulmadığı takdirde piyasanın gerisinde kalacaklarını dile getiren Doğan, tasarımcılara bu bilgileri sürekli verdiklerini, zaten buna hazır olduklarını aktardı.


Doğan, asgari ücrete yapılması beklenen zam konusunda da "Bizim üyelerimiz 500-550 bin kişi istihdam ediyor. Çalışanlarımız zaten asgari ücretin yüzde 80 üzerinde ücret alıyorlar. Olumsuz anlamda bizi etkilemez, kayıt dışı çalışan mobilyacıları etkiler" ifadelerini kullandı.


Asgari ücret artışıyla refah düzeyinde yaşanacak iyileşmeye dikkati çeken Doğan, bu artışın mobilya sektörünün lehine olacağını vurguladı.


- "Çin, Hindistan gibi pazarlara girmeliyiz"

Doğan, sektörün güncel durumuna ilişkin rakamlar da paylaştı. Bu yıl büyüme hedeflerinin yüzde 15 olduğunu anımsatan Doğan, yıl sonunda yüzde 8 büyüme beklediklerini, hedeflerinin gerisinde kalacaklarını söyledi.


İhracatın artması için Çin, Hindistan gibi uzak ülkelere açılmaları gerektiğine işaret eden Doğan, "Ancak bu ülkeler çok uzak ve nakliye masrafları var. Orada rekabet edebilmemiz için komşu ülkelere yaptığımız nakliye giderinden fazlasını devletin karşılamasını istiyoruz" dedi.


- "KDV yüzde 8'e insin"

Doğan, sektörün canlanması ve büyümesi için taleplerinden birisinin de "KDV'nin yüzde 8'e inmesi" olduğunu kaydetti.


Mobilya üreticilerinin üretim için aldığı bazı mallarda yüzde 8 KDV öderken satışta bu oranın yüzde 18'e çıktığını aktaran Doğan, "KDV'nin yüzde 8'e düşmesi hem üretici hem tüketici için iyi olacak ve sektörü canlandıracaktır" diye konuştu.


Doğan, İtalyanların kilosunu 6-7 dolara sattığı malı kendilerinin 2,5 dolara sattığına ve verimliliğin artırılması gerektiğine dikkati çekti.


- "İstanbul Mobilya Fuarı" 12-17 Ocak'ta

MOSDER Genel Sekreteri Abdullah Tuğlu ise "İstanbul Mobilya Fuarı"na değindi. Türk mobilya sektörünün dünyaya açılan kapısı niteliğindeki fuarın, 2005 yılından beri yapıldığını hatırlatan Tuğlu, bu yılki fuarın 12-17 Ocak tarihlerinde TÜYAP'ta gerçekleştirileceğini söyledi.


Yaklaşık 200 ülkeye ihracat yapan Türk mobilya sektörünün en güzel örneklerinin gözler önüne serileceği fuarın, bu yıl ilk kez TÜYAP'ta düzenleneceğini ifade eden Tuğlu, 65 bin metrekare net, 150 bin metrekare brüt alanda gerçekleştirilecek etkinliğin, dünyanın en büyük 3. mobilya fuarı olacağını vurguladı.


Tuğlu, şu ana kadar 25 ülkede tanıtımların yapıldığını ve 150 bin yerli, 45 bin yabancı konuk ağırlayacaklarını da sözlerine ekledi.



AA


Geri Dön