23 / 12 / 2024

Mustafa Kuvvet, Uşakta'ki Lojistik Köy Projesi'ne start verilmesini istedi!

Mustafa Kuvvet, Uşakta'ki Lojistik Köy Projesi'ne start verilmesini istedi!

Uşak Ticaret ve Sanayi Odası Başkanı Mustafa Kuvvet, Ulaştırma Bakanlığı ve Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği 'nin (TOBB) Lojistik Köy Projesi 'ne start vermesini istedi.




Ulaştırma Bakanlığı'nın sanayicinin nakliyedeki sıkıntıları aşması için yaklaşık 6 yıl önce hazırladığı "Lojistik Köy Projesi" hala hayata geçmedi. TCDD'nin İstanbul, İzmit, Samsun, Eskişehir, Kayseri, Balıkesir, Mersin, Erzurum, Konya, Denizli ve Uşak'a kurmak istediği lojistik köyler sanayicinin taşıma sorununa çözüm bulacak. Ulaştırma Bakanlığı'nın daha sonra  İzmir  ve Bozüyük'te kurmayı planladığı lojistik köyler, yılda 5 milyon ton olan yük taşıma kapasitesini yaklaşık 12 milyon tona çıkaracak. Karadaki liman olarak nitelendirilen lojistik köyler, kamu ve özel sektörün işbirliği ile yönetilecek. Özel sektörün işin içinde olması ihracatın ve istihdamın önünü açacak. Gümrük, yükleme-boşaltma, depo-antrepo ve diğer hizmetleri içinde barındırması planlanan lojistik köyler için 3 milyar dolar harcanması öngörülüyor. Ulaşım sorununun bir an önce çözülmesini isteyen sanayici, lojistik merkezlerin bir an önce gündeme alınmasını istiyor. Sanayicinin nakliyeyi güç ve pahalı koşullarda sağladığına değinen Mustafa Kuvvet, projenin kente ekonomik anlamda artı değer katacağını söyledi. 


Ekonomiye katkı

Uşak OSB'de kurulacak lojistik köy için 2007'de avam proje hazırlandığını belirten Kuvvet, oluşturulacak merkezin 300 dönüm arazideki 18 kilometrelik demiryolu ağıyla hayat bulacağını ifade etti. Kentte üretilen seramik, konteyner, battaniye, iplik, mermer ve mermer tozu, plastik hammaddesi, makine ekipmanları ve gıda ürünlerinin demiryoluna ulaşması için karayolunu kullandıklarını söyleyen Kuvvet, "Yıllık 120 bin tona yakın ürün taşımamız gerekiyor. Fakat demiryolu ağına uzak olduğumuz için ilk önce karayolunu tercih ediyoruz. Seramikçiler ürünlerini demiryolu ile taşımak için iki defa nakliye zahmetine giriyor. Bu da bize ağır bir maliyet yüklüyor. Karayolu ile taşımadan kurtulduğumuz zaman en az yüzde 40 karda olacağız ve trafik sorunu da çözülecek. Normalde projenin şimdiye kadar çoktan hayata geçmesi gerekiyordu. Sanayicinin nihai isteği, Ulaştırma Bakanlığı'nın projeyi artık gündeme alması" dedi. 



Yeni Asır



Geri Dön