Genel

Mustafa Demir: Tapu dairesine vatandaş gibi gidiyorum!

Bayındırlık ve İskan Bakanı Mustafa Demir, "Bilgi teknolojilerini kullanarak, tapu sicil müdürlüklerimizi modern hale getirdik. Vatandaşın sicil müdürlüklerimizde yapılan işlemlerden memnuniyeti yüzde 96ları geçti" dedi...

 Yaptığı açıklamada, Tapu ve Kadastro Bilgi
 Sisteminin (TAKBİS), bu yıl tamamlanacağını hatırlatarak, bu sayede Tapu ve
 Sicil müdürlüklerinde işlemlerin tamamen modern standartlara kavuştuğunu ve
 şeffaf hale geldiğini belirtti.
        
      "Bilgi teknolojilerini kullanarak, tapu sİcil müdürlüklerimizi modern
 hale getirdik. Vatandaşın, sicil müdürlüklerimizde yapılan işlemlerden
 memnuniyeti yüzde 96ları geçti.
        
       Beş bin yevmiyenin üstünde iş yükü bulunan sicil müdürlüklerinin
 tamamında randevu sistemine geçtiklerini anlatan Demir, "Banka şubelerindeki
 numaratör gibi sistem kurduk. Ayrıca internetten de işlem yapılabiliyor. Artık
 şeffaf ve etkin hizmeti büyük ölçüde yaygınlaştırdık" diye konuştu.
        
      Bir zamanlar tapu ve kadastro müdürlüklerindeki işlemlerde karşılaşılan
 usulsüzlüklerle ilgili çıkan "bahşiş" tartışması konusunda Demir, şunları
 söyledi:
        
      "Zaten çok tartışılan bir şey o. Tapu ve sicil müdürlüklerimizde
 çalışanlarımızın yaptıkları hatalar mutlaka vardır ama daha çok emlak
 piyasasındaki aracıların vesile olduğu ama Tapu Kadastro çalışanlarına biraz daha
 fazla mal edilen bir konuydu. Ama şimdi bilgi teknolojilerini kullanarak, sicil
 müdürlüklerimizi birinci sınıf, modern mekanlar haline getirerek,
 vatandaşlarımızda sicil müdürlüklerimizde güzel oturma mekanları, ücretsiz çay
 kahve ikramı yapılır hale getirdik. Nitekim vatandaşımızın tapu ve sicil
 müdürlüklerimizde yapılan işlemlerden memnuniyetlerinin yüzde 96ları geçtiğini
 görüyoruz."
         
      Hizmetlerde "vatandaş memnuniyetini" baz aldıklarını belirten Bakan
 Demir, şöyle devam etti:
        
      "Sık sık anketler yaptırıyoruz. Diyelim ki, bölge müdürlüklerimiz kendi
 yetki alanındaki sicil müdürlüklerinde 100 tane iş yapılmışsa bunların 10unu
 rastgele, sondajlama alıyor. Telefon açılıyor, görüşmeler kayda alınıyor,
 vatandaşlarımızın iyi dilekleri de kayda alınıyor, şikayetleri varsa hemen gereği
 yapılıyor. Ayrıca Alo Tapu hattı da var. Geçmişte vatandaşlarımızın
 şikayetlerini, serzenişlerini iletiyor idi. Daha önce de belirttiğim gibi, şimdi
 yüzde 96ının üzerinde memnuniyetlerini iletiyorlar. Ayrıca 90 kişilik iç denetim
 birimi oluşturduk. Tüm sicil müdürlüklerimizde çalışanı, yetkililer, hizmet
 verilen insanlarla yüz yüze görüşerek raporlar tutuyor, süreç iyileştirmesi
 diyoruz biz buna."
        
      "4. Murat gibi" tebdil-i kıyafetle tapu ve sicil müdürlüklerini teftiş
 ettiğine ilişkin benzetmeler konusunda Demir, şunları söyledi:
        
     "Gittiğim ilde program yaparken, programa başlamadan sicil müdürlüğüne
 bir uğruyorum, selam veriyorum. Oradaki insanlarla selamlaşıyoruz. Bazen vatandaş
 gibi değil. Bunu illa 4. Murat kavramında değerlendirmek çok doğru değil ama
 yani oradaki çalışanlarımıza da destek olmak vatandaşlarımızın nasıl bir mekanda
 hizmet aldıklarını görmek. Vatandaşlarımız memnun oluyor, çalışanlarımız bizi
 görünce motive oluyor. Bunun çok katkısını gördük. Çok ilginç, güzel şeylerle
 karşılıyoruz."
        
     Artık, tapu ve sicil müdürlüklerinde gayrimenkul devir işlemlerinin 2-3
 saatte tamamlanabildiğini anlatan Demir, Almanyada bu işlemin 15 günde, hatta
 bir ayda yapılabildiğini, bazı gelişmiş ülkelerde ise bu sürenin 6 ayı
 bulabildiğini söyledi.
        
     2-3 saatlik işlem süresini daha da kısaltma konusunun da
 değerlendirilebileceğini ifade eden Demir, "Bunu daha farklı hale getirmek
 belki, bilgi teknolojileri daha da geliştirilebilir, vatandaşın kendi işlemini
 kendi yapması gibi bir sistem geliştirilebilir. Ama TAKBİSi 2011de
 tamamladığımızda sanıyorum bu konu üzerinde çalışma başlatacağız. Yani bir insan
 kendi gayrimenkulü üzerine ipotek koyabilir mi Bu sadece bizim çalışmamızla
 olmaz. Bundan daha iyisi ancak bu tür sistemlerle olabilir. Ama Tapu ve Kadastro
 Genel Müdürlüğümüz, hukuki alt yapısı, güvenlik sistemleri oluşturulması
 durumunda bunu bile yapmaya muktedir" diye konuştu.
        
        DUBLE YOLLAR

         Demir, muhalefetin, "Duble yol yaparken mevcut yollara yenilerini
 eklemediler, halihazırdaki yolları genişlettiler" şeklindeki eleştirilerinin
 hatırlatılması üzerine şunları kaydetti:
        
     "Muhalefet öyle bir şey ifade ediyorlar ise bunu ayrıca değerlendirmek
 lazım. Duble yol yapılması, geçmişte yapılan yolu genişletme değil, yolu yıkıp
 yeniden yapıyorsunuz. Eski duble yol, standartlara uygun yapılmamışsa yıkıp
 yeniden yapıyorsunuz. Sayın Başbakanımız da ifade ediyor, biz de ifade ediyoruz.
 8,5 yılda yapılan duble yol uzunluğu, Cumhuriyet tarihinde 2002ye kadar
 yapılanın iki katından fazla. Muhalefet eğer bunu böyle ifade ediyorsa bundan şu
 çıkar: Demek ki önümüzdeki dönemlerde bir gün iktidarı ele alsa, gözü hedefi
 yapmakta değil. Bu anlaşılır bundan."
        
      İstatistiklerin, duble yollar sayesinde ölümlü ve yaralanmalı trafik
 kazalarında ciddi düşüş olduğunu ortaya koyduğuna vurgu yapan Mustafa Demir,
 şöyle dedi:
        
     "Tabii, fiziki şartlar yetersiz olsa bile nihayetinde trafik kazaları
 kullanıcı hatasını da beraberinde getirir. Ama fiziki şartların yetersizliğinin,
 sürücülerin kazaya sebebiyet verme oranını çok çok yükselttiğini geçmiş
 istatistikler gösteriyor. Samsunda Çakallı Köprüsü vardı. Biz oraya büyük bir
 menfez köprü yaptık. Hakikaten çok özel sanat yapısı oldu; Samsunlular bunu
 bilir, Karadenize giden herkes bilir. Ben nice aileler bilirim orada Çakallı
 Köprüsünden tüm aile fertleri köprüden dereye uçup vefat etmiştir. Ancak şimdi
 olmuyor. Yolu kazaya sebebiyet verecek halde inşa eder o halde tutarsanız kazaya
 sebebiyet veriyor. Hükümetimizin duble yol konusundaki çalışmaları, birçok
 insanımızı kazalarda vefat etmesinin, ölmesinin önüne geçiyor."
AA