Mustafa Demir: Tapu'da rüşvet olayı yok!
Bayındırlık ve İskan Bakanı Demir, "Tapu ile ilgili kim, ’rüşvet verdim’ diyorsa, parasını başkasına kaptırmıştır, tapu ve sicilde rüşvet olayı şu anda yoktur" dedi
Demir, Tapu ve Kadastro İşletim ve Performans Sistemi incelemesinde bulunmak üzere Tapu ve Kadastro 10. Bölge Müdürlüğünü ziyaret etti. Bölge Müdürü Abdullah Burak Keser ve diğer ilgililerin karşıladığı Bakan Demir, sistem ile ilgili işlem gerçekleştiren vatandaşların görüşlerini aldı. Yaptığı incelemelerin ardından Demir, sistem hakkında bilgi vererek, şunları söyledi:
"Tapu ve Kadastro 10. Bölge Müdürlüğü’nün olduğu binada kadastro ve sicil müdürlüklerimizdeki başvuru ve işlem şeklini inceliyoruz. Yeni düzenleme ile yapılan başvuru ve inceleme süreçleri daha şeffaf hale getirildi. Vatandaş sabah gelerek müracaat ediyor, kendisine verilen numara gönderiliyor, işlemin bittiğinin ifade edildiği bir sms mesajı ile bilgilendirilip, yeniden kuruma davet ediliyor. İmza için çağrılıyor. Vatandaş dışarıda olduğu sırada, bankaya yatırması gereken harç veya döner sermaye ücreti hatırlatması da yine sms mesajı ile sağlanıyor. Bizim burada, vatandaşın yapmış olduğu bu ödemeler ekranlarımıza otomatik olarak düşüyor. Vatandaş işlemlerinin ardından sadece imza için buraya geliyor. Eksik evrak ve aksaklıklar noktasında çok az olumsuzluk yaşanıyor." Vatandaşlarla yaptıkları görüşmelerde, halkın bu uygulamadan memnun olduğunu gördüklerini vurgulayan Bakan Demir, "Bu işlemlerin yanı sıra, vatandaşların kurum içinde bulunduğu sürede, rahat edebilmesi için, oturma salonları, ücretsiz fotokopi ve çay servisi alanları oluşturduk. Şu anda bu sistemi tüm Türkiye’ye yayıyoruz. Bu çalışmayı 2011 sonuna kadar bitireceğiz" diye konuştu. Bakan Demir, mülkiyet kayıtlarının tutulduğu tapu ve kadastronun yapısı ile en çağdaş, en kaliteli hizmeti veren kurum olacağını ifade etti.
-"RÜŞVET OLAYI ŞUANDA YOKTUR"-
Söz konusu sistemin yaşanan rüşvet iddialarını ortadan kaldırıp kaldırmayacağı yönünde bir soru üzerine Bakan Demir, ana hedeflerinin kaliteli ve şeffaf hizmet olduğunu söyledi. Tapuda çalışanların sistemi kurmadan önce memnuniyet oranının yüzde 84 olduğuna işaret eden Demir, şöyle devam etti:
"Yüzde 16’lık kısımın bir bölümünde bahşiş, rüşvet adı altında rol oynayanlar bulunuyordu. Aracılar da bu yüzde 16’lık bölümde yer alıyorlardı. Tapu sicil müdürlüklerinde, yüzde 84’lük memnuniyet, bu düzenleme ile yüzde 98’e çıktı. Bu bir örnektir. Tapu işlemlerine aracılık yapan kişi yada kurumların oluşturduğu bir imajdı bu. Bu düzenleme, aracı kurum yada kişileri artık devre dışı bıraktı. Vatandaşlar direkt muhatapları ile işlerini yürütüyorlar. Tapu ile ilgili kim, ’rüşvet verdim’ diyorsa, parasını başkasına kaptırmıştır. Tapu ve sicilde rüşvet olayı şuanda yoktur. Bu durumu tamamen ortadan kaldırdık."
AA
"Tapu ve Kadastro 10. Bölge Müdürlüğü’nün olduğu binada kadastro ve sicil müdürlüklerimizdeki başvuru ve işlem şeklini inceliyoruz. Yeni düzenleme ile yapılan başvuru ve inceleme süreçleri daha şeffaf hale getirildi. Vatandaş sabah gelerek müracaat ediyor, kendisine verilen numara gönderiliyor, işlemin bittiğinin ifade edildiği bir sms mesajı ile bilgilendirilip, yeniden kuruma davet ediliyor. İmza için çağrılıyor. Vatandaş dışarıda olduğu sırada, bankaya yatırması gereken harç veya döner sermaye ücreti hatırlatması da yine sms mesajı ile sağlanıyor. Bizim burada, vatandaşın yapmış olduğu bu ödemeler ekranlarımıza otomatik olarak düşüyor. Vatandaş işlemlerinin ardından sadece imza için buraya geliyor. Eksik evrak ve aksaklıklar noktasında çok az olumsuzluk yaşanıyor." Vatandaşlarla yaptıkları görüşmelerde, halkın bu uygulamadan memnun olduğunu gördüklerini vurgulayan Bakan Demir, "Bu işlemlerin yanı sıra, vatandaşların kurum içinde bulunduğu sürede, rahat edebilmesi için, oturma salonları, ücretsiz fotokopi ve çay servisi alanları oluşturduk. Şu anda bu sistemi tüm Türkiye’ye yayıyoruz. Bu çalışmayı 2011 sonuna kadar bitireceğiz" diye konuştu. Bakan Demir, mülkiyet kayıtlarının tutulduğu tapu ve kadastronun yapısı ile en çağdaş, en kaliteli hizmeti veren kurum olacağını ifade etti.
-"RÜŞVET OLAYI ŞUANDA YOKTUR"-
Söz konusu sistemin yaşanan rüşvet iddialarını ortadan kaldırıp kaldırmayacağı yönünde bir soru üzerine Bakan Demir, ana hedeflerinin kaliteli ve şeffaf hizmet olduğunu söyledi. Tapuda çalışanların sistemi kurmadan önce memnuniyet oranının yüzde 84 olduğuna işaret eden Demir, şöyle devam etti:
"Yüzde 16’lık kısımın bir bölümünde bahşiş, rüşvet adı altında rol oynayanlar bulunuyordu. Aracılar da bu yüzde 16’lık bölümde yer alıyorlardı. Tapu sicil müdürlüklerinde, yüzde 84’lük memnuniyet, bu düzenleme ile yüzde 98’e çıktı. Bu bir örnektir. Tapu işlemlerine aracılık yapan kişi yada kurumların oluşturduğu bir imajdı bu. Bu düzenleme, aracı kurum yada kişileri artık devre dışı bıraktı. Vatandaşlar direkt muhatapları ile işlerini yürütüyorlar. Tapu ile ilgili kim, ’rüşvet verdim’ diyorsa, parasını başkasına kaptırmıştır. Tapu ve sicilde rüşvet olayı şuanda yoktur. Bu durumu tamamen ortadan kaldırdık."
AA